מה קשור צעצועים?

המיזם החדש של שלום מיכאלשווילי, TOYZ .CO. IL, אתר מכירה אונליין לצעצועים, קשור במיוחד למי שעשה לו חשק - שגרמו לו גם לרצות ילדים אבל גם לפתוח מיזם למכירת צעצועים זולים באופן ניכר מאלו הנמכרים בארץ

88 שיתופים | 132 צפיות

שלום מיכאלשווילי הקים אתר מכירה אונליין לצעצועים. זה מפתיע בעיקר משום שעדיין אינו אבא. מתברר שהאחיינים שלו "פתחו לו את הצ'אקרה". אחיו הצעיר הספיק להביא שני ילדים יפים ואהובים במיוחד ועשה לו חשק – גם לילדים משלו וגם לצעצועים זולים באופן ניכר מאלו הנמכרים בארץ. עכשיו הכל על האש: האתר עלה לאוויר, ואכן מוצעים מחירים שוברי שוק. כעת גם ענבל, בת זוגו היפה של שלום, מלטפת בטן של חודש שביעי והשניים מצפים לבן.

"לפני ארבע שנים הפכתי לדוד והתאהבתי לגמרי. התחלתי לקנות לאחיינים שלי צעצועים בטירוף. נחשפתי למחירים היקרים בשוק הזה וגם לקושי של אחי לקנות להם את הצעצועים במחירים הללו. אחי עזב עבודה במשרד הביטחון כדי להרוויח עוד 1,200 שקל בעבודה אחרת".

צילום: עדי אורני
צילום: עדי אורני

וכל זה בצל המחאה החברתית?

"נכון, זה היה בדיוק בתקופה הזו וזה הוריד לי כמה אסימונים. לצערי לא קרה הרבה מאז שחצי מיליון אזרחים יצאו לרחוב ואם אני הייתי ראש ממשלה הייתי חושב שנחוץ לעשות משהו אחרי דבר כזה. מפה לשם, אייל בר עוז, שהוא חבר שלי שנים רבות ויש לו פלטפורמה לאתרים, בשם WEBIZ, טס באותו זמן לסין בשביל משהו אחר לגמרי. בטיסה הוא התחיל לדבר במקרה עם סוחר צעצועים והוא סיפר לו שהוא מוכר צעצועים לחנויות ברווח נאה. בעלי החנויות מוכרים לקונים ברווח נוסף של כמה מאות אחוזים. תוך כדי הסיפור הבנו שאפשר לעשות שינוי. הקמנו את האי־קומרס הגדול בארץ לצעצועים, וזה הפך לפרויקט חיים שלי. אני מרגיש שזה יעשה מהפכה כמו שקופיקס עשה לשוק הקפה".

אנשים היום לא קונים רק בחנויות צעצועים בארץ, הם גילו גם את הקנייה באינטרנט מחו"ל, אלי־אקספרס ודומיו.

"נכון, ואני מעודד אנשים לקנות באתרים בחו"ל. גם ענבל בת הזוג שלי קונה בגדים באסוס, אבל כשהיא רוצה להחליף מידה היא מתבאסת מכל הפרוצדורה המסובכת. מה שאני מציע מתקרב למחירים באלי־אקספרס ולפעמים אף זולים יותר, ולנו יש שירות לקוחות נהדר, אספקה תוך שלושה ימים עד הבית והכל בעברית. בכל מקרה, הם לא התחרות שלי, כבודם במקומם מונח והעיקר שאנשים יפסיקו להיות פראיירים וישלמו כל כך הרבה כסף על דברים שאמורים להיות זולים יותר. למה לקנות לגו ב־500 שקל? זה הורג אותי. במהדורת הבטא שניסינו, כל מי שקנה לא הבין איך זה כזה זול. אני מאמין שאני לא חייב להרוויח מאות אחוזים בשביל שזה יהיה כלכלי. אם קהל הצרכנים יהיה גדול מספיק, אני ארוויח מספיק. למה להיות גרידי?".

צילום: עדי אורני
צילום: עדי אורני

את מיכאלשווילי לא באמת צריך להציג בפניכם. הוא נולד וגדל ברמלה והקים עוד בנעוריו את קבוצת הסטנד־אפ "מה קשור" עם אסי ישראלוף וציון ברוך (וגם עמוס תמם ושחר חסון במקור), שהתגלו בתוכנית הבידור של יצפאן מיד אחרי שחרורם מהצבא, ומאז הפכו לאחת החבורות המוכרות ביותר בארץ, עם תוכניות טלוויזיה בכיכובם ובהנחייתם, תוכניות רדיו, הופעות סטנד־אפ ואפילו אלבום מוזיקלי. מיכאלשווילי הוא גם שחקן דרמטי מוכשר שמאחוריו תפקידים בסרטים ובסדרות כמו "עספור" ו"הבורר". עולם העסקים הוא עולם חדש עבורו, וחוץ מצעצועים הוא נכנס השנה לשותפות ביזמות נוספת שנקראת "איזי טו גיב", שהוא שירות הענקת מתנות באירועים באמצעות כרטיס אשראי.

