החופש הגדול

מה לעשות עם הילדים בחופש

אלומיני | צילום: כפיר בולוטין
אלומיני | צילום: כפיר בולוטין

לטובת מי שמחפש מה לעשות בשבוע האחרון של החופש הגדול, הנה צ'ק ליסט של אירועים ואתרים מומלצים ברחבי הארץ שיעזרו לכם להעביר את הזמן עם הילדים בהנאה רבה

88 שיתופים | 132 צפיות

אש לגולש – Lake TLV

Lake TLV | צילום: אביב קוך
Lake TLV | צילום: אביב קוך

אם גם אתם אומרים קיץ וחושבים מים שימו פעמכם עם הילדים לחוויה רטובה ומהנה במיוחד ב־Lake TLV שבפארק דרום בתל אביב. תגלו שזה האתר היחידי בארץ (ובין האתרים המובילים בעולם כך אומרים) לפעילות וויקבורד וסקי מים לילדים מגיל שש ועד לחובבי ספורט אתגרי בני 70 (שיודעים לשחות). באתר מתקן מקצועי לסקי בכבלים (משמש גם מקום אימונים למקצוענים) ושלל פעילויות ספורטיביות נוספות כמו: בננה משוגעת, מתקני כושר, מדשאות רחבות, מסלולי אופניים ועוד. אבל ההיילייט כמובן הוא התנסות בסקי מים בכבלים. תמורת 110 שקלים תקבלו שעת גלישה שהמתחילים בטח יבלו אותה בהתרסקות רבתית ומשעשעת על המים, אבל המוכשרים "שיתפסו את העניין" ייהנו לגלוש מסביב לאגם הגדול הכולל גם מקפצות למתקדמים. 

שלג על עירי – היכל הקרח חולון

היכל הקרח בחולון | צילום: Industrialfrigo
היכל הקרח בחולון | צילום: Industrialfrigo

הרי שלג צחורים, סופת שלגים, בובות שלג ומגוון פעילויות הן נתוני פתיחה מצוינים בכדי להאיץ בכם להגיע לחוויה מרעננת במקום הכי קריר בארץ – "משחקי שלג", מתחם שלג ענק שהוקם בהיכל הקרח בחולון. דמויות מוכרות ואהובות מעולם הקרח יסתובבו בין הילדים, ישחקו ויצטלמו איתם, וברקע מוזיקה האהובה על הילדים. בשעות הערב תותאם הפעילות לבני הנוער. במקום יתקיימו משחקי streetball – כדור יד בשלג באווירת מסיבה על הקרח, עם תאורת ניאון צבעונית ופלייליסט מגניב.

גלו את הנינג'ה שבכם – פארק "נינג'ה ישראל" 

פארק נינג'ה ישראל | צילום: יח"צ
פארק נינג'ה ישראל | צילום: יח"צ

אחרי שבקיץ האחרון צפינו בטירוף הנינג'ה רק על הספה בסלון – הקיץ נוכל כולנו לנסות להיות נינג'ות. פארק "נינג'ה ישראל" רשמי נחת החודש בארבעה אתרים ברחבי הארץ – ירושלים, חיפה, תל אביב וראשון לציון – ובכל אחד מהם מאות מטרים של מסלולים ועשרות מתקני נינג'ה, בהם הקיר המעוקל, הסטפרים, צינור הטבעות, הגשר השבור, הקורה המתהפכת ועוד מגוון רחב של מתקנים לכל הגילים. הפארקים מתפרשים על פני שטח ענק, מקורים וממוזגים ומבטיחים חוויית נינג'ה יוצאת דופן. 

