מועדון משלך

איריס זוהר, ההוגה והיזמת שעומדת מאחורי מועדון הנשים שלה Nine Rooms, מראה כיצד ביזנס ופלז'ר יכולים ללכת יחד

88 שיתופים | 132 צפיות

בארץ הפלאות של איריס זוהר, המכונה בעיקר Nine Rooms, מועדון פרימיום אסקפיסטי לנשים בלבד – הכל מקסים. הניחוח שנשאף בכניסה, המוזיקה המדויקת, המראות שמלטפים את העיניים, האווירה שעושה חשק להישאר עוד ועוד, וכמובן איריס עצמה.

לכאורה מדובר במקום מופלא להתפנק בו, אבל בעצם אם קצת מעמיקים בעניין, יש פה מסר. מסר חשוב. כזה שיכול בקלות להיתרגם לחיים הפרטיים של כל אישה – ולגרום לה לחיות קצת אחרת.

איריס אומרת, ומה לעשות, גם כל כך צודקת – לכל אחת מאיתנו, הנשים, אלה שרוב הזמן עסוקות בלהפיק משהו בסביבה (וזה ממש לא משנה אם את מחזיקה בקריירה מפוארת, מתחזקת משפחה או עושה גם וגם) – מגיע מקום שבו נוכל רק לקבל.

לקבל, להתרפק, להתפנק, ולא רק כי בפנקס החשבונות האישי שאנחנו מנהלות מול היקום "מגיע לנו", אלא כי זה חומר בערה. זהו הדלק שנותן לנו רצון, כוח וחשק לעשות עוד ממה שאנחנו ממילא עושות. יפה ונכון, לא?

עם האג'נדה הזו ועם כל הקסמים שאיריס – אשת שיווק ותיקה המתמחה בשוק הפרימיום – יודעת לעשות בענייני קונספט, אירוח ועיצוב, הושק רשמית מועדון ,Nine Rooms Ladies Club לפני קצת פחות משנתיים.

הלוקיישן הוא חלל קסום ביפו העתיקה, המתהדר בתקרות גבוהות ומקושתות, ובעיקר בטוב הטעם של זוהר, שמקפידה להחליף את כל התפאורה פעמיים בשנה.

מועדון משלך -איריס זהר

מה הרגשת שחסר? על מה רצית, בעצם, לענות?

"הכול התחיל בחבורת נשים שנפגשה באירועים שונים שארגנו, תמיד תחת איזה שהוא נושא – עם תוכן והרצאות. עם הזמן הן התגבשו לכדי קבוצה משמעותית שנוצר בה השילוב הזה של חברות לצד קשרים עסקיים, ושרצתה להיפגש עוד. החוסר שהרגשתי, או במילים אחרות, המענה שנתן המועדון שנרקם סביב אותה קבוצה, הוא הצורך לקבע בשגרה של כל אחת את אותו 'חדר משלה', מקום שבו היא פוגשת ונפגשת, מתפנקת ונטענת, מקבלת וגם בונה מערכות יחסים אישיות לצד עסקיות. שלא כמו החופשה השנתית – שגם אותה אנחנו לרוב מארגנות לעצמנו – המועדון הוא משהו קבוע, ובו הכול מאורגן עבור החברות.

"אפשר לומר שלקחנו את הקונספט האירופי של מועדוני יוקרה פרטיים, שהיה נחלתם של גברים בלבד בשנים עברו, ועשינו לו 'טוויסט' נשי ראשון מסוגו בארץ, שמכיל את כל מה שיכולנו לבקש לעצמנו באותם רגעים נדירים ויפים של חופש. אנחנו מאמינות בכל לבנו שלנשים יש את הכוח להוביל, לשנות, להחיות ולעורר השראה בצורה שייחודית רק להן, אבל הן חייבות למצוא לעצמן בית, כדי לאפשר לכל זה לקרות".

ואיך המועדון מאפשר לזה לקרות?

"דמייני מקום שאליו את יכולה להגיע לפגישה עסקית או חברתית – לא בבית קפה ולא בבית – כשאף אחד לא סופר לך את השעות או מגיש לך חשבון בסוף, בשעה שהבנות כאן הן על תקן של עוזרות אישיות. במקביל, באופן שוטף, מתקיימים כאן אירועי תוכן מעשיר, פעמיים בשנה, שעוסקים בכל חוץ מבפוליטיקה ובמחלות, כי גם לידע הזה יש תפקיד חשוב בלהוסיף לעצמך משהו".

אבל היופי הוא שלצד כל זה, יש גם – ובלי קמצוץ התנצלות – מקום להניח בו את כפות הידיים ולזכות במניקור איכותי רגע לפני שאת ממשיכה לפגישה הבאה, כמו גם אזור המוקדש כולו לטיפולי פנים, כן, כן, אלה שאין לנו אף פעם זמן אליהם.

החברות היא על בסיס שנתי או חצי שנתי, ובינתיים חברות בו נשים בטווח הגילאים 27־76 בכל תחומי העיסוק כמעט. בהקשר הזה נכנס לתמונה היבט נוסף וחשוב של המועדון – הנטוורקינג: "חלק בלתי נפרד מהמועדון הוא המחויבות שלנו כלפי החברות לסייע להן עסקית", מסבירה זוהר, "וזו יכולה להיות תצוגת אופנה של חברת מועדון מעצבת או הרצאה של אחת האדריכליות, המעצבות הגרפיות או היועצות. נוצרת כאן עוצמה נשית, כזו הנובעת מההמלצות של האחת לשנייה".

ספרי עוד על החברות, נסי לאפיין אותן.

"המכנה המשותף העיקרי שלהן הוא שהן Doers. נשים פעילות, מצליחות ומובילות, כל אחת בתחומה. הן מחזיקות במשרות ניהול בכירות, חולשות על תחומי עיסוק שונים או כאלו שמנהלות עסקים עצמאיים. נשים שמבינות כי לצד עשייתן הרבה והמבורכת הן לא יכולות לשכוח את עצמן, ואימצו דפוס חיים בריא יותר שמאפשר להן לחיות חיים דינמיים באיזון ובשלווה, בלי שתצטרכנה להצדיק, להתנצל או להסביר".

ולאן זה הולך מכאן?

"רגע לפני שקפצנו למים עם הקמת המועדון החלטנו לערוך מחקר מקצועי שבוחן מה באמת הנשים האלה רוצות, איך הן מגדירות את המענה שהן מבקשות מהמועדון. שמענו תשובות כמו: 'זה דומה להבדל בין מקלחת לאמבטיית קצף', 'אליס בארץ הפלאות', 'המקום היחיד שגם כוס מים מרגשת אותי, שמאפשר לי להתענג וליהנות גם מהדברים הקטנים'. נשים תיארו את המקום כמו רחם שעוטף אותן, ומוציא אותן לעולם עם אנרגיות מופלאות לעשייה.

"נכון להיום", היא מסכמת, " Nine Roomsהגיע לאוזני רבות, הן בארץ והן בעול,ם ויותר

מ־50 אלף נשים נרשמו במאגרי המידע הפרטיים שלו. החזון הוא להפוך למותג הלייפסטייל הרלוונטי והנחשק ביותר בקרב נשות האלפא של מדינת ישראל, ויתרה מזאת, להגדיר מחדש את ה־State of Mind של האישה המודרנית. אין לי ספק שאנחנו כבר על הכביש המהיר בדרך לשם".

 

מועדון משלך -איריס זהר

 

מתוך גיליון נובמבר 2014 של אטמוספירה.