למה גברים שולחים דיק פיקס? מחקר חדש מצא תשובה לשאלה המטרידה

תודה, אבל לא תודה | צילום: ShutterStock
תודה, אבל לא תודה | צילום: ShutterStock

עכשיו זה מדעי: מחקר חדש מגלה מה בדיוק עובר בראש לגברים ששולחים דיק פיקס בלי לשאול ומה הבעיה האישיותית שממנה הם סובלים

88 שיתופים | 132 צפיות

לא היינו צריכות הוכחה מחקרית לכך שגברים ששולחים תמונות של איברי המין הזקורים (והלא זקורים) שלהם סובלים מבעיה כלשהי. תמונות עירום למיניהן היו ונשארו סוגייה שנויה במחלוקת בעידן הסקסטינג והפורנו שנוזל מכל פינה ברשת, אך השורה התחתונה היא שתמונת זין שלא רצינו לקבל היא לא במקום.

מחקר חדש שפורסם בכתב העת לחקר מיניות (The Journal of Sex Research) קובע כי גברים ששולחים דיק פיקס הם נרקיסיסטיים וסקסיטיים יותר מאחרים. המחקר כלל 1,087 גברים הטרוסקסואלים שענו על שאלונים שבחנו את ההתנהגות המינית שלהם ושאל שאלה פשוטה למדי: למה לעזאזל אתם שולחים תמונות של אברי המין שלכם לנשים?

כמעט חצי מהגברים המשתתפים במחקר (48%) הודו שהם שולחים תמונות של אברי המין שלהם בלי לשאול אם זה בסדר או רצוי. 82% מהם טענו שהם שולחים דיק פיקס כדי לגרות את האישה שאמורה לקבל אותם. את הטענה הזו הסבירו החוקרים כמייצגת את הצורה בה גברים תופסים מה מגרה נשים. ההנחה הגברית ההטרוסקסואלית, כך נראה, היא שמקור הגירוי של נשים הוא איבר המין הגברי. במקרה הזה, כמו בהרבה אחרים, נראה שהסכמה של הצד השני היא לא משהו שהגברים הנ"ל תופסים כהכרחי.

לעומת זאת, 18% מהגברים שהשתתפו במחקר העידו ששליחה של דיק פיקס בכלל לא קשורה לאישה, אלא כי האקט פשוט מגרה אותם. למעשה, רק לרבע מהמשתתפים במחקר משנה אם הם יקבלו תגובה חיובית על התמונה או לא. קשה שלא להסיק מכך שמיזוגניה, כוח ושליטה קשורים בשליחה של דיק פיקס – נראה שחלק מהגברים שולחים את התמונות תוך ידיעה שזה עלול להטריד את האישה המקבלת אותן, וזה פשוט לא אכפת להם.

לא, זה לא מגרה אותנו | צילום: Shutterstock
לא, זה לא מגרה אותנו | צילום: Shutterstock

זה לא מפתיע במיוחד, אך המחקר מצא כי גברים שמצלמים ושולחים את החבילה הלא ארוזה שלהם הם בעלי רמת נרקיסיזם גבוהה, אדישים לרגשותיהן של נשים ולוקים בסקסיזם יותר מגברים שלא שולחים תמונות מהסוג הזה. חשוב לציין ששתי קבוצות הגברים ששולחים תמונות כאלה – הדפוקים והדפוקים יותר – מרגישות שהאנונימיות היחסית שהאינטרנט מספק משחקת תפקיד בנינוחות שלהם לשלוח תמונות עירום.

גם כאן, חשיבותה של ההסכמה היא השיעור הכי חשוב שצריך ללמד ביחסים שבין נשים לגברים. על מי מוטלת המשימה? ככל הנראה על הורים, מערכת החינוך והמדיה. איך תתמודדו עם הדור שלא עבר את ההדרכה הזו מינקות? יש לנו כמה רעיונות, אבל לא בטוח שהם חינוכיים במיוחד.