טבעי שזה טעים – גלידה ALICE

גלידת אפרסק בגלידריה אליס | צילום: אנטולי מיכאלו
גלידת אפרסק בגלידריה אליס | צילום: אנטולי מיכאלו

אין חופש גדול בלי גלידה. והרבה. לאחרונה נפתחה בתל אביב גלידרייה טבעית עם טעמים חדשים שירעננו לכם את חופשת הקיץ. ב־ALICE מבטיחים גלידות טבעיות בלבד מפירות ומחומרי גלם אמיתיים – ללא חומרים משמרים וללא משפרי טעם וצבעי מאכל. כך למשל, גלידת וניל מיוצרת ממקלות וניל ולא מתמצית וניל; גלידת נענע מיוצרת מעלי נענע טריים; וגלידת הפיסטוק – מהפרי האמיתי, ללא תוספת צבע, ריח או טעם. אז מה תוכלו ללקק שם?
גלידת ספירולינה כחולה; סורבה לימון וג'ינג'ר סחוטים במקום; גלידת תה שחור ולימון; קרם עוגיות מעוגיות בהכנה ביתית; אסאי, בננה, תמר ונענע; גלידה טבעונית על בסיס חלב קוקוס; גלידה טבעונית משומשום מלא ודבש ענבים. והדובדבן שבקצפת – בריוש עם גלידה – מאפה שנאפה ומחומם בתנור במקום, ובתוכו גלידה לבחירתכם. יאמי. אבן גבירול 151, תל אביב; קינג ג'ורג' 41, תל אביב, 5280321־03 (למשלוחים).

אומנות אלטרנטיבית – חיות ליל קיץ

חיות ליל קיץ במוזיאון ארץ ישראל | צילום: יח"צ
חיות ליל קיץ במוזיאון ארץ ישראל | צילום: יח"צ

עשרות מיצבי ענק, עתירי דימיון בדמות חיות יוצגו בתערוכת הרפתקאות בגן מוזיאון ארץ ישראל. כולם נולדו בדימיונו של האמן אהרל'ה בן אריה (המתמחה בפיסול חוצות גדול ממדים) ויתנשאו עד לגובה של שישה מטרים. בכל ערב יתעורר לחיים עולם חדש ומופלא והקהל מוזמן להתהלך בין החיות, לגעת בהן ולהזיז אותן. בפעולה פשוטה, כל ילד יוכל לגרום להן לפרוש את כנפיהן, לפתוח את פיהן או לכשכש בזנבן. התערוכה כוללת ערכת חיות לכל ילד בסדנת יצירה אומנותית, ספרון מאויר וחידון גדול.

לגולנד – תערוכת The Art Of The Brick

The Art of the Brick | צילום: יח"צ
The Art of the Brick | צילום: יח"צ

יותר מעשרה מיליון קוביות לגו בצבעים ובגדלים שונים מרכיבות את היצירות שבתערוכה The Art Of The Brick של נת'ן סוואיה, ונוסעות איתו בכל העולם כבר יותר משני עשורים.

תערוכת אומנות הלגו הבינלאומית הגיעה גם לישראל עם כ־100 פסלים ויצירות אמנות העשויות ממיליוני קוביות הלגו הצבעוניות. בנוסף, יופעלו במקום מתחם Fun Zone ענק מעולמות הלגו, מתחמי קוביות של המותגים האהובים Ninjago,Minecraft  ומלחמת הכוכבים, אוספים ייחודיים ותצוגות בלעדיות שלא תוכלו לחזות בהם בשום מקום אחר, ג'ימבורי ענקי ומתחם לגו דופלו לקטנטנים, מתחם סינמה LEGO שבו יוקרנו סדרות הלגו האהובות ועוד המון הפתעות.

העולם בקטן – הגן הבוטני בירושלים

פליימוביל בגן הבוטני בירושלים | צילום: דוד סעד
פליימוביל בגן הבוטני בירושלים | צילום: דוד סעד

בגן הבוטני האוניברסיטאי בירושלים נערכים לאירוע הגדול ביותר של השנה "פליימוביל מסביב לעולם". הגן הבוטני יהפוך לממלכה קסומה עם הסרט של הקיץ, "פליימוביל הסרט", ובה יוכלו הילדים לחוות מסע מיבשת ליבשת עם פעילויות שונות מסביב לעולם.

ספינת פיראטים, ארמון לנסיכות ונסיכים, כפר אינדיאנים, עיירת מערב פרוע, מבוך פרחים, מבצר אבירים, חיפוש קואלות בין העצים, מסלול אתגרי בסגנון נינג'ה בטבע, משחקייה ממוזגת ובה 10,000 חלקי פליימוביל ושלל הפעלות נוספות ברוח הפליימוביל והגן הבוטני.

