מורה נבוכות: מה לעשות עם הילדים בחופש הגדול?

מה לעשות עם הילדים בחופש הגדול חוץ מלאכול אבטיח | צילום: shutterstock
מה לעשות עם הילדים בחופש הגדול חוץ מלאכול אבטיח | צילום: shutterstock

זהו, החופש הגדול הגיע ואיתו הייאוש העמוק של ההורים. אנחנו נעזור לכן לעבור את זה כמו גדולות עם ההצגות, המופעים, התערוכות והפסטיבלים וכל הפעילויות המומלצות לילדים בחודשי הקיץ

88 שיתופים | 132 צפיות

תערוכה: הדינוזאורים באים

בקיץ הקרוב נגלה את עולם הדינוזאורים והיצורים המופלאים שחיו פה בעידן הפרה–היסטורי שהיה ואיננו. הזדמנות ליהנות ממסע מרתק שיחזיר אותנו אחורה בזמן כ-65 מיליון שנה אחורה, עם עשרות דגמי דינוזאורים בגודל אמיתי (עד לגובה של 12 מטר), ולחזות בחיים ובסביבה הטבעית שבה נתגלו הדינוזאורים לראשונה, עד להכחדתם מעל פני כדור הארץ.
איפה: היכל הטוטו חולון, החל מ-20 ביולי עד 2 בספטמבר

הדינוזאורים באים | צילום: יח"צ
הדינוזאורים באים | צילום: יח"צ

הצגה: תיאטרון המדיטק הצגות קיץ

פסטיבל הצגות ילדים חגיגי, במסגרתו יעלו מדי יום במהלך חופשת הקיץ מיטב ההצגות של תיאטרון המדיטק לצד הפקות חדשות. בין ההצגות תעלה הפקת ענק חדשה ל"בת הים הקטנה", עם עיבוד בימתי מקורי ועכשווי בכיכובה של השחקנית מעין רחימה. בנוסף, יעלו הפקות נוספות של התיאטרון ביניהן: "סיפורו של פרדיננד", עיבוד בימתי על העגל שבחר לא ללכת עם העדר; "הדבורה מאיה", הצגת יחיד מוסיקלית ודיגיטלית על הדמות האייקונית; ו"דודי שמחה", הצגה פרועה ומשעשעת על פי ספרו של ע. הלל, על החלום לפרוש כנפיים ולעוף.
איפה: תיאטרון מדיטק חולון, במהלך חודשי יולי-אוגוסט

בת הים הקטנה, תיאטרון מדיטק | צילום: כפיר בולטון
בת הים הקטנה, תיאטרון מדיטק | צילום: כפיר בולטון

פסטיבל: פסטיבל אקולוגי בפארק המיחזור חירייה

פסטיבל קיץ של שלושה ימים בפארק המיחזור חירייה, הכולל מגוון פעילויות מהנות ומשעשעות לכל המשפחה המעניקות עם ערך מוסף: סיורים בעקבות שקית האשפה, סדנאות יצירה בשימוש חוזר, אשפתולוגיה – מפגש עם מומחה פסולת שיענה על כל השאלות שלא ידעתן את מי לשאול, עמדת צילום, ומופע אקרובטיקה ולהטוטי אש לכל המשפחה בכיכובו של שחר אבנרי "שאקאלאקה". בנוסף, במהלך חודש יולי, בימים א'-ה' בשעות הבוקר, יתקיימו בחירייה פעילויות להורים וילדים בקבוצות קטנות. הפעילות תכלול סיורים במתקני פארק המיחזור חירייה, בשילוב פעילות משחקית בפסולת וסדנת יצירה בשימוש חוזר בחומרים.
איפה: המרכז לחינוך סביבתי, פארק המיחזור חירייה, 18-20 ביולי

אירועי קיץ בחירייה | צילום: איגוד ערים דן לתברואה
אירועי קיץ בחירייה | צילום: איגוד ערים דן לתברואה

תערוכה: פיתויים וחשקים בתערוכת "אוכל FOOD"

