מכוונת גבוה: הטניסאית שבטוח שמעתן עליה

עולם הטניס. צילום: שאטרסטוק
עולם הטניס. צילום: שאטרסטוק

הטניסאית יוליה גלושקו ממשיכה לקטוף הצלחות ותארים בינלאומיים. על אף שבגילה, 28, ספורטאיות רבות מתחילות לתכנן את פרישתן - היא לא מתכוונת לעצור. על החיים לצד האימונים המפרכים, החלומות, והחברה שהפכה להרבה יותר מנותנת חסות

88 שיתופים | 132 צפיות

תוכן שיווקי

בגיל 28 וחצי הטניסאית הישראלית הבינלאומית המצטיינת, יוליה גלושקו, לא עוצרת. עמוק בבטן היא מרגישה שבכושרה הנוכחי, סיכוייה  טובים לשחזר את דרוג השיא שלה- מקום 79 בעולם, ולהמשיך לשעוט קדימה. "להצלחה אין גיל, יש רבות שההצלחה באה להן מאוחר והן שיחקו עד גיל 35".

שנת 2018 התחילה עבורה נפלא והיא קטפה תארים בתאילנד, סינגפור וקנדה. בימים אלה היא משתתפת במוקדמות אליפות ארצות הברית הפתוחה, משם תמשיך לתחרויות בהונג קונג ובקוריאה. היא מודה שמדובר באורח חיים תובעני ולכן משקיעה לפחות שש שעות ביום באימוני טניס.  "כשאת עושה את הדבר שאת הכי אוהבת – את מלאת מוטיבציה ורואה רק את היתרונות של המקצוע".

יוליה גלושקו ושמואל דונרשטיין בעלים ויו"ר פעיל רב־בריח. צילום: אייל טואג
יוליה גלושקו ושמואל דונרשטיין בעלים ויו"ר פעיל רב־בריח. צילום: אייל טואג

גלושקו, אלופת המדינה בשנים 2011, 2013 ו־2014, נולדה עם מחבט טניס ביד. הוריה, סרגיי ואולגה, היו מאמני טניס באוקראינה, ולפני כ־20 שנה עלו לארץ. האב מנהל את מועדון הטניס ביישוב רעות ואימה מאמנת שם. אחותה לינה (18) היא טניסאית בנבחרת ישראל ומשרתת בצה"ל כספורטאית מצטיינת ואחיה אלכס, טניסאי פעיל בעברו, פרש מספורט תחרותי וכיום הוא המאמן של לינה. "הטניס הוא חלק בלתי נפרד מחיי כולנו וזה מאוד עוזר כי תמיד יש הבנה גדולה", אומרת גלושקו.  ליוליה יש צוות צמוד שכולל את קרן שלמה, טניסאית עבר שנוסעת איתה בעולם, אמיר חדד שמאמן אותה בארץ, ואורן בר נור מאמן הכושר.

לא רק תמיכה כספית: הבעלים שהפך להיות מנטור

"חברת 'רב בריח' היא נותנת החסות שלי", מסבירה גלושקו, "כשעומד מאחורייך גוף כזה, זה מאפשר לך לחשוב רק על ההצלחות המקצועיות שלך ולא לדאוג לכל הדברים שמסביב. המפגש שלי עם שמוליק דונרשטיין, היו"ר והבעלים של החברה, היה דרך איגוד הטניס. ראיתי מולי בן אדם מדהים שהתמיכה שלו בי היא גם כספית אבל גם ערכית ורוחנית. הוא מסור לעניין, מעורב ואכפתי וההשקעה בי מאפשרת לי לשעוט לעוד הצלחות".

על החיים אחרי הטניס היא אומרת "זה עדיין רחוק אבל יש לי מחשבות על לימודי אופנה או לעבוד עם ילדים, אבל לך תדע בסוף החיים לוקחים אותנו למקומות לא צפויים".

יוליה גלושקו, מנצחת טורניר גרנבי קנדה 2018. צילום: קרן שלמה
יוליה גלושקו, מנצחת טורניר גרנבי קנדה 2018. צילום: קרן שלמה

הרוח שבמפרשי הספורטאים

אין ספק שתמיכה חודשית קבועה לספורטאים מצטיינים מסירה מהם את הדאגות הכלכליות ומתעלת את זמנם להשקעה באימונים ובתחרויות. חברת
רב־בריח למשל, נתנה חסות לג'ודוקא אורי ששון כל הדרך אל המדליה וכיום מלווה את המתעמלת האומנותית המצטיינת לינור אשרם שזכתה לאחרונה במדליות זהב בגביע העולם במינסק, עד אולימפיאדת טוקיו 2020.  חברת CAL תמכה בירדן ג'רבי וחברת התזונה הרבלייף חתמה על הסכם חסות עם הוועד האולימפי, והיא מעניקה חסות לספורטאים מצטיינים בסכום של 1.5 מיליון שקל. שמואל דונרשטיין מרב בריח קרא לחבריו בהתאחדות התעשיינים להתגייס ולתמוך בספורטאי ישראל ולסייע כלכלית לספורט בארץ שאינו משופע בתקציבים. "התעשייה הישראלית״, הוא אומר, "חייבת להירתם למען ספורטאים מצטיינים ולסייע להם בדרך להצלחה, והיא יכולה לייצר את ההבדל בין זכיה במדליה לבין אכזבה אישית ולאומית".