מירי בוהדנה: "אין אימא שלא הייתה רוצה לעשות את זה גם"

מירי בוהדנה | צילום: אביב חופי
מירי בוהדנה | צילום: אביב חופי

מירי בוהדנה חוברת לעמותת "חיבוק ראשון" ומספרת על המציאות הכואבת של התינוקות שננטשים בבתי החולים ועל המתנדבות, שרובן מעל גיל 60, שלא יכולות להגיע אליהם עכשיו

88 שיתופים | 132 צפיות

מירי בוהדנה  מוכיחה שוב שהיא יפה מבפנים ולא רק מבחוץ. בחודש שעבר סיפרה בתוכנית "ערב טוב עם גיא פינס" שהיא מתנדבת במד"א ושבימים אלה היא עושה הכול כדי לשמור על המורל של המתנדבים האחרים. "היא לא נרתעת משום דבר", סיפר באותה כתבה החונך שלה אליעז מור, "ואני בטוח שהיא תהיה אחת מהמצטיינות שלנו" הוא הוסיף. בימים אלו היא גם מככבת על המסך בפרסומת של מד"א להעלת המודעות ואת כל זה היא עושה בהתנדבות.

בוהדנה לא מסתפקת במד"א וכל הזמן חושבת איך היא יכולה לתרום עוד וכעת היא חוברת לעמותת "חיבוק ראשון", עמותה המסייעת לתינוקות שננטשו בבתי החולים. בוהדנה השתתפה בקמפיין שצולם כדי לגייס מתנדבים ובהמשך גם תתייצב בבתי החולים לחבק את התינוקות ולסייע לאחיות המטפלות בהם. "במצב רגיל רוב אוכלוסיית המתנדבות מורכבת מנשים מעל גיל 60. בעקבות משבר הקורונה שמונע מאוכלוסיית הגיל השלישי להגיע לבית החולים, יש המון תינוקות נטושים. המתנדבות לא באות. תינוק אחד נפטר הבוקר ומת לבד. אנחנו מאוד זקוקים לעזרה של התקשורת. כדי להקים מערך חירום לגיוס והכשרה של מתנדבות צעירות. בבת אחת כל התינוקות ננטשו שוב. גייסתי כבר כמה חברות שלי ואני מקווה להשפיע על עוד אנשים", מספרת מירי.

איך הגעת אליהם?
"הייתה ביס דוקו תוכנית על אחת המתנדבות, אישה בגיל 45 בלי ילדים והיא מתנדבת שם המון שנים, הסיפור שלה היה ממש מעורר השראה, ראיתי בטלוויזיה והחלטתי פשוט לפנות לעמותה, הצעתי את עצמי גם כמחבקת וגם כדי להעלות את המודעות. אני צריכה לעבור סדרה של חיסונים, אז אני עדיין לא הולכת פיזית, כרגע אני עוזרת רק בפן של היח"צ והמודעות. בהמשך אלך לשם פיזית".

העמותה מטפלת בתינוקות נטושים שזקוקים לאישפוז ארוך אחרי שנולדו, כאלה שנולדו עם מומים והוריהם לא מעוניינים בהם או כאלה שהאימהות שלהם נפגעו במהלך הלידה ואינן יכולות להיות איתם. "יש לנו יצר אימהי וחמלה לתינוקות, רצון לתת אהבה. המערכת החיסונית שלהם מתחזקת באמצעות מגע. פעם עשו ניסוי על שימפנזות, נתנו לגור שימפנזה שתי אופציות, אחת מברזל עם בקבוק חלב או אחת אמיתית בלי אוכל והוא העדיף לא לאכול ולקבל חום ואהבה. אין אישה שתראה יצור קטן וחסר אונים שנבצר מאימא שלו לחבק אותו שלא תרצה לעשות את זה. אני במיוחד, כאימא לשלושה ילדים שהייתי מאוד מחוברת לילדים שלי כשהם היו תינוקות".

כשפנית לעמותה והצגת את עצמך כמירי בוהדנה, מה הייתה התגובה?
"אני חושבת שלא מסתכלים עלי כעל אישיות מפורסמת אלא כבן אדם רגיל, זה מעשה מאוד הומני אין אישה שלא הייתה שמחה לעשות את זה, כשסיפרתי לחברות שלי הן ישר רצו. בימים רגילים יש הרבה מתנדבות, היום אין כמעט. אנחנו באמת צריכים את העזרה".

רוב הסלבס שמנסים לגייס את הציבור להתנדב ומסבירים על החשיבות של העניין עושים את זה ברשתות החברתיות, את לא נמצאת שם, אז איך את עושה את זה?
"אין לי אינסטגרם ופייסבוק, אני לא מעוניינת בזה, אני מתרכזת בעצמי ובדוגמה האישית שלי, לא דחוף לי לעדכן את העם. אני כן מתראיינת ומדברת כדי לקדם את המודעות אבל זה לא על בסיס קבוע שאני מצלמת את עצמי לסטורי. אני עושה את זה בשביל עצמי. מה נשאר לנו לעשות, אימצתי לעצמי גם ניצולת שואה, במד"א במערך הגיוסי לוגיסטי, אני עוזרת לארגן להם מזון ופינוקים, אני מנסה לעזור לאנשים שבאמת קשה להם. אני אשמח להתנדב עוד למרות הזומים והשיעורים המכוונים של הילדים יש לי עוד זמן. בתקופה שאנחנו לא עובדים זה תורם לבריאות הנפשית, לתת מעצמך כמה שאפשר וכמה שיותר בזמנים הקשים האלה".

איך באמת את מסתדרת עם הלימודים המקוונים?
"גיליתי שאני פחות טכנופובית ממה שחשבתי, בימים רגילים יש לי מטפלת שמתעסקת בדברים האלה, עכשיו אני לבד וגיליתי שזה לא כזה גרוע, כשרוצים זה אפשרי. צריך לנסות ולא להתייאש. זה משאיר את הילדים בשגרה וזה מחבר אותם לחברים".

ומה עוד את עושה?
"בחיים האישיים אני הרבה עם המשפחה, יש שלושה סוסים שאני מטפלת בהם יש לנו אישור להמשיך לטפל בהם לפי ההנחיות. וסידורים רגילים של הבית, קניות, סדר, בישולים, למזלי אני גרה בשמורת טבע, אז אני מטיילת שם".

למידע נוסף על איך אפשר להתנדב ולסייע לעמותת חיבוק ראשון אפשר למצוא באתר האינטרנט – http://tinokot.org.il/