מותו של החיזור

צלם: א.ס.א.פ קריאייטיב | phaendin - Fotolia.com
צלם: א.ס.א.פ קריאייטיב | phaendin - Fotolia.com

בעידן הסלולרי והפייסבוק, החיזור הולך ונעלם. סיון סניור מסבירה איך הקדמה פוגעת בגבריות, בנשיות וביכולת לנהל יחסים תקינים ומציעה פתרונות

88 שיתופים | 132 צפיות

המילה חיזור מגיעה מאותו השורש של המילה "לחזור". כלומר, מי שיחזור שוב ושוב לאותה בחורה, יוכל לכבוש את ליבה. בחיזור יש אלמנטים של הפתעה. של רגעי אושר מתפרצים. כמה כבר אפשר להתרגש מצלילו של הסקייפ? ברגע שהאיזון הזה, של אפקט החיזור, נשבר, נמשיך לחיות במעגל שנע בין סבל לריגוש קצר.

ה-SMSים והפייסבוק פוגעים בגבריות

המצב הטבעי, גם אצל החיות, הוא שהזכרים נלחמים על הנקבה: כמה זכרים, נלחמים על נקבה אחת, וזוהי זכותה לבחור מבין החזקים ששורדים. זה המצב הנכון, ובו אישה מרגישה רווחה: היא מרגישה בעלת בחירה בין מספר גברים שכולם רוצים בטובתה, וכך גם הגברים מרגישים טוב, כי הם מקבלים חיבור למהות הגברית: להתגבר. הם מקבלים אתגר, ספורט, תחרות – זה בעצם מה שהם אוהבים ומה שמזכיר להם את עצמם ברמה עמוקה.

היום, כשגבר "נלחם" על אישה, לא ברור איך בדיוק הוא עושה את זה. "נלחם" עליה באס.אמ.אסים? פונה אליה בפייסבוק? כש"כלי הנשק" של הגבר הוא מקלדת, הוא כבר לא ממש מרגיש חיבור לגבריות שלו. במצב הזה, גם אם יותר מגבר אחד נלחמים על לבה של האישה, רוב ה"עימותים" בין הגברים קורים בלי שהגברים פוגשים אחד את השני.

המצב הזה מביא לזילות של כבוד האישה ושל כבוד הגבר: הגבר חי באשליה שיש רבות כמוה, והאישה חיה באשליה שיש רבים כמוהו, וזו אשליה, משום שהמפגש הכול-כך מיוחד בין שני בני אדם שיש להם על מה לדבר והם גם אוהבים את ריח הפה האחד של השנייה ולהיפך, הוא מפגש לא מובן בכלל! האשליה הזו, ש"אפשר למצוא עוד 1000 כמוך", פוגעת בשני הצדדים.

בעבר לא היו אמצעי תקשורת מרובים כמו שיש היום. הדרכים הרבות שקיימות היום לניהול קשרים, גורמות לנו לתקשר האחד עם השנייה בצורה אמצעית, וכך מפרידות בינינו. לדוגמה, אם נעלבתם כי הצד השני ביטל פגישה, והחלטתם לכתוב בהודעת SMS: "לא נורא, בפעם אחרת" ולשים סמיילי בסוף ההודעה, איך הצד השני יידע שנפגעתם? טון הדיבור שלנו הוא קולו של הלב, וכשלא שומעים אתכם – לא יודעים איך אתם מרגישים.

* עוד ב-ZOOG: למה קשה כל כך למצוא אהבה?>>

* עוד ב-ZOOG: האם לגיטימי לצאת עם שתי נשים במקביל?>>



במקום לדבר האחד עם השנייה, עברנו ל-SMS ולצ'אטים. צילום: א.ס.א.פ קריאייטיב | Robert Kneschke – Fotolia.com

הנשים נבהלות מגברים שמחזרים

מצד שני, מרוב שיש כיום בלבול, אישה שגבר מחזר אחריה בלהט, עלולה להתרגז, להרגיש חנוקה, לחשוב שהוא ממש לחוץ עליה ולחשוב שמי שממש לחוץ עלייך, הוא משהו שמסוכן לך ולא בריא. נשים, תגידו לי: איך אפשר לחזר אחרינו ככה? גבר שמחובר לעצמו, אמור ללהוט כשהוא פוגש אותך, להסתובב סביבך, ו"להשתין במעגל", כדי שאף גבר אחר לא יוכל להתקרב. זה המצב הטבעי.