אנחנו על המפה – מדעטק חיפה

תערוכת Map it במדעטק | צילום: איל אמיר
תערוכת Map it במדעטק | צילום: איל אמיר

מדעטק – המוזיאון הלאומי למדע גאה להציג את Map it, תערוכה בינלאומית שחצתה את הגלובוס והגיעה מאוסטרליה היישר לחיפה. התערוכה מאתגרת, צבעונית ומלאת פעילות, מזמינה את המבקרים להתנסות במוצגים אינטראקטיביים ובמשחקי הרפתקאות שונים: לחקור את האוקיינוסים ואוניות טרופות בצוללת וירטואלית, להיחלץ מבניין שנפגע, לנווט באמצעות לוויינים, סונאר, מפות כוכבים ועוד. 

זמן יצירה – מוזיאון נחום גוטמן

מוזיאון נחום גוטמן | צילום: נועה שטיינר
מוזיאון נחום גוטמן | צילום: נועה שטיינר

מוזיאון נחום גוטמן לאמנות יערוך סדנאות לילדים בנושא עונת הקיץ שיכללו יצירה במגוון חומרים, טכניקות ונושאים. בין הסדנאות המתקיימות בהשראת התערוכה הפעילה לכל המשפחה "מאחורי קירות המוזיאון": "אני וגוטמן מציירים יחד" – סדנת יצירה שמשתמשת במוטיבים מעבודותיו של האמן נחום גוטמן באמצעות מגוון חומרים, ו"אוקיינוס בצלחת" – סדנה להכנת צלחות מקושטות לתלייה בהשראת הים. עוד יכינו הילדים משחקי שולחן ודיוקן עצמי בקולאז'. הסדנאות מחולקות לצעירים בגילי 5־9 ולבוגרים בגילי 9־12. לכל הגילים יתקיים סיור קצר בתערוכה.

הרפתקה בלב המדבר – תיירות ערבה תיכונה

אגם עין יהב | צילום: יח"צ
אגם עין יהב | צילום: יח"צ

בתיירות ערבה תיכונה מציעים מגוון פעילויות ואטרקציות חווייתיות ומעשירות. היכרות עם חקלאות המדבר, חקלאות המים המתפתחת, החידושים הטכנולוגיים, זנים חדשים של ירקות, פירות ופרחים ועוד במרכז ויידור שבחצבה; הרפתקה בחוות התנינים קרוקולוקו בעיר אובות, נהיגה בשטח בחוויה מוטורית בעין יהב; ביקור מתוק במכוורת פורת בעין יהב; סדנת תכשיטים בבית לולה קדם בצוקים ועוד ועוד.

זאת ועוד:

יוצאים מהמסך
הדמויות האהובות של ערוצי ניקלודיאון וניק גוניור יוצאות מהמסך ופוגשות את הילדים בפסטיבל חויייתי במתחם המשלב אתגרים, מופעים וחוויות אינטראקטיביות. לילדים בגילי 3־11.
ניקי סיטי, 13.8־31.8, אקספו תל אביב, ביתן 10 (גני התערוכה) 

קיץ של כוכבים
במצפה רמון שהוכרזה על ידי אונסקו כ"שמורת אור כוכבים בינלאומית" ובכפר הנוקדים יערכו הפנינג כוכבים לילי הכולל בין היתר סדנאות חווייתיות ומעשירות, סיורים אסטרונומיים, שוק ססגוני, תצפית כוכבים מודרכת, דוכני אוכל אותנטי, מופע מוזיקלי מרקיד, סיור לילה בעקבות חיות המדבר, מעגל מתופפים וכמובן מתחמי צפייה בכוכבים.

שעת קריאה
"טסנו במטוס גדול כמו לוויתן, ודרך החלון הים נראה קטן!". "חופשה נעימה – יומן מסע מעבר לים" (מאת סרג'יו א. אפטר) הוא כשמו, יומן מסע של ילד קטן עם בני המשפחה שלו בארץ אחרת. הספר מתאר את היחסים בין בני המשפחה, חושף שלל חוויות שהילד צובר מדי יום ואת הפרשנות שהוא מעניק לכל אחת מהן. לבני 4־8.
להשיג ברשתות סטימצקי וצומת ספרים, בחנויות ספרים נבחרות ובדף הפייסבוק של הסופר