אתה שחקן עסוק והשלישייה לא מפסיקה לעבוד ולהופיע. מאיפה הגיע הדרייב ללבוש חליפות?

"זה מרגש אותי שיש לי דיי ג'וב. אני יודע בדיוק איך אני רוצה לחיות את החיים שלי: לחייך הרבה, להיות מאושר, לרוץ אחרי החלומות שלי, לאהוב את הפרנסה שלי, לשחק מלא כדורגל ולעשות טוב לאחרים. אני קם בבוקר לפגישות עם ועדי עובדים ועם קבוצות קנייה של אימהות ואני מאושר. אני אחראי על המיתוג והשיווק, על שיתופי פעולה עם אתרים מובילים, על פעילות פייסבוק ואינסטגרם, אני קורא סטטיסטיקות, מחפש את המוצרים שלנו אצל המתחרים ודואג תמיד ש הם יישארו בתמחור הכי נמוך שיש. זה מעניין מאוד. אחר הצהריים אני ברדיו ללא הפסקה עם מה קשור, משם אני ממשיך לחזרות על המופע החדש ומשם להופעות. אנחנו מופיעים בממוצע חמש פעמים בשבוע. כן, זה ממלא את כל יומי ואני ישן חמש־שש שעות בלילה גג, אבל זה בסדר, אני מתרגל את האבהות. בעוד שלושה חודשים זה יהיה ככה ממילא, לא?".

צילום: עדי אורני
צילום: עדי אורני

ב־2005 נישא מיכאלשווילי לחברתו דאז, ואחרי חמש שנים השניים התגרשו. לפני כשנה וחצי החל לצאת עם כתבת גיא פינס ומי שהשתתפה ב"מירוץ למיליון" ענבל שלוי, גם היא גרושה ללא ילדים, וכאמור, בעוד שלושה חודשים הם יהפכו להורים לבן ראשון".

 

אתה מתרגש לקראת הלידה?

"מאוד, הוא עוד לא נולד ואני כבר אוהב אותו יותר מאת עצמי. אני בן 36 ואני רוצה להיות אבא כבר שנים רבות. אני אומר לעצמי שאני מוכן כבר זמן רב, אבל רק בעוד שלושה חודשים אני אדע באמת. אני שמח שזה הגיע רק עכשיו, זה סיבוב שני שלי והכל קרה בזמן המתאים".

איזו אימא תהיה ענבל?

"ענבל תהיה 'סופר אימא' כי היא סופר אישה. היא שמש, היא מיוחדת".

היא כבר לא בטלוויזיה.

"לא, ענבל עובדת עכשיו בהיי־טק, מתעסקת באינפרא־אדום".

הזוגיות שלכם טרייה לעומת הקשר הוותיק ביותר בחייך. 20 שנה עם ציון ואסי.

"נכון, ואנחנו עדיין יחד כי כיף לנו. זה לא חיבור כלכלי כמו שאנשים רוצים לחשוב. גם בנות הזוג שלנו התחברו מאוד וזה מגניב לגמרי. זו הפעם הראשונה שהנשים שלנו חברות ואנחנו מפנטזים על לעבור לגור יחד באיזה קומפלקס, כמו חמולה. אולי בגלל זה אסי שמח כמעט כמוני כשגילינו שאנחנו בהריון".

שאלון חו"ל

החופשה הבאה שלי: אני מנסה לדחוף לנו חופשה קטנה לפני הלידה, ואין מה לדבר על תאילנד, אז זו כנראה תהיה חופשה בת חמישה ימים בלונדון

העיר האהובה בעולם: "תל אביב, אני אוהב לנסוע בעולם ואני טס המון, גם לחופשות וגם הרבה עם מה קשור. אנחנו נוסעים להופעות בכל העולם, אבל תל אביב, עם חוף הים שלה, היא העיר הכי נהדרת בעיניי".

אוכל עולמי: "האוכל בברצלונה. אני לא איש של אוכל, אבל הטאפאסים בברצלונה גמרו אותי. חוץ מזה אני איש של מתוקים אז גלידות באיטליה ובננה לוטי בתאילנד אני אסכים לאכול תמיד".

ספורט: "אני נוסע להתחרות בטורנירים של פוצ'יוולי, שזה כדורעף חופים אבל עם הרגליים. זה ספורט שאני עוסק בו כבר עשר שנים. בדרך כלל אני משחק ומתאמן בחוף גורדון ונוסע להתחרות בעולם כולו. השנה הייתי במרסיי וכבר נסעתי לטורנירים ביוון, במקסיקו ובתאילנד. אני מת על זה".