שבוע האופנה: שלומית מלכה באה לפרגן וטרנד הלוגואים המוגזמים הורס אפילו למותג מצטיין

הלוגואים הגיעו גם לכאן: התצוגה של סמפל בשבוע האופנה תל אביב 2018 | צילום: אדריאן סבל
הלוגואים הגיעו גם לכאן: התצוגה של סמפל בשבוע האופנה תל אביב 2018 | צילום: אדריאן סבל

המותג המקומי המשובח סמפל חגג עשור בשבוע האופנה, חבל רק שגם בגילו הוא נכנע לטרנד הכי מעצבן של השנה. ולמה דווקא הכישרונות הצעירים לא הצליחו לרגש אותנו? סיכום היום השלישי של שבוע האופנה ת"א - חלק א'

88 שיתופים | 132 צפיות

 

מיה גלר

את יומו השלישי של שבוע האופנה פתחה תצוגה של מעצבת התכשיטים מיה גלר, אליה הגיעו לפרגן החברים הטובים שלומית מלכה ויוסי מזרחי, הפעם בלי נינט. גלר היא מעצבת התכשיטים היחידה שמציגה השנה על מסלול. בשנה שעברה, היתה זו קרן וולף שהתקינה מיצג שנוי במחלוקת, והוא חשף צדדים שונים בעשייה שלה – פחות רומנטיים ויותר אדג'יים ובועטים. מאחורי הקלעים, גלר מספרת על שאיפה דומה. "זה מראה עוד צד שלי כמעצבת ומביא הכרה. אני אמנית, וככזאת אני יכולה לעשות כל מיני דברים בלי להיות עסוקה בפוטנציאל המסחרי שלהם".

באה לפרגן לבסטי: שלומית מלכה ומיקי בוגנים בשבוע האופנה תל אביב 2018 | צילום: אדריאן סבל
באה לפרגן לבסטי: שלומית מלכה ומיקי בוגנים בשבוע האופנה תל אביב 2018 | צילום: אדריאן סבל

 

שבוע האופנה תל אביב 2018 – כל העדכונים

על המסלול נראו עבודות צורפות קונספטואליות מרשימות שלא נועדו למכירה. בזכות עבודה מאומצת של שנה שלמה, הן קרמו עוד וגידים לכדי מערכות לבוש של ממש, עשויות אלפי חלקי פליז משובץ באבני סברובסקי שחורות. בהשראת האבירים של המאה ה-16 ובגדי הנשים של המאה ה-17 וה-18, חלק מהדגמים ציטטו קרינולינות, אחרים נראו כשמלות ערב נוצצות ואחרים רפררו לביריות, והדהדו אסוציאציות של נשים שעוטות על עצמן מלבושי מתכת ומתחזקות אישיות פלדה.

התצוגה של מיה גלר, שבוע האופנה תל אביב 2018 | צילום: אדריאן סבל
התצוגה של מיה גלר, שבוע האופנה תל אביב 2018 | צילום: אדריאן סבל

 

התצוגה של מיה גלר, שבוע האופנה תל אביב 2018 | צילום: אבי ולדמן
התצוגה של מיה גלר, שבוע האופנה תל אביב 2018 | צילום: אבי ולדמן

 

התצוגה של מיה גלר, שבוע האופנה תל אביב 2018 | צילום: אדריאן סבל
התצוגה של מיה גלר, שבוע האופנה תל אביב 2018 | צילום: אדריאן סבל

 

Mews, Northen Star ו-Hili Ari

היום המשיך בתצוגה משותפת לשלושה מותגים צעירים: Northen Star, Hili Ari ו- Mews, שאיחדו כוחות לתצוגה משותפת. הציפיות מהתצוגה היו גבוהות, כיאה לכשרונות מבטיחים שיצאו מחממת מפעל הפיס בשנתיים האחרונות ועוררו השתאות גדולה. אך בניגוד לקולקציות שהוצגו על המסלול אז, הן לא התממשו במלואן.

ראשון הציג נדב רוזנברג ל- Northern Star, שבגדיו תמיד מעוררים תחושה שהוא יוצר עם חיוך. מערכות הלבוש נתפרו מבדים בגוונים פסטליים וכללו אלמנטים רומנטיים כמו ראפלס לצד מוטיבים מעולם הספורט, ולמרות שהן עוררו חשק לארוז אותן לחופשה שמשית, חלקן נראו קז'ואליות מכדי להיות מוצגות על מסלול. בלטו במיוחד הפריטים לגברים, שרוזנברג מייצר במשורה מדי עונה, והזכירו פעם נוספת שראוי להגדיל את נפחם במותג שלו.

