5 דברים שמזיקים לעור הפנים שלך. ולא היה לך מושג

לשתות את המשקה עם קשית, לשטוף את הפנים עם מים קפואים ועוד הרגלים קטנים ומגונים שכדאי לך להוציא משגרת היום יום שלך בדרך לעור פנים מושלם

88 שיתופים | 132 צפיות

 

 

את מקפידה על שגרת טיפוח בריאה, לעולם לא הולכת לישון לפני שהורדת איפור ומפנקת את עצמך בקרם לחות כל בוקר וערב ובכל זאת עור הפנים נראה לך עייף, נוטה להתחצ'קן או סתם סובל מאדמומיות? יש סיכוי סביר מאוד שבלי לדעת אפילו את מזיקה לו. כמה מהדברים הכי קטנים שכולנו עושות ביום יום עלולים לחבל בכל שגרת הטיפוח ולהותיר אותנו עם וודג' מבאס. הנה 5 הרגלים שכדאי להיגמל מהם עכשיו לטובת פנים יפות ובריאות יותר.

מירנדה קר, אחת הדוגמניות עם העור הכי טוב בתעשייה בטוח לא עושה את סעיף מספר 4 | צילום: Gettyimages
מירנדה קר, אחת הדוגמניות עם העור הכי טוב בתעשייה בטוח לא עושה את סעיף מספר 4 | צילום: Gettyimages

 

1. הטעות: יותר מדי קרם לחות

ההרגל: את מורחת על עור הפנים כמויות גדולות של קרם לחות (ועוד של הביוקר!) כי את בטוחה שככל שתמרחי יותר – כך העור יספוג יותר ויראה יותר טוב.
האמת: עור הפנים שלנו מסוגל לקלוט כמות קטנה בלבד של קרם. עודפים לא רק שלא ייספגו, הם עלולים אפילו להזיק, להכביד ולסתום את הנקבוביות. לטובת מראה העור – וחשבון הבנק – הסתפקי בכמות קטנה (בין אצבע לשתיים) ומרחי בנקודות קטנות באזור המצח, הלחיים, האף, הסנטר והצוואר מדי בוקר ולילה.

2. הטעות: לשתות עם קשית

ההרגל: בין אם מדובר בשייק הבננה-תמרים של הבוקר ובין אם בדרינק של ערב – את שותה הכל בקשית. גם כדי לא לפגוע בעמידות הליפסטיק וגם כי נו, אין מה לעשות, זה הרבה יותר אלגנטי.

האמת: "שתייה מקשית פוגמת במעטה ההגנה של השפתיים ועלולה להאיץ את הופעת הקמטים בשפתיים ומסביב להן" מציינת ליאת פליסר הלפרט, סמנכ"לית ההדרכה של דרמלוג'יקה. למעשה, לקשית יש בדיוק את אותו אפקט שלילי כמו מאחיזת סיגריה על השפתיים. כולנו כבר יודעות שסיגריות זה לא בריא, עכשיו מסתבר שגם קשיות זה לא מי יודע מה.

כבר לא תשתה מקשית יותר: קייט מידלטון | צילום: Gettyimages
כבר לא תשתה מקשית יותר: קייט מידלטון | צילום: Gettyimages

 

3. הטעות: לשטוף פנים עם מים בטמפרטורה לא מתאימה

ההרגל: כדי להתעורר כמו שצריך לא מספיקה לך רק כוס קפה ואת חייבת איזה שפריץ של מים קרים כדי להמריץ את זרימת הדם בפנים? או לחילופין מים לוהטים כדי לפתוח את הנקבוביות.
האמת: למרבה המזל הנקבוביות שלנו לא נפתחות ונסגרות ככה סתם, בטח שלא בעקבות זרם מים ביתי. לאורך השנים דווקא הפעולה הבסיסית הזו צברה לה שלל מיתוסים, אבל האמת היא ששטיפה במים חמים מדי עלולה לייבש את העור ושטיפה במים קרים עלולה לגרות אותו. רוב רופאי העור ממליצים לשטוף את הפנים בטמפרטורה חמימה-פושרת ולא יותר מפעמיים ביום. שטיפות מרובות רק ישיגו את התוצאה ההפוכה. 

