מה נשתנה הלילה הזה?

צלם: א.ס.א.פ קריאייטיב | William Perugini, shutterstock
צלם: א.ס.א.פ קריאייטיב | William Perugini, shutterstock

אם גם השנה דבר לא השתנה בסטטוס שלכם, ואתם עדיין מגיעים לסדר נטולי זוגיות – זה הזמן להפסיק לחכות שדברים יקרו - ולהתחיל להשיג את המטרות שלכם. איך בדיוק? סיון סניור עונה

88 שיתופים | 132 צפיות

אחת הסיבות בגללה אנשים מתקשים לייצר לעצמם זוגיות טובה, היא שלפעמים נראה לנו שבנושא הזוגיות, זה לא ממש תלוי בנו. אנחנו חושבים שזה תלוי בו או בה, בדמות הערטילאית הזו, באדם הפוטנציאלי, שכשהוא יגיע לחיינו, הכול ישתנה עבורנו, ואז החיים שלנו יתחילו סוף-סוף.

בכל שנה אנחנו יושבים בליל הסדר, עם האוכל הבלתי מותאם לבני אנוש ושואלים את עצמנו: "אז מה באמת השתנה לנו השנה?", ואז מקבלים את התשובות שפחות נעים לנו להתמודד איתן.

אם כלום לא השתנה בנושא הזוגיות שלנו, זה באמת עצוב מאוד, כי שוב פסח בא ומזכיר לנו שהחיים פסחו עלינו. מצד שני – מזלנו שזהו המצב. מדוע? משום שלא סתם הגענו לעוד ליל סדר נטולי זוגיות: מי שפנוי בגיל מבוגר, זה אדם שהתפתחות עצמית, ניהול הקריירה, לימודים, טיולים או הגשמה עצמית היו חשובים לו יותר מאשר להפוך לחלק מזוג.

אולם מהצד השני, מי שפסחו עליו, יכול תמיד לשנות את חייו: אתם לא חתמתם על שום תכונה או תו אופי, גם לא על הדברים שקיבלתם בירושה מההורים…

הפתרון: כדי שהמשפחה והחברה יפסיקו להציק לנו, וכדי לצאת מעבדות לחירות בנושא הזוגיות, אנחנו קודם כל צריכים להבין שזה כן תלוי בנו. ואם זה תלוי בנו, מי שאין לו זוגיות, כנראה שאינו רוצה, או רוצה אבל מפחד.

* עוד ב-ZOOG: למה קשה כל כך למצוא אהבה?

* עוד ב-ZOOG: המדריך השלם למציאת אהבה באתרי היכרויות

הצעד הראשון: הצבת מטרות

בחיים יש רק 2 אופציות: תוצאות או תירוצים. אז הצעד הראשון הוא להחליט מה אתם רוצים. לאחר מכן עליכם להציב מטרה: מה המטרה שלך: חבר, בעל או ילדים?

אם אני שואלת מישהי באימון אישי מה את רוצה, והיא אומרת לי "להיות יותר שמחה", זו מטרה שאני לא יכולה לעבוד איתה, כי שמחה היא ערך אמורפי ומשתנה תדיר ולא דבר מדיד. ולכן במקרה כזה אני אשאל: מה גורם לך שמחה? ועל מה שגורם לה שמחה, נתמקד.

אחרי שהצבנו את המטרה, נכתוב מה נרגיש כשנשיג אותה.
הרגשות שאנחנו מחברים למטרה, הם הדבר שגורמים למטרה להתגשם: האם אנחנו שם במלוא ההתלהבות? האם המטרה הזו מרגשת אותי? בלי תשוקה, אין התקדמות, וזוגיות זו עבודה. הרבה עבודה.

אחרי שנבין שיש לנו תשוקה למטרה, נקבע תאריך ביומן. כי כמו בהקמה של עסק, כמו ברצון להמשיך לימודים, כמו בכל דבר שאנחנו עושים, התגשמות המטרה בזמן, זה דבר שבהחלט תלוי בנו.

ורק אחרי שקבענו תאריך ביומן להשגת המטרה, נכתוב לעצמנו תכנית.