מוזיאון העיצוב חולון מציג את תערוכת "אוכל FOOD". התערוכה בוחנת את היחסים המורכבים שבין האוכל לאדם דרך נרטיבים כמו פיתוי, חשקים וצרכים, משיכה ודחייה – ואת תפקיד העיצוב במערכת זו. בתערוכה יוצגו למעלה מ-200 עבודות עיצוב, פריטים ומיצגים של יוצרים ומעצבים מן הארץ ומהעולם. התערוכה מפעילת החושים תציג מגוון רחב של עבודות באמצעי מדיה שונים, בהם מיצבים אינטראקטיביים ועבודות וידאו. התערוכה מציגה את השפעת העיצוב על מערכת היחסים המורכבת שבין האדם לאוכל, דרך נרטיבים מרכזיים וביניהם: פיתוי, חשקים וצרכים, משיכה ודחייה.
איפה: מוזיאון העיצוב חולון, עד 23 באוקטובר

תערוכת "אוכל FOOD" במוזיאון העיצוב חולון | צילום: אלעד שריג
תערוכת "אוכל FOOD" במוזיאון העיצוב חולון | צילום: אלעד שריג

תערוכה: ספארי – הסאוונה הרובוטית הראשונה

תערוכה חווייתית המשלבת תיאטרון, רובוטיקה ופנטזיה. חללי מוזיאון בת ים יהפכו לסוואנה מלאכותית, בהם יסיירו המבקרים בעזרת מדריך. הסיור בשבילי הספארי מסתורי ומלהיב, משולב בליווי מוזיקלי של כלי נגינה רובוטים ותאורה תיאטרלית. בסוף הסיור תיערך סדנה פעילה למשתתפים. "ספארי", יצירתו של הבמאי והמעצב עמית דרורי, היא מופע חי ואינטראקטיבי בו משתלבים יחד טכנולוגיה, רובוטיקה, בובנאות, הנדסה ומלאכת בנייה מסורתית. הספארי של דרורי מלא בחיות פראיות, כלי נגינה ותאורה מיוחדת שנבנו לפרטי פרטים בעבודת יד ייחודית. כל אלה יוצרים מציאות מדומיינת אך לא לגמרי בדויה, בה יצורים רובוטיים מתקשרים עם הקהל ובינם לבין עצמם.
איפה: מוזיאון בת ים, החל מ-4 ביולי עד 31 באוגוסט

ספארי הסוואנה | צילום: באדיבות מובי מוזיאון בת ים
ספארי הסוואנה | צילום: באדיבות מובי מוזיאון בת ים

הצגה: שלושת המוסקטרים

מה קורה כאשר שלושה ילדים דחויים ולא מקובלים מוצאים יחד מקום מסתור מפני הבריונים של בית הספר? מאשה, יהונתן ואילון – שלושה ילדים דחויים ולא מקובלים – נפגשים במקרה בחדר התיאטרון הבית ספרי, שהופך להיות להם למקלט מפני חבורת הבריונים של בית הספר. החבורה מתגבשת ומתחברת דרך הגורל והנידוי המשותף אשר הם חווים, ובהשראת הספר "שלושת המוסקטרים", הם יוצרים לעצמם עולם דמיוני בו הם אבירים חסרי פחד שנלחמים בחוסר צדק וגוברים על כל מי שרוצה ברעתם. הם מתאמנים מידי יום בסיף במטרה להפגין את כוחם מול תלמידי בית הספר, בתקווה שמפגן הכוח ישים סוף לאלימות ולמעשי הבריונות שהם נאלצים להתמודד איתם.
איפה: תיאטרון המדיטק חולון, 8 ביולי

שלושת המוסקטרים | צילום: יח"צ
שלושת המוסקטרים | צילום: יח"צ

מסע בין כוכבים לכל המשפחה

במסגרת פרויקט משותף של ארגון אשכולות וקרן קיימת לישראל, יתקיימו בערבי הקיץ תצפיות כוכבים ברחבי הארץ לכל המשפחה וללא תשלום. מדובר בפעילות מרתקת עם ערך חינוכי המתאימה לקטנים ולגדולים, ותתקיים בשעות הערב הנעימות. כל תצפית תלווה בהנחיה של מדריך מקצועי מאשכולות, במהלכה תוכלו להכיר את הכוכבים מקרוב, ולהישף לעובדות מרתקות וסיפורים עוצרי נשימה על העולם שמעלינו.
איפה: מגולן ועד אילת, בחודשי יולי-אוגוסט