4. הטעות: נאמנה למוצר אחד

ההרגל: סוף כל סוף מצאת את האחד שלך: סבון הניקוי האולטימטיבי. הוא מסיר את הלכלוך, לא מייבש, נעים לך ואת אפילו אוהבת את הריח שלו.
האמת: העור שלנו והצרכים שלו משתנים לאורך השנים. אחד הכללים הכי חשובים בשגרת טיפוח נכונה הוא להיות קשובה לשינויים האלה. קרם הלחות שכל כך אהבת בגיל 39 לא בהכרח יעשה את העבודה בגיל 45, אפילו אם הריח שלו עדיין מטריף. הכלל הזה תקף גם לחילופי עונות, הריונות, מצבים נפשיים כמו לחץ וחרדה ואפילו שינויים בתזונה.

מסתבר שיש דבר כזה יותר מדי קרם לחות. וזה רע לפנים שלך | צילום: Gettyimages
מסתבר שיש דבר כזה יותר מדי קרם לחות. וזה רע לפנים שלך | צילום: Gettyimages

 

5. הטעות: לנסות להיפטר מחצ'קונים ושחורים בעצמך

ההרגל: התעוררת בבוקר וגילית חצ'קון סורר על הפנים דווקא ביום של פגישה חשובה. בלי לחשוב פעמיים את מפוצצת אותו ומתפללת חזק שלא ישאיר סימן. יום למחרת את קולטת שהנקבוביות שלך עושות מסיבה ולא קיבלת הזמנה ואת ממהרת לשלוף אותן אחת אחת.
האמת: חצ'קונים הם לא יותר מ"מחלה בריאה" ורובם נעלמים מעצמם אחרי כמה ימים. הדבר היחיד שיהפוך חצ'קון קטן לצלקת גדולה הוא הניסיון לפוצץ אותו בעצמך. לכן התאזרי בסבלנות והודי לאלוהי הקוסמטיקה על המצאת הקונסילר.
אם מאובססיית הוצאת השחורים את לא מצליחה להיגמל – המינימום הוא להקפיד לעשות זאת עם אצבעות נקיות ונייר טישו נקי. מגבת הפנים שלך היא כר פורה לחיידקים, גם אם החלפת אותה אתמול.
"ככל שנוציא יותר שחורים כך העור שלנו ייפתח עוד ועוד מהם" מסבירה ביאנה קנייבסקי, מנטורית לשיטות מתקדמות מבית מכון היופי אמטרה מדיקל, "לכן מומלץ לעשות זאת רק אצל קוסמטיקאית מקצועית ובעזרת מכשור מתאים שלא פוצע את העור ולא יגרום לו להפריש עוד ועוד שחורים."

ועוד אחד ודי: תפסיקי לאגור

ההרגל: כמו כל ישראלית את נוטה לשמור מוצרי טיפוח "לעת צרה"?
האמת: רצוי ומומלץ לעשות סדר במוצרי הטיפוח כל חצי שנה. במקרה הטוב שימוש במוצרים שאינם בתוקף יהיה לא יעיל, שכן הרכיבים הפעילים כבר לא כל כך פעילים. במקרה הרע – עלול לגרות את הפנים.
החוק מחייב את חברות הקוסמטיקה לציין את תאריך התפוגה ותוחלת חיי המדף של המוצר. המוצרים הרגישים ביותר הם מסקרה ואייליינר נוזלי, מומץ להחליף אותם כל 3-6 חודשים מרגע הפתיחה. לקים, שפתונים, עפרונות ומצרי הגנה מהשמש יכולים לשרוד כשנה ומייקאפים, צלליות וסמקים יהיו טובים בין שנה לשלוש שנים. הכלל לא תקף למוצרים טבעיים ואורגניים שאינם מכילים חומרים משמרים, ואותם מומלץ להחליף מדי חצי שנה.

[interaction id="5a113ebe66009b000141784d"]