מותגי האופנה שיכבשו את 2016

Faith Connexion | צילום: יח"צ
Faith Connexion | צילום: יח"צ

חגיגות ההשקה של 2016 הן הזדמנות להכיר ארבעה מותגי אופנה מתפתחים, ולו כדי להשביע את הרעב למשהו יוצא מגדר הרגיל

88 שיתופים | 132 צפיות

צעיפי הפרווה של שרלוט סימון

את המותג הבריטי שרלוט סימון ייסדה שרלוט ביקאם ב־2011, מתוך כוונה להמציא מחדש את אחד האביזרים השימושיים ביותר במלתחה – הצעיף. המעצבת הייתה חכמה מספיק כדי לחזות את ההתעוררות בשוק הפרוות, והקולקציות שהיא מציעה בשנתיים האחרונות מתמקדות בגישת פופ חצופה וצעירה בהרבה מהמקובל בעיצובי פרוות, שעד לאחרונה היו מיושנים וקלאסיים באופיים. מלבד צעיפי ענק בצבעים סכריניים או כובעים המשולבים פונפונים בגוני פסטל, שזוכים להצלחה מסחררת ואף נמכרים בבוטיק הפריזאי הידוע קולט, הגדילה המעצבת לעשות והיא מציעה את כל הדגמים גם מפרווה סינטתית וגם מפרווה אמיתית, במחירים נוחים יחסית. מסתבר שאפשר לרקוד על כל החתונות.

צעיפי הפרווה של שרלוט סימון | צילום: יח"צ
צעיפי הפרווה של שרלוט סימון | צילום: יח"צ

אוברסייז של Vetements

יש לא מעט סיבות לערוך היכרות עם המותג הפריזאי Vetements (בצרפתית: פריטי לבוש) דווקא עכשיו. בשנה החולפת הוא נעשה לדבר הכי לוהט בעיר האורות, והוא מתבסס על קולקטיב של מעצבים שמבקשים להחזיר את תשומת הלב לבגדים עצמם ולהיפטר מהמניירות המוכרות של האופנה, כמו חלוקה למגדרים או תצוגות פומפוזיות (התצוגה הקודמת שלהם, למשל, התקיימה במרתף של מועדון הגייז הסליזי לה דפו בפריז, כולל, אגב, ריח השתן). האופנה עצמה כוללת בעיקר פרשנויות רדיקליות לפריטים מוכרים. אלה זוכים לפרופורציות יוצאות מגדר הרגיל, אבל נותרים לבישים מאוד. חוץ מזה, המייסד של המותג הוא דמה גווסליה, שמונה למעצב הראשי של בית האופנה בלנסיאגה, במקום אלכסנדר וונג שעזב בספטמבר האחרון, מה שהופך את ההיכרות עם המותג לחובה.

בגדי האוברסייז של Vetements | צילום: GettyImages
בגדי האוברסייז של Vetements | צילום: GettyImages

בגדי יוניסקס של Fear of God

מהמותגים המסקרנים שיצאו בשנים האחרונות מלוס אנג'לס. עם השקת הקולקציה הרביעית שלו, Fear of God, כבר התברג אל מלתחתם של האנשים־שרוצים־להיות־נכונים, כמו ג'סטין ביבר. מאחורי המותג עומד המעצב ג'רי לורנצו, שהתחיל מקולקציית קפסולה קטנה של סווטשירטים ומעילים קלים, וכיום אוחז בקולקציה מפותחת שהיא שם נרדף לקוּליות, עם מעילי אוברסייז, חולצות פלנל בלוק ניינטיז והתרחקות מודעת מחלוקה מגדרית. כדאי לשים לב לז'קטי הבומבר הקצרים בגוונים מפתים של זהב, כסף או בורגונדי. ללא ספק, הבחירה הטבעית של כל דוגמנית מסלול מחוץ לשעות העבודה.

Fear Of God | צילום: יח"צ
Fear Of God | צילום: יח"צ

הבגדים של Faith Connexion מפוצצים מסיבות

המותג הפריזאי פיית' קונקשן אמנם נוסד לפני יותר מעשור, אבל לפני כשנתיים הושק מחדש מתוך כוונה לשנות את חוקי המשחק, כשמאחוריו עומדים האנשים שהקימו לתחייה את בית האופנה הצרפתי בלמיין. ומה הכוונה בחוקים החדשים? תשכחו כל מה שידעתם עד כה – במקום מעצב ראשי, יש קולקטיב דינמי של מעצבים, במקום קולקציות סגורות יש שיתופי פעולה עם אמנים גרפיים, ובמקום חנויות מותג ותצוגות אופנה יש פלטפורמה אינטרנטית חדשנית למכירה והצגת קולקציות. אף אחד לא נותר אדיש למהפכה, והבגדים המכוסחים והפרועים נצפים הן בבוטיקים השווים בעולם והן על סלבס, החל מקים קרדשיאן ועד לדוגמנית דריה ורבווי. בין פריטי החובה – מעילי פרקה מקושטים בגרפיטי אמיתי, ז'קטים מעור בגזרות נשיות במיוחד ושמלות ערב מהסוג שילדות רעות לובשות כשהן באות לפוצץ מסיבה (ניתן למצוא באמור, ה' באייר 74 (כיכר המדינה) תל אביב).

Faith Connexion | צילום: יח"צ
Faith Connexion | צילום: יח"צ