מה עושים עם הילדים באוגוסט? 10 המלצות לפעילויות שוות

חוויה היסטורית והיסטרית. פארק החבלים במגדל דוד | צילום: באדיבות מגדל דוד
חוויה היסטורית והיסטרית. פארק החבלים במגדל דוד | צילום: באדיבות מגדל דוד

מוזיאון חדש לרפואה ומדע, אומגה במגדל דוד, פארק נינג'ה, מערות קרירות, מפגש עם דינוזאורים ועוד. 10 המלצות שיסגרו לכן את הפינה בחודש הכי חם בשנה

88 שיתופים | 132 צפיות

פארק חבלים, מוזיאון מגדל דוד, ירושלים
האם דמיינתם את עצמכם פעם הולכים על גשר חבלים תלוי בין המגדל של המלך הורדוס לחומה העות'מאנית או קופצים קפיצה חופשית מצריח מגדל עתיק בגובה 30 מטר? לא בטוח. במגדל דוד חנכו לכבוד הקיץ פארק חבלים אתגרי שיספק לכם חוויה היסטורית והיסטרית. פעילות ספורטיבית, מלהיבה ומאתגרת הכוללת שבע תחנות של חבלים, סולמות, אומגות, קירות טיפוס וסנפלינג שיאפשרו למבקרים לטפס, לגלוש, לקפוץ ולהתרגש מחוויית ספורט-אקשן ייחודית (מגיל 9, בני 9-12 בליווי מבוגר).
שער יפו, ירושלים. ראשון-חמישי 10:00-19:00, שישי, 10:00-15:00, שבת 10:00-19:00 (כניסה אחרונה שעה לפני סגירת האתר). כרטיסים בהזמנה מראש

לפרוק אנרגיה. פארק נינג'ה ישראל | צילום: שלומי פינטו
לפרוק אנרגיה. פארק נינג'ה ישראל | צילום: שלומי פינטו

פארק נינג'ה ישראל, תל אביב
טרפת הנינג'ה לא עזבה אותנו ובסוף יולי נפתח שוב פארק הנינג'ה הרשמי הגדול ביותר בארץ באקספו תל אביב. אם הילדים צריכים לפרוק עוד קצת אנרגיה לפני תום החופש או אם הם חולמים להיות שמלא או מרנץ הבאים – זה המקום. הפארק משתרע על פני יותר מ-2,000 מטרים ובו כל המתקנים המוכרים לנו מתוכנית "נינג'ה ישראל" של קשת 12 – הקיר המעוקל, הסטפרים, צינור הטבעות, הגשר השבור וגולת הכותרת – מתקן המדמה את הר המידוריאמה שמגיע לראשונה לקהל הרחב.
עדכון: נכון ל- 5/8 הפארק נסגר בשל מגבלות הקורונה. יש להתעדכן בהמשך בהתאם להנחיות לגבי פתיחה מחודשת.
אקספו תל אביב, שדרות רוקח 101. ראשון-חמישי 9:00-21:00, שישי וערבי חג, 9:00-17:00, שבת 9:00-21:00

היכרות עם מיקרואורגניזמים. טכנודע חדרה | צילום: יח"צ
היכרות עם מיקרואורגניזמים. טכנודע חדרה | צילום: יח"צ

מוזיאון טכנודע, חדרה
מוזיאון הרפואה הגדול והמקיף בעולם שנפתח לאחרונה משלב בין מדע, רפואה וטכנולוגיה ומשתרע על פני 1,200 מ"ר הכוללים כ-120 מיצגים במסגרת שש תערוכות בנושא המערכות החיוניות להיווצרותו ותפקודו של גוף האדם, בהן גנטיקה, חיידקים ווירוסים, הלב, הריאות והמוח. המיצגים עושים שימוש באמצעים חזותיים מתקדמים המאפשרים התנסות חוייתית ולמידה מעמיקה – כך, תוכלו "להיכנס" אל תוך הלב ולגלות כמה קשה הוא עובד או להפעיל מודל מוח ענק ולגלות אילו אזורים מתעוררים בכל סוג גירוי. בתערוכת הגנטיקה תבינו כיצד עוברות התכונות מדור לדור ובתערוכת החיידקים והווירוסים תערכו היכרות עם מיקרואורגניזמים ועם המחלות להן הם גורמים – אבל גם כיצד מתמודדת איתם הרפואה המודרנית.
הרב נסים 2, חדרה. ראשון 16:00-19:30, שני-חמישי 9:00-19:30, שישי 9:00-14:30

