מיכל אנסקי: "אני לא רואה בתמונה משהו פרובוקטיבי"

מיכל אנסקי ללאפייט | צילום: אלכסנדר ליפקין
מיכל אנסקי ללאפייט | צילום: אלכסנדר ליפקין

מיכל אנסקי נדהמה מהביקורת על התמונה בה היא מניקה את הבת שלה. "לא תכננתי לנהל קמפיין בעד הנקה, אבל חשוב להעביר את המסר, גם את ג'יזל קטלו ברשת"

88 שיתופים | 132 צפיות

יש לכן דז'ה וו? זה בסדר גם לנו. מאז הביאה לעולם מיכל אנסקי את בתה גבריאל לי נראה כי שמה לא יורד מהכותרות. לפני חודש וחצי פרסמה אנסקי בחשבון האינסטגרם שלה תגובה של אחת העוקבות שלה שכתבה: "אנסקי לא הגזמת? עם כל תמונות ההנקה. אפשר להצטלם גם כשסתם את אחרי לידה בלי שהתינוקת מחוברת לציצי שלך". אנסקי לא נשארה חייבת והגיבה לה בחזרה. היום פרסם המותג הישראלי "רויאל ג'יפסי" תמונה של אנסקי מניקה עם שמלה בעיצובו והתגובות הביקורתיות והשיפוטיות לא איחרו לבוא.

"אין שום דבר מקסים בלראות ציצי של אישה מניקה", "בושה", "אני אישה וזה פשוט מגעיל אותי", "מה היא מנסה לעשות רעש ברשתות החברתיות", "מגעילה" ועוד לא מעט תגובות בסגנון הזה נרשמו סביב התמונה.

"אני לא חושבת שיש משהו רע עם התמונה. לא קיבלתי על זה כסף, זה לא מסחרי. קניתי שמלה מחברה שלי והיא צילמה אותי, אני באמת לא רואה שום דבר רע איתה, התגובות של האנשים הן שהנקה זה דבר דוחה ומגעיל. ויש לי פה הזדמנות להעביר מסר", אומרת אנסקי בשיחה עם מגזין את.

"מאוד העציב אותי שיש אנשים שרואים בהנקה דבר דוחה ומזעזע, זה חשוך מאוד וזה הפתיע אותי מאוד. יחד עם זאת חשוב לי להגיד שזו הדרך שהתינוקת שלי אוכלת, ואין בזה שום רצון לעורר פרובוקציות וחבל מאוד שאנשים רואים בזה אקט דוחה".

למה את חושבת שזה מעורר כאלה תגובות?
"לדעתי השורש של זה הוא פסיכולוגי, יש אנשים שרואים בהנקה אקט פוגעני, זה קשור כנראה לביוגרפיה או לחינוך שהם קיבלו, זה היה לי חדש, אני מניקה ואני לא רואה בזה משהו פרובקטיבי, זה משהו טבעי ויפה, זה מגן על המערכת החיסונית של שתינו וזה משהו נהדר. לא תכננתי לנהל קמפיין בעד הנקה, גם את ג'יזל ניסו להחרים ברשתות כשהיא פרסמה תמונה שלה מניקה".

באוגוסט שנה שעברה העלתה דוגמנית העל ג'יזל תמונה שלה מניקה, לא בפעם הראשונה, וכתבה "אחד הרגעים הכי מיוחדים שאי פעם חלקתי עם הילדים שלי היה תוך כדי הנקה. המבט המיוחד הזה שאת מקבלת, ההרגשה של החיבור שהיא לא כמו שום דבר שחוויתי קודם. כן בהתחלה זה יכול להיות קשה, יכול לכאוב (הסדקים, פציעות, גודש), אבל לא משנה עד כמה זה מאתגר, לא הייתי משנה את החוויה הזו בעד שום דבר בעולם.
אני מרגישה מבורכת שיכולתי להזין אותם בדרך זו. איחולי לכל האמהות אי שם על המאמץ שאנחנו משקיעות, אלו שמניקות ואלו שלא יכלו ועברו רגעים שוברי לב בניסיון. אני חוגגת בשביל כולכן". 

