מה מציג החודש

אמנות מיניאטורית, יצירה בזכוכית, ארכיטקטורה גמישה ועוד תערוכות ששווה לבקר בהן

88 שיתופים | 132 צפיות

מיניארט

תערוכת המיניאטורות חוזרת ומציגה את אמנויות המיניאטורה והמזעור באופן עכשווי. משתתפים בה יוצרים מהארץ ומהעולם. מאות יצירות זעירות נאצרו עבור התערוכה, בהם מודלים בהשראת מקומות בעולם, קלאסיקות וסיפורי ילדים, דגמים של בתים ושל אוניות ועוד. עוד השנה בתערוכה: פרויקט מיוחד בשיתוף סדרת הטלוויזיה "החממה", שיכלול גם מפגש עם כוכבי הסדרה ושלל סדנאות לילדים ולמבוגרים. אוצרת: לימור מרגוליס. בתמונה: עבודה של אחינעם חרמש.

8 באוגוסט עד 31 בינואר 2015, מוזיאון יפו העתיקה, טיילת מפרץ שלמה 10 יפו, שני־חמישי 10:00־18:00, שישי 10:00־14:00, שבת 10:00־18:00, במהלך חודש אוגוסט תהיה התערוכה פתוחה גם בימי ראשון

Miniart.co.il

 

עבודה של אחינועם חרמש, תערוכת מיניארט. צילום: אודי גורן
עבודה של אחינועם חרמש, תערוכת מיניארט. צילום: אודי גורן

 

חוצה קווים

תערוכה של אמנית הזכוכית מינדי וייזל המציגה 25 אריחי זכוכית. האריחים לקוחים משלוש סדרות שאותן יצרה וייזל: "3146A", "חוצה קווים" ו"נתיבים מקבילים", והם עשויים זכוכית נוזלית; זכוכית שבורה וחתוכה; זכוכית צבעונית או חסרת צבע; וזכוכית מותכת בכבשן בתוספת אבקות, גרגרים וחוטי זכוכית.

עד 31 בדצמבר, מוזיאון ארץ ישראל, חיים לבנון תל אביב, 6415244־03, ראשון־רביעי 10:00־16:00, חמישי 10:00־20:00, שישי־שבת 10:00־14:00 

מינדי וייזל, חוצה קווים
מינדי וייזל, חוצה קווים

Groundbreakers – תערוכה בניו יורק

הרבה לפני שנשים אמריקאיות קיבלו זכות הצבעה, עמדו כמה מהן בראש המשימה הלאומית להפוך את הערים האמריקאיות המזוהמות ליפות וירוקות יותר. בשנים 1900־1930 הפך תכנון הנוף העירוני לפרקטיקה בעלת חשיבות שהשפעותיה, הלאומיות והתרבותיות, הובילו לשינוי חברתי. למהפך הזה אחראיות כמה נשים שזוכות עכשיו לתערוכה לכבודן בגנים הבוטניים בניו יורק. תערוכת Groundbreakers בוחנת את עבודתן של מעצבות וצלמות גנים מובילות בתחומן, שהודות למאמציהן פארקים וגנים ציבוריים מטופחים הוקמו ברחבי ארצות הברית, עצים ניטעו ברחובות ומדשאות ירוקות הפכו מזוהות כל כך עם בתים אמריקאיים.

עד 7 בספטמבר

nybg.org

הגן הדרום מערבי בבית הלבן. צילום באדיבות The New York Botanical Garden
הגן הדרום מערבי בבית הלבן. צילום באדיבות The New York Botanical Garden

 

Immanent Elasticity  – תערוכה בווינה

משרד האדריכלים האוסטרי Soma מציג תערוכת יחיד במוזיאון העיצוב הווינאי MAK. ארבעת האדריכלים בחרו להקים מיצב שבוחן את יכולתם של חומרים מסוימים להישאר גמישים, להתעצב ולהשתנות במגוון דרכים. התערוכה, שנקראת Immanent Elasticity" – "Soma Architecture, מתמקדת במשמעותה של גמישות כגישה פתוחה במרחב ובארכיטקטורה, כמו גם באופן שבו בני אדם תופסים את המושג ומפרשים אותו. המבנה דמוי הענן מזמין את הצופים והמשוטטים בו להרהר באפשרויות ובניגודים שמגלם האורגניזם הכאוטי, שמתאפיין בו בזמן גם במבנה גיאומטרי ברור.

Mak.at

בוחנים גמישות של חומרים. Soma אדריכלים
בוחנים גמישות של חומרים. Soma אדריכלים

Cecil Beaton at Home – תערוכה בסליסבורי, אנגליה

סר ססיל ביטון (Cecil Beaton) היה איש רב פעלים: צלם אופנה, צלם דיוקנאות של עשירים ומפורסמים (בהם סלבדור דאלי, מרלון ברנדו וגרטה גרבו), קריקטוריסט, מאייר תפאורות, וזוכה שני פרסי אוסקר על עיצוב תלבושות ותפאורה לסרטים. ביטון, שזכה להיכנס להיכל התהילה של המתלבשים הטובים ביותר בשנת 1970, נודע בגנדרנותו ונחשב לסלבריטאי בכל קנה מידה. בחודש מאי נפתחה במוזיאון סליסבורי (Salisbury), אנגליה, תערוכה שתאפשר לכם להציץ לחייו הפרטיים ולביתו. תערוכת "Cecil Beaton at Home" מציגה מבט ביוגרפי חדשני, שעובר בין שני הבתים שבהם התגורר. התערוכה כוללת צילומים, יצירות אמנות וחפצים, אשר מציירים כולם יחד תמונה מרתקת ותיאטרלית של חייו היוצאי דופן.

עד 19 בספטמבר

Salisburymuseum.org.uk

איש רב פעלים. ססיל ביטוןצילום: אימג'בנק
איש רב פעלים. ססיל ביטון
צילום: אימג'בנק