מוזיאון המדע ע"ש בלומפילד, ירושלים
התערוכה החדשה "זמן לזוז" עוסקת בהיבטים השונים של יכולות הגוף, הספורט והבריאות, ומזמינה מבקרים בכל הגילים לקום מהישיבה הממושכת מול המסכים ולהתנועע באמצעות 30 מוצגים מאתגרים שבעזרתם יחקרו את גבולות היכולת הפיזית שלהם. במסגרת התערוכה יתקיימו במוזיאון הדגמות חווייתיות, סדנאות, סיורים ומופעים לכל הגילים, בהם מסלול ספורטיבי רצוף מזרקות המתיזות מים לגובה של שני מטרים ו"מרפאה" עם בובות דובים "חולים". בסדנת יצירה יבנו המשתתפים שעון חול מעוצב שבאמצעותו ימדדו את עצמם במשימות ספורטיביות, ועבור הקטנטנים (שנתיים עד חמש) יעמוד מתחם תנועה הכולל מגוון מתקנים שההתנסות בהם תאפשר לילדים ללמוד על גופם תוך פיתוח הקואורדינציה והיכולות המוטוריות.
שדרות המוזיאונים 3, ירושלים. שעות פעילות: ראשון-חמישי, 10:00-19:00, שישי 10:00-14:00, שבת 17:00-10:00. בהזמנה ובתשלום במראש

מתחילים בשקיעה ומסיימים בחושך. פארק אריאל שרון | צילום: אורי אהרון
מתחילים בשקיעה ומסיימים בחושך. פארק אריאל שרון | צילום: אורי אהרון

סיורי שקיעה בפארק אריאל שרון
הפארק המטרופוליני הגדול בישראל, כ-8,000 דונם של מרחבים ירוקים המארח פעילויות פנאי ונופש, הוא אחד הפרויקטים הגדולים בעולם לשיקום סביבה והפיכתה ממרחב מזוהם ומוזנח לפארק ירוק ופורח. היום הפארק כולל שטחי טבע נרחבים, תצפיות יפות, אגמים מלאכותיים ואף שטחים חקלאיים, ואפשר ליהנות בו ממסלולי הליכה ורכיבה על אופניים. בערבי הקיץ נערכים בו סיורי שקיעה למשפחות (עם ילדים מגיל 5). הסיור מתחיל בשעות האור ומסתיים בחושך, בליווי עששיות, וזוהי הזדמנות נהדרת לחוות את הטבע המשתנה לעת ערב, לצפות בשקיעה המרהיבה על מטרופולין גוש דן ולגלות את סיפור השיקום הייחודי של מה שהיה הר הפסולת של המדינה.
פארק אריאל שרון – מתחם ההר. ימי ראשון 1.8, 8.8. ו-15.8, ימי שני 16.8, 23.8 ו-30.8 בשעות 18:30-20:30 (18:00 התכנסות), מחיר: 40 ₪ לאדם, בהרשמה מראש 

מותק, הילדים התנפחו. מיני ישראל | צילום: יח"צ
מותק, הילדים התנפחו. מיני ישראל | צילום: יח"צ

פסטיבל ילדים בפארק מיני ישראל, לטרון
זו נשמעת כמו חבילת בילוי מושלמת: גם טיול בכל הארץ – במקום אחד – וגם מופעים של הכוכבים שהילדים כל כך אוהבים. בפארק המיניאטורות מיני ישראל מציעים פסטיבל ילדים קיצי ושמח עם הופעות של רינת גבאי ונתי הגעתי הופעתי, מופעי כוח פיג'יי ופליימוביל המוכרים מסדרות הילדים ומופעי טיקטוק מקפיצים של כוכבי רשת מובילים. הילדים יוכלו לטייל בכותל המערבי, בטיילת של תל אביב, במצדה ואפילו בחרמון וליהנות לצד המופעים גם מתחנות יצירה, חץ וקשת, חידון שלטים, כתב חידה משפחתי ועוד.
לטרון. ראשון-חמישי 10:00-22:00, שישי 10:00-14:00

בילוי קפוא בפארק השלג בנמל תל אביב
חוויה מקפיאה במתחם הרפתקאות (2,400 מ"ר) שכולו שלג וקרח. כן, כן כשבחוץ 40 מעלות ו-80 אחוזי לחות – בפנים מחכות לכם שלל פעילויות צוננות: מגלשת קרח באורך 40 מטר, מגרש משחקים בתוך שלג אמיתי, רחבת החלקה על הקרח (גם לקטנטנים), מכוניות קרח, תותחי שלג, מסלול אבובים מתנגשים על הקרח ומשחקי מחשב בנושא, איך לא, שלג וקרח.
האנגר 11, נמל תל אביב, מדי יום בשעות 9:00-21:00

מי לא יתחבר למערות קבורה. בית גוברין | צילום: ניב לוי, ארכיון רשות הטבע והגנים
מי לא יתחבר למערות קבורה. בית גוברין | צילום: ניב לוי, ארכיון רשות הטבע והגנים

