מחושך לאור: מיקי בוגנים חושף סודות איפור

קים קרדשיאן עם אפקט עצמות לחיים גבוהות | צילום: GettyImages
קים קרדשיאן עם אפקט עצמות לחיים גבוהות | צילום: GettyImages

מיקי בוגנים מקצר אפים, מרים עצמות לחיים ומבטל סנטרים כפולים באמצעות טכניקת הצללות - הפוטושופ של המאפרים. קים קרדשיאן עשתה מזה קריירה

88 שיתופים | 132 צפיות

קים קרדשיאן יכולה אולי לרטש את תמונות האינסטגרם שלה כאוות נפשה, אבל מול עדשות המצלמה באירועי לייב קשה יותר להעמיד פנים, לכן לפני שהיא יוצאת מהבית היא עושה שימוש בפוטושופ של עולם האיפור: טכניקת הצללות שבעזרת משחקי צבע וגוון מחטבת את מראה הפנים, מאירה בהם את האזורים שנראים טוב ומטשטשת את הבעייתיים.

ההצללות אמנם לא נותנות מענה של ניתוח פלסטי, אבל בכל זאת יוצרות אשליה של הצרה וקיצור במקומות שיצאו מכלל שליטה ואיבדו אחיזה במציאות. ממש כמו בציור – גם באיפור קיימות טכניקות של אור וצל; וממש כמו בציור על קנבס – האור והצל מוסיפים ממד נוסף למראה הפנים השטוח והחד גוני שמתקבל אחרי יישור השטח על ידי מייק אפ. כך אפשר ליצור אשליות של אף צר, לטשטש סנטר כפול או להעניק לעיניים מראה קטן יותר או גדול יותר – ממש לפסל את הפנים, כי בואו נודה על האמת: לא אתם ולא קים קרדשיאן נולדתם עם עצמות לחיים בגובה אולימפי.

קייט בלאנשט באיפור פנים מחטב | צילום: GettyImages
קייט בלאנשט באיפור פנים מחטב | צילום: GettyImages

הצללות והארות יוצרים באמצעות שילוב בין גוונים כהים ובהירים ובין מרקמים שונים. כדי להבליט חלקים מסוימים בפנים אפשר להשתמש בחומרים בהירים שיוצרים תחושה של אור וזוהר, כגון שימרים, ברונזרים ופודרה בהירה. הצללות נוכל ליצור באמצעות חומרים כהים, שיכסו אזורים שקועים בפנים וייצרו ניגודיות אל מול האזורים המוארים.

במבט ראשון נראה שיישום כל ההסבר הזה דורש מיומנות של מאפר מקצועי, אבל גם אם קמת בבוקר, הסתכלת במראה וגילית שעדיין לא הפכת בלילה לגברת בוגנים, בכל זאת אפשר – בחמש דקות ובעזרת כמה טריקים – לחטב, להרחיב ולהצר את הפנים, את האף ואת העיניים.

בעלות פנים רחבות שרוצות להשיג אפקט שייצר אותם: בוחרים מייק־אפ כהה מגון העור בטון אחד עד שניים, ואת אזור הטי ועצם הלחי מבהירים בעזרת קונסילר בהיר יותר התואם את גון העור. כדי להדגיש את עצם הלחי מבהירים את אזור עצם הלחי בעוד חצי טון, לכיוון הרקות.

אומה תורמן באיפור ששינה את פניה לחלוטין | צילום: GettyImages
אומה תורמן באיפור ששינה את פניה לחלוטין | צילום: GettyImages

בעלות עיניים קטנות יחסית וקרובות זו לזו יכולות להבהיר את אזור ה־C הפנימי – האזור הקרוב אל גשר האף. את ההצללות אפשר לחזק בעזרת ברונזר שאותו יש לבחור לפי מרקם העור. לבעלות עור שמן מתאים ברונזר עם גימור מט ולבעלות עור יבש עם גימור מבריק יותר. סנטר כפול מצלילים מתחת לקו הלסת. כדי ליצור אשליה של אף צר משתמשים במייק־אפ כהה יותר בצדי האף, וטון אחד בהיר יותר במרכז האף. לעומת זאת פס כהה על קצה התחום יקצר את האף. גם כאן יש לבדוק ראשית את מרקם העור וכך לבחור את חומר ההצללה – הצללות יבשות לעור שמן ורטובות לעור יבש.

פנים צרות אפשר להרחיב: את הלחיים – בעזרת סומק ורדרד לעור בהיר ובעזרת סומק כתמתם-אדמדם לעור כהה. לחייך מול המראה, לזהות את תפוחי הלחי ולהניח על תפוח הלחי את הסומק. את עצמות הלחיים אפשר להבריק בשימרים. מובן שיש לזכור שלא אמורים לראות את ההברקה מקילומטר, שכן הברקה מוגזמת יוצרת מראה מזיע ולא תמיד מחמיא.

תיקון עיניים נפולות וגבה שצנחה: הוספת גוון בהיר יותר מעל הגבה נותן תחושת התרוממות לעין, וגוון בהיר על עצם הגבה פותח את המשטח באופן משמעותי.

נטלי פורטמן באיפור פנים מחטב | צילום: GettyImages
נטלי פורטמן באיפור פנים מחטב | צילום: GettyImages

לנשים עם עיניים שקועות עדיף לא להבהיר את עצם הגבה בכלל אלא להבהיר את גלגל העין כולו. שפתיים יכולות לקבל אור וצל בדיוק כמו העיניים אחרי צביעת השפתיים בליפסטיק. אפשר להבהיר את הקו התחתון של השפה, בדיוק כמו שמאירים את העיניים. גוון בהיר בחצי טון מעל השפה יעניק תחושה של שפה חושנית יותר. הצללת המצח חשובה לא פחות: לבעלות מצח קצר וצר מתאים בסיס בגוון הבהיר בחצי טון מגוון העור – מה שנותן תחושה של מצח פתוח יותר. מסגרת מצח כהה יותר תקצר את מראה המצח, מה שמתאים לנשים בעלות מצח גבוה במיוחד או נסיגת שיער. תמיד חשוב לבחור חומרים נכונים שנותנים תאורה אבל דקים בטקסטורה שלהם, וכמו תמיד – הכל במידה: לא להזיע ממאמץ, זה המראה הכי לא אלגנטי שיש.