מותק, הכוכבות התכווצו!

ליהיא גרינר ומעיין חודדה, הגרסה הצרה | צלם: אלירן אביטל וליאור קסון
ליהיא גרינר ומעיין חודדה, הגרסה הצרה | צלם: אלירן אביטל וליאור קסון

קדם האירווזיון הפגיש אותנו עם ליהיא גרינר וקתלין רייטר בפיגורה רזה מתמיד, ולרשימת "מצמצמות" ההיקפים אפשר להוסיף את כוכבות הריאליטי - נינט, מרינה מקסימילאן בלומין ועוד הירך נטויה. למה הן עושות דיאטת כסאח? יצאנו לבדוק

88 שיתופים | 132 צפיות

הקדם אירוויזיון שנערך באחרונה שימש לא רק במה לתצוגת שירה, אלא גם הזדמנות להתרשם מהלוק החדש של ליהיא גרינר וקתלין רייטר, שנצפו בגזרה רזה מתמיד. שתיהן שייכות לז'אנר הריאליטי, ובו ניתן לזהות תופעה של הפחתת משקל בצורה משמעותית. תופעה שהתחלנו להתרגל אליה, בדיוק כמו שמלכת יופי נפרדת מהחבר לאחר הזכייה. האם השתתפות בתכנית ריאליטי היא הצעד הראשון בדיאטת כסאח?

למתוח את 15 דקות התהילה

בראשית הייתה נינט, שפרצה אל עולמנו כחיילת שמנמנה, וכיום נערת רוק רזה בכל קנה מידה. עוד מככבות ברשימה: מרינה מקסימיליאן, נלה מהיפה והחנון, עינב בובליל ומעיין חודדה, דיירות לבית האח הגדול לדורותיו.

"יש הקשר תרבותי כללי שדוחף נשים להיות רזות, על אחת כמה וכמה אישה שנמצאת בעין הציבורית, חוטפת ריקושטים והערות מאחרון הטוקבקיסטים ועד מדורי רכילות וצילומים שנותנים ציונים", אומרת ד"ר עלינא ברנשטיין, חוקרת ומרצה בבית הספר לתקשורת – המסלול האקדמי, המכללה למנהל. "אחת הדרכים להאריך את העניין הציבורי היא על ידי מעשה דראסטי, ומהפך כזה יכול להיכנס להגדרה".

ליהיא גרינר: "מאז ומתמיד היה לי אישיו עם המשקל שלי"

הכוכבות עצמן חושבות אחרת. "יש לי נטייה להשמנה. אני יורדת מהר ועולה מהר, ותמיד עושה דיאטה. מגיל 13 אני בשומרי משקל וכל הזמן מתעסקת בזה. אני מרזה ואחר כך אומרת לעצמי 'יופי, עכשיו אפשר לאכול ג'חנון'", צוחקת ליהיא גרינר ומספרת שבגלל שרצתה להיראות טוב בקדם עשתה דיאטת אטקינס וויתרה על פחמימות למשך 3 שבועות.

"כשידעתי שאני עומדת ללבוש משהו מאוד חשוף, מן בגד גוף בסגנון ביונסה, לקחתי את זה ברצינות ושום דבר לא שבר אותי". מצד שני, היא לא מחפשת להיות רזה מדי. "אני אוהבת להיות עסיסית ומלאה, וזה מה שלדעתי סקסי בבחורה. אני מרגישה סבבה עם עצמי ורק שומרת קצת על הפה, כי אם הייתי אוכלת כל מה שאני אוהבת הייתי טנק".

מעיין חודדה מסכימה עם גרינר ומדגישה שירדה במשקל מסיבות אישיות. "רציתי לקחת את עצמי בידיים בלי שום ניסיון למשוך תשומת לב או להישאר בתודעה. אף פעם לא עשיתי דברים כדי לרצות את הסביבה או לחפש כותרות. זה פשוט יצא ככה". היא אומרת שנסחפה לכיוון תת-משקל אך מהר מאוד הבינה את ההשלכות הבריאותיות. "היום אני 51 קילו על 162 ס"מ, משקל תקין לפי ה-BMI, ותענוג לי. המסר שאני רוצה להעביר הוא ש-2 או 3 קילו אינם משמעותיים מבחינת מראה אך חשובים לבריאות".

גרינר בימים מלאים יותר. צילומים: ראובן שניידר, רפי דלויה

עכשיו בחיים אחרים: מתוחים? תתחילו לאכול נכון

הסוכנים בטוחים: ירידה במשקל היא עניין אישי

אריאלה טסלר ויריב נתי מבאזז תקשורת, המנהלים האישיים של גרינר, חודדה ויוצאות ריאליטי אחרות, מאמינים כי ירידה במשקל היא עניין אישי שכל אישה נתקלת בו בשלב כלשהו בחיים. "אצל כל אחת הירידה במשקל הגיעה ממקום אישי שלה. בשנים האחרונות, במיוחד לאחר חוק הרזון, אפשר למצוא בעולם הבידור רזות יותר או פחות ומגוון נשים בשלות, עצמאיות וסקסיות במידות 36 ומעלה".

יש בודדות, מוכשרות שלא הולכות אחרי העדר

ד"ר ברנשטיין מציינת כי חשוב לזכור שעל כל אישה יש לחץ לרזות. "זו המערכת כולה ולא מקרה ספציפי. יש נשים שיש להן הרבה מה להציע מעבר לגזרה, אך ברגע שנכנסו לתוך מערכת שדורשת מהן לשווק את עצמן ולהופיע בתקשורת הלחץ גובר. יש בודדות כמו אדל שלא נכנעות, אך כנראה שהן צריכות כישרון ענק כדי שיקבלו אותן כמות שהן ולא יאלצו אותן להתיישר לפי הנורמות או להישכח בצד הדרך".

עוד ב-BelleMode:

בואי לגלות מהם 5 פריטי החובה בתיק

5 טעויות הנעליים שנשים עושות

קראו גם טור בועט על האנורקסיה של מעיין חודדה

עכשיו בדרך האוכל: מתכון לקציצות תפו"א ממולאות בבשר ועוד מתכונים לפסח