 

עד כה, נקודת חוזקו של המותג Hili Ari (בעיצובם של בני הזוג הילי יעקובי וארי שוסטרוביץ') היתה יכולתו לייצר עושר גדול במעט קווים ובמינימום גוונים, ובשנה שעברה סילואטות מדויקות ופרופורציות חדשות הדהדו את התחושה שיותר מזה – לא צריך. הפעם, סבלה התצוגה מרעש מיותר. שוסטרוביץ', שאחראי על עבודות היד המרשימות לא לקח חלק בקולקציה, ואילו יעקובי בחרה להשמיע קולות אחרים ונועזים יותר, בין היתר דרך שמלות ערב כסופות וחצאיות מיקרו מיני, לצד פריטים מחויטים היטב שחוזרים תמיד. השאיפה לחקור כיוונים חדשים היא בריאה ומבורכת, אך הסטיילינג הלא מדויק (שכלל שידוך לא מאוזן של פריטים ונעליים אימתניות שלא אפשרו לדוגמניות לפסוע בהן) לא היטיב איתה ועורר געגוע למינימליזם של העבר.

התצוגה של Hili Ari בשבוע האופנה תל אביב 2018 | צילום: אדריאן סבל
התצוגה של Hili Ari בשבוע האופנה תל אביב 2018 | צילום: אדריאן סבל

 

התצוגה של Hili Ari  | צילום: אדריאן סבל
התצוגה של Hili Ari  | צילום: אדריאן סבל

 

תצוגת המעצבת גל שנפלד למותג Mews התהדרה גם היא במוטיבים לא צפויים. שנפלד, שמעצבת בשחור בלבד, תיבלה את הסגנון הגותי המוכר שלה בנגיעות ספורטיביות וטרנדיות, בהן טייצים וגופיות שנשאו כיתובים מודפסים בלבן. ניסיון לחקור חומריות חדשה הביא אותה לשזור גדילי פויל כסופים ולייצר לראשונה פריטים מחרוזים. בחלקם, היו אלה חומרים בעייתיים שלא שרדו את ההליכה על המסלול והותירו עליו שאריות, אך למרות זאת הם סיפקו את הצורך ביצירת שואו חדש ומרגש.

התצוגה של Mews, המותג של המעצבת גל שנפלד בשבוע האופנה תל אביב 2018 | צילום: אדריאן סבל
התצוגה של Mews, המותג של המעצבת גל שנפלד בשבוע האופנה תל אביב 2018 | צילום: אדריאן סבל

 

התצוגה של Mews | צילום: אבי ולדמן
התצוגה של Mews | צילום: אבי ולדמן

 

בגד שהוא כולו שואו | צילום: אבי ולדמן
בגד שהוא כולו שואו | צילום: אבי ולדמן

 

התצוגה של Mews | צילום: אבי ולדמן
התצוגה של Mews | צילום: אבי ולדמן

 

סמפל

קהל רב הצטופף בצהריים שטופי השמש כדי לצפות בבשורה הקיצית של המותג סמפל, התצוגה השלישית של היום, בניצוחן של האחיות עינב זיני ונופר מכלוף. השנה חוגג המותג עשור של פעילות, והתצוגה בהחלט ביטאה את החגיגה. במובן מסוים, היתה זו גם חולשתה. ברוח טרנד הלוגומניה ששוטף את זירת האופנה הגלובלית נשאו פריטים רבים את שם המותג, לפעמים כהדפס צפוף לעייפה. היכולת לייצר טקסטיל מורכב כל כך ברמה גבוהה היא הישג מרשים, אך השימוש הנרחב בו נעדר צניעות.

ככלל, מערכות הלבוש שהוצגו היו מבוססות על עבודת תדמיתנות ותפירה מרשימות מאוד. על כך העידו, למשל, אוברולים צמודים נוסח ורסאצ'ה שנגזרו ונתפרו מבד ז'קארד בצורה מופתית וחצאיות פליסה ממשי מודפס שעוררו חשק לתלוש אותן מהדוגמניות ולקחת הביתה. לפרקים, נוצר הרושם שהפריטים נצמדו יתר על המידה לטרנדים רווחים, בהם תיקי פלסטיק שקופים באווירת סלין ומגפי גרב א-לה בלנסיאגה, אבל תחושה זו התגמדה לעומת היופי והאיכות שפרצו מהמסלול.

התצוגה של סמפל בשבוע האופנה תל אביב 2018 | צילום: אבי ולדמן
התצוגה של סמפל בשבוע האופנה תל אביב 2018 | צילום: אבי ולדמן

 

לא מיצינו את טרנד הלוגואים? | צילום: אדריאן סבל
לא מיצינו את טרנד הלוגואים? | צילום: אדריאן סבל

 

הרבה יותר טוב | צילום: אבי ולדמן
הרבה יותר טוב | צילום: אבי ולדמן

 

התצוגה של סמפל | צילום: אדריאן סבל
התצוגה של סמפל | צילום: אדריאן סבל

 

התצוגה של סמפל | צילום: אדריאן סבל
התצוגה של סמפל | צילום: אדריאן סבל