* הקליקו כאן להצטרפות לעמוד הפייסבוק של ZOOG, ותוכלו לקבל עדכונים חמים ולהשתתף בפעילויות נושאות פרסים

החברה סירסה את הגבר ואת האישה

אנחנו כחברה, סירסנו את הגברים. ביקשנו מהם להתנהג יפה, לימדנו אותם שאנחנו לא צריכות פתרונות אלא רק אוזן קשבת. שלחנו אותם להסיר שיער גוף (מנהג מצוין כשלעצמו), אבל מה קורה עם השיער שהסרנו מהגבריות שלהם?

גם הנשים לקחו חלק בסירוס הנשיות שלהן: הן מתפתחות בקצב מואץ, דבר שהוא מצוין לכשעצמו, אבל הן איבדו את החיבור למקור הנשיות. נשיות זו הכלה, נשיות זו בקשת עזרה וחיפוש אחר ביטחון. בתקופה שבה אנשים נפרדים באמצעות הודעת SMS, איך ניתן לקבל ביטחון? וכך, להכיר מישהו חדש הפך להיות מאורע מפחיד מאוד. פעם, רוב הגברים שהיית פוגשת, היו מהאזור שלך, מהכפר שלך. המעבר למגורים בערים גדולות, ההתפתחות הטכנולוגית, ריבוי אמצעי התקשורת, היותנו נגישים תמיד, כל זה מקשה על החיזור.

לסיכום:

ההתפתחויות הטכנולוגיות של 50 השנה האחרונות גרמו לבלבול בין המינים. מצד שני, לא ניתן ולא רצוי לעצור את הקידמה.

הפתרון:

נשים – להתחבר למהות הנשית: להעריך מחוות של חיזור, להתרגש מהן, לא לחשוב שמישהו "הזוי" אם הוא מנסה להאריך את הדייט השני או אם הוא מדבר עם ידידים שלך במסיבה ומנסה לברר עלייך פרטים. כך גבר אמור להתנהג, אם הוא גבר ואם הוא ממש רוצה אותך. זכרי שהמתנה הגדולה שלך עבורו היא ההיענות.

גברים – להתחבר למהות הגברית: פגשת מישהי במסיבה ודיברתם? קח את מספר הטלפון שלה. למה אתה שואל אותה רק איך קוראים לה ומנסה למצוא אותה בפייסבוק? זה כל כך לא גברי: דבר אתה וקח את המספר שלה. ואם אמרת שתתקשר אליה מחר, תעמוד במילה שלך. כי אם תחכה יותר מיום, כשהיא תענה לך, היא כבר לא תהיה כל-כך שמחה. זכור שהמתנה הגדולה שלך, היא עשייה. כן, אתם צריכים להתנהג קצת כמו כלבים: להתרגש מאתנו, לקפוץ באוויר ולנסות לתת לנו לק על הלחי, ואנחנו צריכות להתנהג קצת כמו חתולות: להיות עצמאיות, ללכת ולחזור מתי שבא לנו ולפעמים גם קצת לשרוט. כך זה יעבוד טוב בינינו.

בברכת הב-הב ומיאו-מיאו,

שלכם,
סיון סניור

"נשים וחתולים יעשו מה שיחפצו וגברים וכלבים צריכים להירגע ולהתרגל לרעיון הזה"
-רוברט א. היינליין

* עכשיו ב-BelleMode: כך תתאפרי ב-5 דקות בלבד>>

* עכשיו ב-BelleMode: טיפים לבחירת ג'ינס מחמיא>>