View this post on Instagram

One of the most special moments I’ve shared with my kids was while breastfeeding. That special look you get, that feeling of connection is unlike anything I have ever experienced.  I love how #breastfeedingawarenessmonth shines a light on the importance of breastfeeding. Yes, in the beginning it can be difficult, it can hurt (the cracks, bleeding, engorgement), but no matter how challenging, I would not change that experience for anything in this world. I feel blessed that I was able to nourish them in this way. Congratulations to all mamas out there for the effort that we put in, the ones who breastfeed, and those who could not and have had heartbreaking moments trying to. I celebrate all of you! ???? ???????????? Um dos momentos mais especiais que compartilhei com meus filhos foi durante a amamentação. O olhar especial que você recebe e o sentimento de conexão são diferentes de tudo que já experimentei. Adorei a iniciativa do #mêsdaconscientizaçãosobreaamamentação, pois esclarece a importância da amamentação. Sim, no começo pode ser difícil, pode doer (as rachaduras, o sangramento, o ingurgitamento), mas não importa o quão desafiador, não mudaria essa experiência por nada neste mundo. Me sinto abençoada por poder nutri-los dessa maneira. Parabéns a todas as mães pelo esforço que colocam , não só aquelas que amamentaram, mas também aquelas que não puderam e tiveram momentos dolorosos tentando. Eu celebro todas vocês!

A post shared by Gisele Bündchen (@gisele) on

זה מה שמיכל כתבה בחשבון האינסטגרם שלה בעקבות התגובות הקיצוניות שקיבלה:

"אלו הבנות שלי משחקות יחד. שתיהן ינקו דרך אגב. אני שמחה בזה אפילו מתגאה שהצלחתי להניק אותן. זה לא מובן מאליו, זה כואב בהתחלה וזה דורש מחויבות ונוכחות מתמדת. אבל חלב אם זה הדבר הכי טוב שהילדה שלי יכולה לאכול. הרבה יותר מכל אבקה בעולם. זה מזין אותה, שומר עליה, ומחזק את המערכת החיסונית שלה. כל החיים דרך אגב.

לא כולן מניקות, יש לי המון חברות שבחרו לא להניק, או שניסו ולא הצליחו או שהפסיקו כי לא התאים להם.. וזה לגיטימי לגמרי. כל אישה רשאית לבחור באיזה דרך היא תאכיל את הילד שלה אבל מה שלא לגיטימי, זה התגובות המתלהמות סביב אלה שבוחרות להניק.

אז קצת סדר בדברים, לא התכוננתי להחזיק בדגל הזה, את התמונה לא פרסמתי בעצמי, אבל התגובות של יותר מדי אנשים, גברים ולא מעט נשים שהציגו הנקה כאקט קדום וברברי או דוחה ומגעיל, תגובות עצובות וחשוכות מאד הותירו אותי המומה.

להניק זה לא דבר מגעיל, להניק לא בא כדי לעורר פרובוקציה, זו פשוט הדרך של התינוקת שלי לאכול. מפריע לכם? תסובבו את הראש. כשאנשים מזדעדזעים מהעובדה שנשים עוד מניקות היום זה כנראה מעיר איזה שד מהביוגרפיה האישית שלהם או מחינוך לקוי. ולכן אני טורחת להגיב על השטויות שזרמו היום תחת התמונה של הילדה המתוקה שלי אוכלת".

View this post on Instagram

אלו הבנות שלי משחקות יחד. שתיהן ינקו דרך אגב. אני שמחה בזה אפילו מתגאה שהצלחתי להניק אותן. זה לא מובן מאליו, זה כואב בהתחלה וזה דורש מחויבות ונוכחות מתמדת. אבל חלב-אם זה הדבר הכי טוב שהילדה שלי יכולה לאכול. הרבה יותר מכל אבקה בעולם. זה מזין אותה, שומר עליה, ומחזק את המערכת החיסונית שלה. כל החיים דרך אגב. לא כולן מניקות, יש לי המון חברות שבחרו לא להניק, או שניסו ולא הצליחו או שהפסיקו כי לא התאים להם.. וזה לגיטימי לגמרי. כל אישה רשאית לבחור באיזה דרך היא תאכיל את הילד שלה אבל מה שלא לגיטימי, זה התגובות המתלהמות סביב אלה שבוחרות להניק. אז קצת סדר בדברים, לא התכוננתי להחזיק בדגל הזה, את התמונה לא פרסמתי בעצמי, אבל התגובות של יותר מידי אנשים, גברים ולא מעט נשים שהציגו הנקה כאקט קדום וברברי או דוחה ומגעיל, תגובות עצובות וחשוכות מאד הותירו אותי המומה. להניק זה לא דבר מגעיל, להניק לא בא כדי לעורר פרובוקציה, זו פשוט הדרך של התינוקת שלי לאכול. מפריע לכם? תסובבו את הראש. כשאנשים מזדעדזעים מהעובדה שנשים עוד מניקות היום זה כנראה מעיר איזה שד מהביוגרפיה האישית שלהם או מחינוך לקוי. ולכן אני טורחת להגיב על השטויות שזרמו היום תחת התמונה של הילדה המתוקה שלי אוכלת.

A post shared by Michal Ansky (@michalansky) on