המלון האידאלי לחופשת טיולים משפחתית בצפון

מלון ארץ דפנה | צילום: איה בן עזרי
מלון ארץ דפנה | צילום: איה בן עזרי

קפצנו למלון "ארץ דפנה" בקיבוץ דפנה מרשת מלונות "מטיילים", וגילינו מלון חביב שמתאים מאוד לחבורות גדולות של הורים וילדים שרוצים לטייל בגליל העליון

88 שיתופים | 132 צפיות

מה: מלון מטיילים ארץ דפנה, המלון השישי שהצטרף לרשת מלונות מטיילים, שיש לה בין היתר את מלון וילג' המוצלח.

רושם ראשוני: אני חובבת טיולים בצפון כך שמתחם הסטודנטים הישן של קיבוץ דפנה לא היה לי זר וכבר עצרתי לצידו בעבר לשופינג בחנות המפעל של נעלי דפנה וליד הפוד טראק הנעים שבמתחם. היה נחמד לגלות שהביתנים הפזורים בין הדשא הרחב, סמוך ליובל של נחל דן, הפכו למלון משפחתי, נעים ומסביר פנים.

החדר: המלון מציע 53 דירות ארוח בשלושה אגפים. בכול דירה חדר שינה, ספות נפתחות, מיזוג אוויר, טלוויזיית LCD, מקלחת מעוצבת, מטבחון, מיני מקרר, מיקרוגל וערכת קפה. יש חדרי סטודיו ויש חדרים שבהם חדר השינה נפרד. החלוקה לשני חדרים אידאלית למשפחה וללא ספק מועדפת עלי האפשרות לקבל חדר עם דלת שאפשר לסגור בפני הילדים כשאני זקוקה לקצת רגיעה. החדר נקי ופשוט, פרקטי ולא מתחכם, כולל הקלאסיקה של כל המלונות הקיבוציים: מגב בחדר האמבטיה. אהבנו במיוחד את העובדה שאפשר להגיע למלון עם כלב, ובמקום גם מספקים רשימת המלצות למסלולים באזור שאפשר לטייל בהם עם כלבים.

מלון ארץ דפנה | צילום: איה בן עזרי
מלון ארץ דפנה | צילום: איה בן עזרי

הפינוקים: זה לא מלון שמגיעים אליו להתפנק, אלא לטובת חופשה עם הילדים לטיולים בצפון (רצוי עם עוד כמה חברים עם ילדים, כדי שהם יוכלו להעסיק אחד את השני). החדרים מסודרים בבנייני רכבת שטובלים בדשא גדול המאפשר מרחב התרוצצות לילדים. ניתן למצוא בקרבת מקום מגרש משחקים לילדים ברמה גבוהה מאוד (ילדיי חובבי הנינג'ה התפעלו ביותר), בריכת שחיה ומגרש כדורגל. העובדה שאפשר להגיע עם כלבת הבית הייתה בהחלט מפנקת לאור זה שהיא חסכה לנו הוצאות גדולות על פנסיון כלבים. 

מלון ארץ דפנה | צילום: איה בן עזרי
מלון ארץ דפנה | צילום: איה בן עזרי

מה אוכלים: ארוחת בוקר אפשר להזמין במלון. בחדר האוכל יש ארוחה ישראלית עשירה עם חביתות, סלטים טריים, מאפים, ממרחים, פירות וקפה. הארוחה מותאמת גם לקהל טבעוני ורגישים לגלוטן. לארוחות צהרים וערב אפשר לקפוץ לפיצה הטעימה שנמכרת בפוד טראק במתחם (רק תבררו את שעות הפתיחה עם הצוות כי היא לא עובדת כל היום). חוץ מזה אפשר למצוא פתרונות קולינרים בשלל המסעדות המרוכזות במתחם גן הצפון ובכל רחבי הגליל העליון.

חדר אוכל מלון ארץ דפנה | צילום: איה בן עזרי
חדר אוכל מלון ארץ דפנה | צילום: איה בן עזרי

מה בסביבה: נחמד מאוד לעשות סיבוב בקיבוץ ולגלות את נחל הדן שוצף בקרבו. עוד הפתעה אסתטית בין שבילי הקיבוץ הייתה האנדרטה לזכרם של נופלי הקיבוץ, שנבנתה מעל הנחל באסתטיקה קומניסטית מרהיבה. מחוץ לקיבוץ יש את שלל אטרקציות הגליל העליון: מאגמון החולה המוצלח, דרך צוק מנרה, סיורי העששיות המגוונים וגם אטרקציות קטנות יותר, כמו פינת הזוחלים של אלי בשדה נחמיה שהותירה בילדיי רושם אדיר. עוד הפתעה לטובה הייתה לנו בביקור בגן לאומי תל חצור הסמוך (כרגע האתר סגור זמנית למבקרים בשל בעיות בטיחות), שם ניתן לילדים כתב חידה המניע אותם ברחבי הפארק, מוצלח מאוד לילדי היסודי. עוד טיול מהנה ומתאים למשפחות בסביבה הוא עמק הנהר הנעלם ליד קיבוץ הגושרים. כמובן שגם החרמון ורמת הגולן הם אופציה אפשרית לטיולים באזור ואם אתם חוזרים דרומה אפשר לעבור דרך הכנרת או הר ארבל. רק אל תשכחו  לתאם ולהזמין מקום מראש, הגעה ספונטנית עלולה להשאיר אתכם מחוץ לשער נעול.

מלון ארץ דפנה | צילום: איה בן עזרי
מלון ארץ דפנה | צילום: איה בן עזרי

פחות אהבתי: אני יוצאת מפה בקריאה נרגשת לכל המלונות הקיבוציים באשר הם: אפשר לוותר על המגב באמבטיה ופשוט להשקיע יותר במערכת הניקוז.

>>> מה חשבנו על החופשה במלון גליליון בעמק החולה?

מחיר: באמצע השבוע: לזוג ללילה באמצע השבוע כולל ארוחת בוקר: החל מ-620 ש"ח, לינה לזוג ללילה בסוף שבוע כולל ארוחת בוקר: החל מ 1,260 ש"ח.

מלון ארץ דפנה | צילום: איה בן עזרי

שורה תחתונה: מלון משפחתי וחמוד. מתאים מאוד לבוא בחבורה גדולה עם הרבה ילדים לחופשה צפונית. האפשרות להביא את חיית המחמד מוסיפה למקום אקסטרה נקודות.

>> לפרטים והזמנת מקומות במלון "ארץ דפנה"

הכותבת הייתה אורחת המלון