תצפיות כוכבים באילת | צילום: אתגר בן דוד
תצפיות כוכבים באילת | צילום: אתגר בן דוד

הצגה: הברווזון המבולבל

מחזמר מצחיק ומרגש לכל המשפחה המציג עיבוד חדש לסיפור הילדים המוכר והאהוב "הברווזון המכוער" עם יובל המבולבלסיפור קסום על ברווזון שנולד שונה ומבולבל משאר הברווזים ומחפש את הדרך להיות כמו כולם, אך מגלה שלהיות שונה זה להיות מיוחד ולהיות יפה מבפנים זה היופי האמיתי שמקרין גם החוצה!
איפה: בכל רחבי הארץ, עד ה־31.10

"הברווזון המבולבל" | צילום: באדיבות מעיין צלנר הפקות
"הברווזון המבולבל" | צילום: באדיבות מעיין צלנר הפקות

סמי הכבאי מגיע לגג עזריאלי

דמות הילדים האהובה בישראל, סמי הכבאי, מגיעה לעזריאלי להפקת ענק. פארק מתנפחים ענק, פארק חבלים, מגלשות מים, מתקני נינג'ה, לוגו בוקס עמדת צילום עם סמי הכבאי המקורי מופע מרכזי של סמי הכבאי ותערוכת כבאיות בשיתוף כבאות והצלה עולמי.
איפה: גג עזריאלי, 8.8־31.8

סמי הכבאי | צילום: עמית שקד
סמי הכבאי | צילום: עמית שקד

הפסטיבל הבינלאומי ב-25 לתיאטרון בובות

הפסטיבל מציע 10 ימים של חוויה תיאטרלית לכל המשפחה עם עשרות מופעים, הצגות, תערוכות, סדנאות וחגיגה אמנותית במתחם יוצא דופן. האומנים והאומניות שיופיעו בפסטיבל מהווים תמונת מראה של החברה הישראלית כולה: פסיפס אנושי מכל חלקי הארץ. מחו"ל יגיע בארנבי דיקסון – בובנאי, אנימטור, מוזיקאי וזמר שקטעי הבובות שלו זוכים למיליוני צפיות ועוקבים.
איפה: רחוב רמז 13 חולון, 12.8-3.8

"שם זמני סופי" | צילום: כפיר בולוטין
"שם זמני סופי" | צילום: כפיר בולוטין

ימית 2000 פארק המים

מבלים עם כל המשפחה בפארק המים ימית 2000 בחולון, הפארק מציע חוויה אמיתית לכל הגילאים. המתחם משתרע על כ-70 דונמים של בריכות, מגלשות מים ואטרקציות משעשעות לילדים ביניהם: מגלשות מרוץ, מגלשות גבוהות – היי ספיד, מגלשה עם מסלול אבובים ומגלשת סופר קמיקזה, מתחם "עולם הילדים" בצורת לוויתן הכולל, מפלי מים, משטחי הזתה, מגלשות לקטנטנים, משאבות שעשוע ובריכת פעוטות ועוד. פארק המים מציע מתחם ספא גדול ומפנק הכולל 5 בריכות ג'קוזי בטמפרטורות שונות, חמאם תורכי, סאונות יבשות ורטובות, מרפסת שיזוף ומנוחה. מתחם מקורה הכולל בריכת גלים סוערת, פטריית מים, דליים מתהפכים בהפעלה עצמית, בריכת ערבול, תותחי מים, תעלת סחף, שעשועי מים, 26 מגלשות אקסטרים חדישות, מגוון רחב של בריכות: בריכה אולימפית, בריכת גלים בריכת פעוטות מוצלת בסגנון טרופי ועוד.
איפה: מפרץ שלמה 66 חולון

ימית 2000 | צילום: סנאפ המרכז החברתי לצילום
ימית 2000 | צילום: סנאפ המרכז החברתי לצילום

