מיכל הקטנה: "בחייאת, צאו לי מהרחם!"

מיכל הקטנה. צילום: טל עבודי
מיכל הקטנה. צילום: טל עבודי

מיכל הקטנה העלתה אתמול פוסט זועם לעמוד האינסטגרם שלה על ההתעסקות השלילית של העולם עם ההריון החמישי שלה. פייר? צודקת לגמרי

88 שיתופים | 132 צפיות

מיכל הקטנה לא שותקת, ומעלה פוסט נסער בו היא מספרת על התגובות השליליות והעוקצניות שקיבלה בעקבות ההריון החמישי שלה. בפוסט היא קוראת לכל מי שמבקר אותה, שואל אותה שאלות מביכות ומעצבנות, ומתעסק בהריון שלה במובן שלילי, לצאת לה מהרחם ולהתעסק בנושאים יותר מעניינים מאשר כמה ילדים יש לה, והעובדה שהיא שוב בהריון. היא חשפה בפוסט את הקושי שלה להתמודד עם התגובות הללו וכותבת שהגיע הזמן להתקדם. אין ספק שהיא צודקת, בכל זאת, אנחנו כבר ב-2021, כמה חבל שלא כולם מבינים את זה. היא כותבת:

"'עוד פעם את בהריון?', "זהו אחרי ההריון הזה את סוגרת את הבסטה!", "הגזמת כבר!", ״זה אחרון ודי!״ אלה רק ארבע דוגמאות קטנות לפניניי החוכמה שנזרקות לכיווני באופן יום יומי ואני יוצאת מדעתי! וזה בכלל לא משנה אם אני לבדי או מוקפת במשפחתי, אני מגלה שלאנשים מסוימים אין עצם בלשון והחוצפה או ה"הומור" הישראלי הזה, בכנות… כבר לא משעשע אותי יותר והאמת שמיום ליום אפילו חומות ההגנה שלי מתפוררות.

הייתי שמחה להבין אחת ולתמיד על מה ולמה הדרמה מסביב להריון שלי ? ומה זה בכלל עניינם של אחרים? לא הגיעה השעה להתעסק כל אחד בצלחתו? לשנות גישה? שנת 2021, שנה כל כך קשה! לא הגיע הזמן להיפתח? להפגין רגישות ואהבה? מאין מגיעה ההתבטאות החפוזה? הישירות החותכת? אני בהחלט מבינה את הזכות של כל אחד ואחד מאיתנו להביע את דעתו אבל יש צורה ויש דרך! ואיזה דעה יש לאנשים בכלל סביב ההריון שלי וכמה ילדים יש לי וכמה אני רוצה שיהיו לי.

אם זה עדיין לא ברור לאנשים מסוימים הרשו לי רגע להסביר ולהבהיר כמה דברים: הגוף שלי – שייך לי, הרחם שלי- שייך לי, אך ורק לי וזכותי המלאה לעשות בו כל מה שעולה בדעתי, וגם אם אביא עוד עשרה ילדים, זה לא אמור לעורר רגשות שליליים באף אחד, אני ברוך השם נשואה באושר כבר 14 שנים, אני ובעלי ניר הוכחנו לעצמנו מספיק פעמים שאנחנו לגמרי כשרים ובשלים לגדל ילדים, אנחנו פועלים בכל יום בעבודתנו למען אחרים, באהבה ואמונה ולא מבינים מה הסיבה לדאגה? אז תודה רבה לכם על הרצון "לעזור" וה"איכפתיות" אבל בחייאת, צאו לי מהרחם! ואם אין לכם משהו חכם להגיד, ואם כל מה שמעניין אתכם זה לעקוץ, אולי במקום תתאמנו על כמה מילים טובות או רק תחייכו אני מבטיחה שאחייך בחזרה! אולי ככה נתקדם למקום טוב יותר, מקום של הכלה, כבוד הדדי ואהבת חינם. הגיע הזמן להתקדם חברים! אישה היא לא רכוש של אף אחד! ולא גוש של בשר בשוק! לזרוק איזו "מחמאה" באמצע הרחוב, לשרוק או לגנות זה פרימיטיבי ומטריד!

הגיע הזמן לשנות, להשתנות ולגדול עבור העתיד! עתיד טוב יותר! יש כל כך הרבה דברים להתעסק בהם, אני מבינה שהקורונה כבר נגמרה, המלחמה תמה אבל היי, יש לנו ממשלה חדשה, וזה בטוח יותר מעניין מהרחם שלי. אז תעשו לי טובה…"