מיכל אנסקי חושפת את מה שהפקת "מאסטר שף" לא רצתה שתראו

מיכל אנסקי לקמפיין גולף, אביב קיץ 2021 | צילום: דודי חסון
מיכל אנסקי לקמפיין גולף, אביב קיץ 2021 | צילום: דודי חסון

איתיאלה היאט ניצחה בגמר "מאסטר שף", ולמיכל אנסקי היו דברים חשובים לומר על הניצחון אך להפתעתה הם לא שודרו: "את הרגע הכי משמעותי לא זכיתם לראות בגלל שיקולי זמן ועריכה"

88 שיתופים | 132 צפיות

"תנו לי לספר לכם על הרגע הכי משמעותי שלי בגמר אתמול, רגע שאתם לא זכיתם לראות בגלל שיקולי זמן ועריכה, אבל חשוב לי כל-כך להציף את המילים כדי שלא יישארו לנצח על רצפת חדר העריכה ויהדהדו לפחות כאן", כתבה הבוקר שופטת "מאסטר שף", מיכל אנסקי, בחשבון האינסטגרם שלה. אתמול נערך הגמר הגדול של העונה התשיעית, התוכנית נחתמה בדו-קרב בין איתיאלה היאט וחופית סרמילי, שתי מתמודדות שבלטו במיוחד לאורך כל העונה בזכות כישרון אדיר וסגנון בישול ייחודי. על המסך ראינו פרגון הדדי בין השתיים לאורך כל הדו-קרב, ובפוסט שלה סיפרה אנסקי כי היא הדברים שאמרה בנדון במעמד הצילומים ירדו בחדר העריכה.

"לא מדובר בטעימה האחרונה ולא ברגע ההכרזה, אלא בשנייה שלפני. עצרתי את אייל מלהציג את הניקוד שלו ולהכריז על הזוכה כי היה לי חשוב להתייחס לעובדה שזו הפעם הראשונה בתולדות התוכנית שאנחנו רואים דו קרב בין שתי מתמודדות, דו קרב נשי. בערב הזה נוכחנו לראות שהשימוש במילה קרב בהקשר הזה הוא עקר", היא כתבה בפוסט.

"נשים לא מנהלות קרב, גם אם הן מתחרות זו בזו. ראינו בפריים טיים את ההדדיות בין חופית לאיתיאלה, את המבטים התומכים, הסולידריות והעזרה. בתמונה שלפניכם איתאלה שאלה את חופית: 'הספקת הכל?', וניגבה לה את הדמעות. ברגע אחד כל מהות הקרב זכתה בעיניי לערך מוסף בלתי רגיל – ראינו אותן טועמות את המנה זו של זו, ומפרגנות. ראינו שתי נשים שדוהרות קדימה בלי מרפקים מחודדים ומנצחות.

"בהתאם לזאת ולהבדיל, אני גם מאמינה שאם היו יותר נשים בין מקבלי ההחלטות, התוצאות המדיניות וההחלטות הביטחוניות במדינה שלנו היו מסתיימות בהישגים ולא שני צדדים שמפסידים.

"ראינו אתמול גמר מרהיב, מרגש ובאמת חד פעמי בהקשר המגדרי, ראינו נשים עוצמתיות ומוכשרות מחזיקות משימה בכוונה ענקית ובלי השתקת הרגשות שלהן. ראינו ניצחון אחד ענק בדמות היצירה הקולינרית של איתיאלה המופלאה, אבל חופית לא הפסידה, היא הגיעה למקום השני בצורה מכובדת וראויה.

"העידן הזה הוא שלנו, הנשים. עידן בו השפה השלטת משתנה וחוזרת לשפת יסוד ולב חזקה ולא מתנצלת. שפה המתבססת על יסודות של הקשבה ורגישות בה הטוב של האחת מגדיל את טובתה של אחותה ולא בא על חשבונה. ראיתן/ם בעצמכן/ם".

אנסקי ניצלה את במת האינסטגרם גם בשביל לקבל את פניה של הנציגה הנשית החדשה בפאנל השופטים: "זה הרגע המתאים לברך את הצטרפותה של אישה חדשה לצוות השופטים שלנו, רותי ברודו הענקית והמקצוענית. אני מתרגשת לבואך, אני מעריכה אותך ומחכה לאכול, לשפוט ולאהוב לצידך. בהצלחה לכל הנשים החזקות האלה שסוללות לכולנו דרך ולנשים החזקות שאתן".

אי אפשר שלא להסכים עם מילותיה של אנסקי, ולקוות שהן יהדהדו למרחקים.