יום המיחזור: כך תמחזרי את מוצרי האיפור שלך

צילום: Isi Parente on Unsplash
צילום: Isi Parente on Unsplash

מוצרי איפור שהתייבשו, דהו או נשברו ניתנים לאיחוי והצלה. זה גם יותר אקולוגי וגם חוסך כסף. ירין שחף עם מדריך החייאה שיעניק חיים חדשים למוצרי האיפור שלך

88 שיתופים | 132 צפיות

נשבר השפתון? התייבשה המסקרה? עצרי, אל תזרקי. הם עוד ישובו ויתנו עבודה (הבטחה של מאפר!). נכון, מסקרה שהתייבשה או צללית שנפלה ארצה ונשברה זה מבאס, אבל מתברר שיש מה לעשות, ואפשר אפילו להציל לק שהפך צמיגי (לא עלינו). מה עושים? קוראים, ניגשים להצלת חיים והצבע חוזר לפנים ועל הדרך גם תורמים לכדור הארץ וחוסכים עוד קנייה לא הכרחית של מוצרים חדשים.

>> שלושה טיפים סודיים שמאפרים שומרים לעצמם

שבר כלי: הליפסטיק נשבר?

לוקחים מצית. ממיסים את החלקים שצריך לאחות, ממתינים לריכוך ואז מצמידים אותם אחד לשני. ממשיכים להמיס מעט את החיבורים עם להבת המצית.מהדקים עם האצבעות ודוחסים בזהירות למיכל השפתון. רוצה לרקוח בעצמך ליפסטיק בגוון ייחודי? לוקחים שאריות שפתונים שכבר לא בשימוש, מעבירים לצנצנת קטנטנה, מתיחים אותם במיקרוגל לחצי דקה, מערבבים עם מקלון והרי לך גוון שהוא רק שלך ותוכלי למרוח אותו בעזרת מכחול שפתיים.

הלכה ההדגשה: המסקרה התייבשה?

כדי להחזיר מסקרה יבשה למצבה הנוזלי, מכניסים את המיכל כולו (עם הפקק) לתוך כלי עם מים רותחים למשך כ-2 דקות. שאריות החומר שנותרו יתרככו והמסקרה תחזור למצבה הנוזלי. נמאס לך ממנה? אל תזרקי. את יכולה להפוך אותה למברשת ייעודית לגבות. שוטפים אותה היטב במים מכל שאריות המסקרה, טובלים אותה במעט ג'ל לשיער, מסרקים את השערות בגבה וגם הסוררות שביניהן יתעצבו להפליא.

נעלם הצבע: עיפרון העיניים חדל לצייר? 

מעבירים אותו חימום קל במיקרוגל (דקה שתיים). הצבע ימס והוא יחזור לאיתנו ויצייר בקלות.

קשה כמו אבן: פודרה שהתיישנה והפכה עקשנית לשימוש?

מסירים את השכבה העליונה הקשה בעזרת נייר דבק שמצמידים לשטח הפנים העליון. חוזרים להשתמש בה בדיוק כמו בעבר.

אוי: הצלליות הפכו לדהויות?

מתיזים עליהן אלכוהול (70 אחוז, בדיוק זה שקניתם כדי לחטא כל דבר שנכנס הביתה בתחילת ימי הקורונה), ממתינים כמה שניות ואז יקרה הקסם: צבען הטבעי והמקורי חוזר לימי תפארתו.

צילום: Element5 Digital on Unsplash
צילום: Element5 Digital on Unsplash

מחדל לא קל: הלק האהוב הפך צמיגי ויבש?

לא משתמשים באצטון כמדלל לק מאחר והוא נוטה להתנדף בקלות ולא תמיד נמצא במרכיב הלק. הדבר הנכון הוא להצטייד במדלל לקים ייעודי (רוכשים בחנויות מתמחות בלקים ומותאם למרכיבי הלק שלך). 

לאחות את השברים: צללית אבן נפלה?

אוספים את השברים ומחזירים לכלי המקורי, שופכים עליהם כמה טיפות אלכוהול 70 אחוז עד שמתחילים לראות שהסדקים מתאחים. מהדקים את הצללית בעזרת כפית, ממתינים מעט שהאלכוהול יתאדה וזהו – צללית נולדה.

איך לשמור על איפור לאורך זמן?

מוצר איפור שלא נפתחו ונחשפו לחמצן ניתנים לשמירה עד ארבע שנים. זאת במידה ואוחסנו במקום קריר ויבש. האויבים הגדולים של מוצרי האיפור הם לחות וחום, אלה מפרקים את חומרי השימור וגומרים לקלקולם המהיר. אין לאחסן איפור בארון האמבטיה, בטח שלא בתא הכפפות שברכב, שם הטמפרטורות לוהטות. מקום האיחסון המועדף היא מגירה חשוכה במקום קריר. ככלל, מוצרי איפור על בסיס אבקה נשמרים יותר מאשר מוצרים על בסיס נוזלי.

הכותב, ירין שחף, הוא מורה ומנהל בית הספר למקצועות האיפור, הסטיילינג והתסרוקות.
לאתר: https://www.yarin-shahaf.co.il/