מה שקורה בוגאס

צלם: א.ס.א.פ קריאייטיב | Andy Z. - Shutterstock
צלם: א.ס.א.פ קריאייטיב | Andy Z. - Shutterstock

מבתי מלון מפוארים, דרך תעשיית החתונות ועד מוזיאון לניסויים גרעיניים. הנה כמה מהאטרקציות המוזרות שתוכלו למצוא רק בלאס וגאס

88 שיתופים | 132 צפיות

האנטר תומפסון כתב בספרו המופתי "פחד ותיעוב בלאס וגאס": "לא רבותי. לאס וגאס היא לא העיר המתאימה לסמים פסיכודליים. המציאות כאן מעוותת דיה" (תרגום אורי לוטן, הוצאת ידיעות אחרונות 2001). יש הרבה מאוד אתרים בלאס וגאס (Las Vegas) שנדמה שהוקמו רק כדי להוכיח את המשפט הזה. הם פותחים מדי יום את דלתותיהם כדי להוכיח שסמים קשים מיותרים בעיר הזאת. המציאות בה מופרעת מאוד גם בלעדיהם.

לאס וגאס הוקמה כדי שאנשים יבואו לבלות בה באופן המטורף ביותר. בין אם זה בהימורים חסרי היגיון, כי כולם יודעים הרי שהקזינו זוכה בסוף בכל הקופה, ובין אם זה במסגרות אחרות, שנועדו למשפחות, לזוגות קשישים כחולי שיער, למבלי ירח דבש או לקוריאנים שתמיד חלמו לשוט על גונדולה במדבר האמריקאי.

פרימונט סטריט: אלוויס עדיין מופיע

רחוב פרימונט (Fremont) בדאון טאון של לאס וגאס משמר את האופי של העיר בשנותיה הראשונות, התמימות יותר. הכל כאן קטן יותר וזוהר פחות, אבל למקום קסם גדול. רוב האזור הוא מדרחוב מקורה שבו מתקיים מדי ערב מופע אורקולי עם מוזיקה והמון אורות נוצצים.

החלק הנחמד הוא ההופעות. על כמה במות ברחוב מופיעים חקיינים של גדולי האמנים האמריקאים. אלוויס הוא עדיין המלך הבלתי מעורער ברחוב פרימונט, אבל גם פרנק סינטרה, טום ג'ונס ואחרים זוכים לעדנה. הכניסה חינם והפרנסה של מפעילי המקום טמונה בכך שתלגמו לא מעט. האווירה פשוט מחייבת.
מקום: 425 Fremont st. לאתר

החתונות: סרט נע

כ-120 אלף חתונות נערכות מדי שנה בלאס וגאס. חישוב מהיר מגלה שמדובר ביותר מ-300 חתונות בכל יום או יותר מתריסר בשעה, במשך כל היממה, ביום ובלילה. מלבד כל אלה, זוגות רבים, שנשואים כבר עשר, 20 או 30 שנה, מנצלים את יום הנישואין לחופשה בוגאס שבה הם עורכים טקס לחידוש הנישואין. קל מאוד לראות חתונות בוגאס וזה בידור משובח במיוחד, שמוענק חינם. ברוב המקומות מקבלים בברכה תיירים שצופים בטקסי הנישואין ולא מצפים מהם להביא מתנה לזוג הטרי.

בפלמינגו מתחתנים 1,800 זוגות בשנה, בערך חמישה ביום, כשליש מהם ליד מפל המים בגינת המלון, אומרים מנהלי מחלקת החתונות של המלון. בכנסיית הפרחים (Chapel of the Flowers, ששמה גם Little Chapel), עסק שמגלגל מיליונים, זו כבר תעשייה ממש. 6,000 זוגות מתחתנים כאן בכל שנה והם יכולים לבחור את אופי הטקס. בשבת שבה פקדנו את האתר נישאו בו 52 זוגות. סרט נע הוא הגדרה עדינה. ג'ייסון מאיירס, מבעלי המקום, הסביר שזה יום רגיל של סוף שבוע. הוא נזכר בגעגועים ב-7 ביולי 2007, שאז התגודדו במקום 115 זוגות שהתעקשו להינשא בתאריך שקל לזכור.
מקום: 1717 Las Vegas blvd. South. לאתר

בידור אמיתי אפשר למצוא במוסד הנישואין ויוה לאס וגאס (שם שלקוח ממחזמר אמריקאי מ-1964 בכיכובו של אלוויס פרסלי). כאן דוגלים בגישה תיאטרלית והחתונה הפופולרית ביותר היא בסגנון אלוויס. בריאן מיילס, שחקן שעובד במקום כבר תשע שנים, מגיע לטקס לבוש כאלוויס, בלימוזינה ורודה שנוסעת היישר לתוך האולם. הוא שר, רוקד ומשיא את הזוג. טקס פופלרי נוסף הוא נישואין גותיים, בשחור, עם איפור חיוור, ציורי גולגולות ומבט מבוהל. אבל אם אתם רוצים משהו אחר אין בעיה. ההסתייגות היחידה של הבעלים: "אנחנו לא עושים חתונות בעירום".
מקום: 1205 Las Vegas blvd. South. לאתר