גן לאומי בית גוברין
קשה לדמיין ילד שלא יתלהב מביקור במערות אפלוליות במעמקי האדמה. ביקור בגן לאומי בית גוברין מזמן חוויה תת קרקעית במקום שנחשב ל"ארץ אלף המערות" – מערת פעמון, מערות קבורה עם ציורי קיר ייחודיים (המשוחזרים יש לומר, אבל עדיין מרשימים), מערות מבוך ומערות קולומבריום (מערות שבקירותיהן חצובות גומחות רבות שלפי סברה אחת שימשו לגידול יונים, ולפי אחרת לאחסנת אפר מתים). עוד בגן הלאומי: אמפיתיאטרון שלם מהתקופה הרומית ושרידים מרשימים של מבצר וכנסייה מהתקופה הצלבנית. מעל פני האדמה יש חורש דליל, צמחיה ים תיכונית ומגוון מיני בעלי חיים. תוכלו לרדת לסייר במערות ולשמוע את הסיפורים מאחורי ציורי הקיר, לבקר במתחם מלאכות עתיקות או ללכת סביב המוקדים המרכזייים והמעניינים ביותר בגן.
ראשון-חמישי ושבת 8:00-17:00, שישי וערבי חג 8:00-16:00. הביקור בהזמנה מראש באתר רשות הטבע והגנים

יזוזו ואף ירעמו. דינו פארק בגני התערוכה | צילום: באדיבות EGOeast
יזוזו ואף ירעמו. דינו פארק בגני התערוכה | צילום: באדיבות EGOeast

פארק דינוזאורים בגני יהושע, תל אביב
35 דינוזאורים ענקיים ועוד כמה דמויות פרה היסטוריות מתעוררים לחיים בדינו פארק – פארק הדינוזאורים הגדול שנפתח בספורטק צפון בגני יהושע. תתכוננו לגלות עולם קסום ולפגוש את היצורים הגדולים ביותר שחיו על פני כדור הארץ לפני 180 מיליון שנה בגודל טבעי, פנים מול פנים – בהם טי-רקס אימתני וגיגנטוזאורוס עצום שיזוזו וירעמו בקול אדיר. עוד בפארק: שלד הדינוזאור הגדול בעולם, מסלול גשרים שבו תוכלו לראות את העולם דרך עיני הדינוזאורים, תל חפירה ארכיאולוגי למציאת אוצרות מאובנים וחוויה לימודית על תקופת האבן בקולנוע עם מציאות מדומה. במקום יעמדו לרשות המבקרים גם פינות ישיבה מוצלות, מתקני רכיבה, עמדות סלפי, מתחם מתנפחים ענק, פינות יצירה ועוד.
פארק גני יהושע, מתחם הספורטק, ראשון-חמישי ושבת 16:00-21:00, כרטיסים בקופת לאן ובקופת הפארק, ילד מגיל 3 מחויב בכרטיס

מקלילים את הסיפור היהודי. מוזיאון אנו | צילום: רוני כנעני
מקלילים את הסיפור היהודי. מוזיאון אנו | צילום: רוני כנעני

אנו – מוזיאון העם היהודי, תל אביב
הסיפור של העם היהודי הוא אולי לא הסיפור שהיינו מספרים לילדים לפני השינה, אבל הוא בהחלט כזה שחשוב לחלקנו להעביר להם. לפני כחמישה חודשים, ולאחר עשר שנים של תכנון וביצוע (ועשרה מיליון דולר השקעה), נפתח מוזיאון העם היהודי הגדול בעולם, והיחיד שמספר את סיפורו של העם היהודי בצורה מרגשת וקלילה, מעשירה ומהנה. הקיץ בנו במוזיאון שלושה מסלולי ביקור מיוחדים לילדים: במסלול "משפחאנו" (מגיל 5) יחקרו הילדים וההורים את מושג המשפחה כשהם מצוידים בחוברת חידות, מדבקות, מפות וצמיד חכם. במסלול "אנו לילדים" (מגיל 8) יצאו הילדים למסע עצמאי בליווי יובל מלחי, אמן ויוצר פודקסטים לילדים, שידריך אותם באמצעות מדריך קולי או באפליקציה של המוזיאון, ויאתגר אותם בחידות ובמשחקים. בתערוכת "גיבורים" (מגיל 6) יוכלו הילדים ללמוד בדרך חדשנית על יהודים ששינו את פני ההיסטוריה – אלברט אינשטיין, מארק ספיץ, אלי כהן ודונה קארן.
קמפוס אוניברסיטת תל-אביב. ראשון-רביעי 10:00-19:00, חמישי 10:00-22:00, שישי 9:00-14:00, שבת 10:00-17:00. הכניסה לסיורים בהרשמה מראש

>> הפסקתי להתלונן לבן הזוג למשך שבוע שלם. זה נגמר בבכי