מותו של כוכב הרשת עידן אוחיון חושף את הפנים האמיתיות של השמנופובים

עידן אוחיון | צילום מסך מתוך אינסטגרם: idan_ohayon_official
עידן אוחיון | צילום מסך מתוך אינסטגרם: idan_ohayon_official

עידן אוחיון, כוכב הרשת שהפך את המשקל שלו להצלחה, הלך לעולמו הלילה. מכל קצוות הרשת התאספו להם השמנופובים ואיחלו לי להיות הבאה בתור

88 שיתופים | 132 צפיות

כוכב הטיקטוק והאינסטגרם עידן אוחיון, הלך הלילה (רביעי) לעולמו, אחרי שחש ברע בימים האחרונים. אוחיון, שחקן, משפיען וכוכב רשת בן 28, מוכר בעיקר מסרטונים סביב האוכל שכל כך אהב, בהם שילב לא מעט הומור גם סביב המשקל שלו, וגם סביב אינספור התגובות הקשות שהיה מקבל בעקבות המשקל. עידן הפך את ההתמודדות שלו להצלחה ברשתות החברתיות, עם מעל למאה אלף עוקבים בטיקטוק ועשרות אלפי עוקבים באינסטגרם. המשקל שלו הביא איתו תגובות לא פשוטות וחלקן אפילו מאנשים מוכרים אחרים ברשת: "הטיקטוקר הזה איבד את זה.." נכתב בכותרת סרטון של יוטיובר מוכר בשם פדיקסול שמבקר את הכוכב.

הטרגדיה הנוראית רק התרחשה, גופה עוד לא התקררה, הלוויה של אוחיון עוד לא הספיקה להתקיים, עדיין לא ידוע ממה הוא נפטר והאם זה באמת קשור למשקלו, אבל ברשת יש כבר מי שממהרים לקבוע: "הוא הביא את זה על עצמו, זה לא מפתיע". מאז הפרסום על פטירתו הבוקר, כבר הספיקו הגולשים להציף את הרשת בעשרות תגובות קשות שכאלה. החל מאמירות חסרות טקט ועד טוקבקים שנדמה כאילו הם משועשעים מהמצב. בתור אישה שמנה היה לי קשה מאוד להיחשף אל כמויות הרוע שנשפכו ברשת בשעות האחרונות. לא הכרתי אישית את אוחיון, הקשר שלנו הסתכם בתגובות אחד לשני על סרטונים בטיקטוק. כמו אוחיון, גם אני פעילה חברתית ברשתות וגם אני שמנה. כשמיהרתי הבוקר לגנות את התגובות הנוראיות שקראתי עקב פטירתו, גם אני חטפתי אש. "את הבאה בתור" כתב לי אחד המגיבים בהתייחס למשקלי.

אף אדם שמן שאני מכירה, כולל אני, לא מכחישים את העובדה שהשמנת יתר קיצונית היא לא בריאה ומסוכנת. אני לא מנסה לבלבל את העובדות, אני מודעת להשלכות ולמסוכנות שיש במשקל עודף ואורח חיים לא בריא בצורה קיצונית. עם זאת, הרשו לי לשאול אתכם – אם אדם רזה מאוד היה נפטר, אדם בתת משקל, כזה שמעיד על עצמו שבקושי אוכל ולא מכניס דברים לפה, הייתם גם מרגישים את הצורך להדגיש כמה אורח החיים שלו היה לא בריא? אם זה היה אדם מעשן? או אולי אדם שמכור לאלכוהול? האם הייתם ממהרים לצחוק גם עליו, לטעון שהביא את זה על עצמו או לאחל לאנשים רזים/מעשנים/אלכוהליסטים אחרים שיהיו הבאים בתור? הרשו לי להשיב בשמכם – כנראה שלא הייתם פוצים פה. השנאה המושרשת כלפי אנשים שמנים לא מגיעה מדאגה, וזו בדיוק ההוכחה שהיינו צריכים. את הסליחה של אותם טוקבקיסטים, שהשפילו את אוחיון על בסיס קבוע, שהתבריינו כלפיו והציקו לו, כבר אין מי שיקבל. נותר רק לקוות שהמצפון של אותם מגיבים יבער בהם כעת.

@idan_ohayon

מתקן לשאיבת בשירות עצמי שומן ? #freelove #foryou #viral

♬ צליל מקורי – Idan ohayon

השמנופוביה שלכם נחשפה, יחד עם פניכם האמיתיות. כי אם באמת היה אכפת לכם כל כך, זו לא הייתה הדרך שבה הייתם בוחרים להגיב על מותו. אנשים שממהרים להגיב על מותו בציניות ובנימה משועשעת, הם אותם אנשים שיעמידו פנים שהם מגיבים על משקלו של האדם כי "אכפת להם", כי "הם דואגים ואסור לעודד השמנה". בפועל זה רק הכיסוי שלהם לעובדה שהם כל כך שונאים אנשים שמנים, סולדים מהם ונגעלים מהם. לפחות תהיו כנים עם עצמכם – לא באמת אכפת לכם. שמחה לאיד על אדם שזה עתה נפטר זה מעבר ללא מוסרי. זה רוע. מעניין מה תגידו עליי כשאמות, האם גם לי זה מגיע?

"השנאה העצמית שלי רק גרמה לי לאכול עוד ועוד"