חתונה נורמאלית לחלוטין… צילום באדיבות Viva Las Vegas Weddings

בתי המלון: ונציה ורומא בעיר אחת

סיזרס פאלאס (Caesars Palace): ארמון הקיסרים בנוי בסגנון רומאי ראוותני. מחוץ למלון פועלת מזרקת מים גדולה בחיקוי משעשע לפונטנה די טרווי המפורסמת של רומא, ובתוך ההיכל הרומי הענק פזורים אינספור פסלים קלאסיים לצד מזרקות מים, ציורי קיר ואדניות ובהן פרחים אדומים. בין האמנים שמופיעים בסיזרס בימים אלה אפשר למצוא את אלטון ג'ון, רוד סטיוארט וסלין דיון.
מקום: 3570 Las Vegas blvd. South. לאתר

הפלמינגו (Flamingo): הפלמינגו, שנפתח ב-1946, הוא אחד המוסדות הוותיקים בעיר שבה מלון בן עשר שנים נחשב ישן. בפלמינגו יש 3,600 חדרים, והאווירה רוויה בוורוד עז. בגן הגדול של המלון משוטטים כמה מהעופות שמעניקים למקום את שמו. אחת הבריכות מיועדת לרחצה בלי חלק עליון, כנראה בלי עופות ורודים. חתונות הן העסק הגדול ביותר בפלמינגו.
מקום: 3555 Las Vegas blvd. South. לאתר

הונישאן (Venetian): זו גרסת לאס וגאס לונציה, עם תעלות בצבע טורקיז בוהק תחת כיפת השמים האמיתית ותחת שמים מקומרים, עשויים בטון, שעננים לבנבנים מצוירים עליהם בחן. בלב המלון פועל מרכז קניות ענק והאטרקציה העיקרית היא הגונדולות ששטות בתעלה צרה. החותרים בסירות מפליאים בשירת "או סולה מיו" באיטלקית רהוטה. פעם ניצב במקום מלון סאנדס האגדי. בעליו הרסו אותו וחנכו לפני כעשור גרסה של עיר התעלות, שקל לזכות אותה בתואר המכובד "המקום הכי סהרורי בעיר".
מקום: 3355 Las Vegas blvd. South. לאתר

מוזיאון הניסויים האטומיים: פיצוץ של מקום

מוזיאון הניסויים האטומיים (Atomic Testing Museum) נפתח ב-2005 כדי לתעד את הניסויים האטומיים שנערכו באזור מדברי בנוודה, במרחק כמאה קילומטר בלבד מעיר ההימורים. זהו ללא ספק המוזיאון החשוב והרציני ביותר בלאס וגאס, אם כי הוא ניצב באזור מרוחק מעט מהמרכז.

הניסויים האטומיים נערכו באזור זה בין 1951 ל-1962, כשהמודעות לסכנה שבקרינה הגרעינית היתה עדיין בחיתוליה. תחילה נערכו הניסויים הגרעיניים באוויר הפתוח. לאחר מכן, במשך עשרות שנים, עוד נמשכו ניסויים תת קרקעיים. רוב אזור הניסויים סגור עדיין בפני מבקרים. המוזיאון מספק הצצה לבורוּת ולטמטום שליוו את הניסויים. למשל, הצופים נשלחו להתבונן בניסויים הגרעיניים משוחות שנחפרו באדמה, במרחק לא גדול במיוחד, והעצה הטובה ביותר שהיו יכולים לקבל היא לחבוש משקפי שמש, כי הבוהק מסנוור. באחד הניסויים המוקדמים הסתערה יחידה של חיילי רגלים על היעד שפוצץ, כמו מדובר בתרגולת של הטלת רימון יד.

בשיאה של התצוגה יושבים המבקרים במוזיאון באולם קטן ורואים על מסך גדול הדמיה של פיצוץ אטומי, כפי שחזו בו המבקרים באתר הניסויים בשנות ה-50. בכרזה המפורסמת של המוזיאון מופיעה מרלין מונרו כשהיא לובשת לגופה פטרייה אטומית. גם כן סוג של פצצה.

50 אלף מבקרים פוקדים בכל שנה את מוזיאון הניסויים האטומיים. רובם תיירים שמגיעים לעיר כדי לבלות. לדברי מנהל המוזיאון אלן פאלמר, המבקרים נקלעים למקום כמעט בטעות, כשהם מחפשים תחליפים מעניינים לשולחנות ההימורים. "הם מופתעים מאוד ממה שהם מוצאים אצלנו. רובם אומרים בתום הביקור שלא ציפו לתצוגה מרתקת ומטרידה כל כך. המיקום בלאס וגאס עובד לטובתנו מכיוון שהוא אלטרנטיבה לבילויים האחרים בעיר", מסביר פאלמר.

מקום: 755 East Flamingo rd. פתוח: ב'-שבת 17:00-10:00, א' 17:00-12:00 מחיר: 14 דולר למבוגר, 11 דולר לילד (בגיל 17-7) טלפון: 1-702-794-5151. לאתר

משה גלעד הוא עיתונאי, כותב ב"הארץ"