הריאיון של הארי ומייגן: איך הגיב העולם?

מייגן מרקל והנסיך הארי | צילום מסך מיוטיוב
מייגן מרקל והנסיך הארי | צילום מסך מיוטיוב

הגולשים לא נרגעים מהריאיון החושפני של הארי ומייגן מרקל אצל אופרה ווינפרי בו חשפו הזוג גזענות מצד בית המלוכה ומחשבות אובדניות

88 שיתופים | 132 צפיות

בימים האחרונים כולם מדברים על הריאיון של מייגן מרקל והנסיך הארי אצל מראיינת העל אופרה ווינפרי, ולגמרי בצדק. בני הזוג הפילו לא מעט פצצות על אודות היחס של בית המלוכה כלפיהם. בריאיון מרקל סיפרה, בין היתר, כי היא לא הבינה למה היא נכנסת כשהתחילה לצאת עם הארי, היא לא ידעה הרבה על בית המלוכה והייתה מאוד נאיבית לטענתה לגבי איך הדברים הולכים להראות. בהמשך סיפרה גם כי הלחץ והניכור שחשה מבית המלוכה, לצד התקפות הצהובונים בבריטניה כלפיה עוררו אצלה תחושות אובדניות. היא אמרה כי לא רצתה לחיות יותר, כשניסתה לבקש עזרה נתקלה בסירוב מצידם "התחננתי לעזרה מהמשפחה, אמרתי שאני מודאגת מהמצב הנפשי שלי, אבל הם לא עזרו לי". הזוג גם מתח ביקורת על כך שבית המלוכה לא נלחם בגזענות של התקשורת הבריטית כלפי מייגן וכי איש לא עשה כלום בנידון. לכן נאלצו לעזוב את הארמון במהלך דרמטי שהסעיר את העולם כולו, הארי הוסיף "זה מאוד עצוב שזה הגיע למצב הזה, אבל הייתי חייב לעשות מעשה בשביל הבריאות הנפשית שלי, של מייגן, ושל ארצ'י". פצצה נוספת הופלה בריאיון כשסיפור על כך שנציג מבית המלוכה הביע חשש שצבע העור של ארצ'י יהיה כהה מדי ולכן לא ינתן לו התואר נסיך. הארי סיפר כי לדעתו אם אימו הייתה בחיים היא הייתה מאוכזבת מהיחס של בית המלוכה כלפי מרקל וכי אביו צ'ארלס ואחיו וויליאם כלואים בבית המלוכה: "אני מלא חמלה כלפיהם. לא ידעתי שאני כלוא גם. בלי מייגן הייתי נשאר באותו מצב, בזכותה עשיתי את הצעד הזה ועזבתי". למרות כל הביקורת הדגישה מרקל כי יש להפריד בין המשפחה לבכירי הארמון וכי המלכה תמיד קיבלה אותה בזרועות פתוחות. מרקל כזכור בעיצומו של ההיריון השני ובהמשך הריאיון חשפו בני הזוג כי הם מצפים לבת, אחות קטנה לארצ'י.

ואיך הגיבו בעולם לריאיון? מרקל קיבלה חיבוק חם ואוהד מהגולשים, הטניסאית סרינה וויליאמס פרסמה פוסט תמיכה וסיפרה כמה שהיא גאה במרקל והביעה צער על מה שנאלצה לעבור. אמנדה גורמן כתבה שבית המלוכה פספס את מייגן שהייתה יכולה להוביל אותו לשינוי חיובי וחידוש. לצד החיבוק נרשמה גם לא מעט ביקורת. גולשת אחת הביעה כעס על התנהגותה של מרקל: "להתחתן עם נסיך, לגרום לו לעזוב את בית המלוכה ואז ללכת לאופרה ולהטיח אשמות, זה לא עובד ככה", כריסי טיגן הגיבה לאותה גולשת ויצאה להגנתה של מרקל, "אנשים לא יעצרו עד שהיא תעבור הפלה. מספיק". גולשת נוספת טענה שמרקל עוברת שיימניג וסופגת גזענות רק בגלל שהיא חצי שחורה ואין שום דבר שמרקל עשתה לא בסדר בסיפור, גולשת אחרת דאגה להגיד לה שזה לא קשור לצבע עור אלא לכך שהיא לא מכבדת את המסורות של בית המלוכה שמתקיימים מאות שנים. לא מעט דיונים ברשת עסקו ברלוונטיות של בית המלוכה בימים אלה. היו שטענו כי היחס שספגה מרקל מעיד על כך שמדובר בגוף מיושן שמתעקש לשמר מסורת מיושנת שפוגעת באנשים ומבזבזת כספי מיסים. היו שטענו שנכון שבית המלוכה צריך לרענן הרבה נהלים בצמרת הבכירה אבל יש חשיבות למסורת ולמה שהוא מייצג. וגם נשמעו לא מעט אמירות על כך שבני הזוג מחפשים יח"צ כדי לפרנס את עצמם אחרי שהתנתקו מבית המלוכה. הוכחה למערך היח"צ היעיל שלהם אפשר לראות בתמונה שהעלו לאינסטגרם פחות מ-24 שעות אחרי הריאיון, בפריים שמציג משפחתיות נעימה לעומת הטרללת המשפחתית שמתגלה פעם אחר פעם בבית המלוכה הבריטי.

>> גל גדות ושירה האס הבריקו בטקס פרסי המבקרים