עד שימציאו שיטה למציאת אהבה בלחיצת כפתור, עלינו לתכנן תכנית פעולה. אילוסטרציה: א.ס.א.פ קריאייטיב | mtkang, shutterstock

תכנית פעולה: איך נשיג את המטרה?

עצם קביעת המטרה, התאריך, עבודת התכנון – איך נשיג את המטרה, גורמים למיינד – למוח שלנו – להירתם כדי להגשים את היעד.

למה אנשים לא מציבים לעצמם מטרות? כי הם חושבים שזה עובד הפוך בחיים: קודם כל משהו יקרה, ואז אנחנו נגיב.

אבל זה לא עובד ככה.

אז קחו לכם רגע של דמיון מודרך: היזכרו בכל דבר שאי-פעם רציתם להשיג: טיול לחו"ל, עבודה, קשרים. כל דבר שאי פעם רציתם להשיג, התחיל בתשוקה. אחרי התשוקה, יש הרבה פנטזיות: הנה אני עולה על במת מסיימי תואר שני ולוקחת את התעודה שלי, הנה התעודה תלויה על הקיר בקליניקה שלי וכו'.

כדי שפנטזיות יהפכו למציאות, צרך לעשות. ואחד האתגרים שלנו כבני אדם, זה לקחת החלטה ולהמשיך לעשות גם כשהדרך קשה. הרבה אנשים לוקחים החלטות בלילה ובבוקר שוכחים מהן. הסיבה למה זה קורה, קשורה במטרה: מטרה שלא מאתגרת אותי, מטרה שלא משמחת אותי, לא תצליח לגייס אותי לאורך זמן.

ולמה זה קורה? כי שינוי דורש מאמץ: זה לא נוח לשנות דברים. הרגל הוא דבר שכל כך מושרש בנו. נסו לשנות פעם הרגל כמו ללכת בדרך שונה כשאתם חוזרים הביתה מהעבודה, סעו בדרך אחרת מזו שאתם מכירים כדי להגיע ליעדכם – לכל שינוי כזה המוח מתנגד, ואפשר ממש להרגיש את זה פיזית!

אותו הדבר עם שינויים קטנים יותר – אז בואו ניקח משהו קטן: לסרק את השיער ביד החלשה שלנו: אפילו רק המחשבה על זה, מעוררת התנגדות, וזאת למרות שאנו יודעים שאם ננסה להסתרק ביד החלשה, נלמד את המוח שלנו משהו חדש.

ועדיין , אנחנו נמצא את המוח שלנו מתנגד לשינוי. המוח ישאל "למה לי?". כדאי לדעת, שהראש שואל "למה לי" על כל הצעה חדשה: "למה לי ללכת לסדנה וללמוד איך להכיר נשים? הרי אני אומן בזה, אשף". מעולה. אבל האם יש לך חברה קבועה? האם מכל הפעמים שפנית לנשים, הצלחת לייצר קשר משמעותי? רוב הגברים יעדיפו לפתוח כרטיס באתר הכרויות מאשר ללכת לסדנה ולהשקיע זמן וכסף וללמוד ברצינות מה עושה את זה לנשים ואיפה הם נכשלו בכל אותן פעמים בעבר. זה קורה משום שאנחנו נוטים לרכוש "פלסטרים לנשמה", יותר מאשר להסתכל בפצעים שלנו ולנקות אותם.

לסיכום: אף אחד לא פסח עלינו, זה אנחנו שפוסחים על עצמנו. או שאנחנו לא ממש רוצים להשיג את המטרות שלנו. מי שרוצה, רוכש כלים. מי שרוצה, משקיע אנרגיה, שמתבטאת בהשקעת זמן וכסף. בכל שיחה לפני תחילת תהליך אימון, עולה השאלה: "ואם אני לא אשנה כלום, האם את בטוחה שהמצב לא ישתנה מעצמו?". אז כמובן שניסים קורים, אבל לפחות הביעו משאלה!

* עכשיו בחיים אחרים: האם העבודה מתאימה לכם? בואו לגלות

* עכשיו בחיים אחרים: בדקו האם אתם טיפוסים זוגיים