Ice Peaks היכל הקרח של ישראל

Ice Peaks מתחם הבילוי לכל המשפחה בחולון ובבאר שבע, מזמין הקיץ את כל המשפחה לחוויה מהנה ומגבשת במיוחד במקום הכי קריר בארץ. המבקרים במתחם ההחלקה בחולון שירכשו כרטיס עליה לקרח, יצטלמו ויתייגו את ההיכל, בסטורי או בטיק טוק, ישתתפו בתחרות יומית וייהנו מקרטיב חינם בחודש יולי בימים שני ורביעי בין השעות 13:00-16:00 (עם הצגת הצמיד בסיום ההחלקה). בנוסף ייהנו המבקרים בהיכל הקרח של ישראל שבפארק פרס ממופעי החלקה אמנותית מרהיבים ללא תשלום נוסף.
פרטים על מועדי מופעי ההחלקה בעמוד הפייסבוק ובאתר.
איפה: מפרץ שלמה פינת שד' ירושלים, חולון

החלקרח חולון | צילום: עמית שיסל
החלקרח חולון | צילום: עמית שיסל

פעילות קניונים ברחבי הארץ

רשת קניוני עופר יוצאת בפעילות חברתית לקראת החזרה לבית הספר: "תיק טוב". במסגרת הפעילות יוצבו ב–17 קניונים ברחבי הארץ עמדות מסירה מעוצבות של ילקוטים ותיקים, אשריימסרו כתרומה לילדים ממשפחות מעוטות יכולת. העמדות יוצבו למשך 10 ימים, החל מ-2 ביולי עד 11 ביולי, וניתן יהיה לתרום כל תיק בית ספר במצב שמיש וטוב בעמדת המסירה.

קניון עיר ימים בנתניה יקיים החל מ-23/7 קייטנה מגוונת בפעילות, הכוללת גם הצגות ביניהם: סמי הכבאי, כח פ'יג'יי, מפרץ ההרפתקאות, טל מוסרי ובוב ספוג, סוניק וטוסי על.

קניון שער הצפון קרית אתא יקיים במהלך חודש יולי מגוון פעילויות חינמיות, בשילוב סדנאות יצירה, בישול, אפייה ותנועה, מופע בלונים וסדנת תיפוף אפריקאי.

קניון שבעת הכוכבים הרצליה לאורך חודש יולי יתקיימו בשעות אחה"צ מגוון סדנאות פעילות לילדים, מבישול דרך אמנות ועד נגרות. בנוסף לסדנאות, יתקיימו גם מופעי ילדים של הכוכבים הגדולים.

עופר קניותר נס ציונה יציג במהלך חודש יולי אירועי קיץ לילדים ולכל המשפחה: הצגות משעשעות, מופעים, פעילויות וסדנאות יצירה לכל הגילאים.

עופר השרון נתניה יקיים במהלך חודש יולי אירועי קיץ לילדים ולכל המשפחה, בנושא "פסטיבל מסביב לעולם" עם "הקרקס האפריקאי" בכיכובם של חמישה אמנים המציגים מופע וירטואוזי של פירמידות אנושיות, אקרובטיקה ולוליינות בליווי מוזיקה קצבית. האירועים יתקיימו מידי יום שלישי וחמישי בשעה 17:30.

מרינה הרצליה מציגה פסטיבל "מוסיקה על המים" שיתקיים מדי יום שלישי במהלך חודש יולי ועד ל-1 באוגוסט, עם מופעי מחווה לאגדות המוסיקה בשילוב מופעי קאברים ושירה בציבור. בערב הפתיחה, ב-4 ביולי, יתקיים מופע מחווה לאריק איינשטיין, ירדנה ארזי, יהורם גאון, שלמה ארצי, זוהר ארגוב ועוד. ב-11 ביולי יוקדש הפסטיבל למשוררים הגדולים –  יורם טהרלב, נתן אלתרמן ונעמי שמר. ב-18 ביולי יוקדש הפסטיבל לכוכבי הרוק המיתולוגיים של ישראל – צביקה פיק, משינה, גזוז, שלום חנוך ועוד. ב-25 ביולי יוקדש הפסטיבל למלחינים הגדולים של ישראל – נורית הירש, נחום היימן, אפי נצר, דובי זלצר ועוד. מופע הסיכום של הפסטיבל מיועד לכל המשפחה, עם שירי ילדים אייקוניים ועל זמניים שהפכו לחלק מנוף הילדות הישראלי.

הקרקס האפריקאי. מופע פתיחת הקיץ של קניון עופר השרון | צילום: יח"צ
הקרקס האפריקאי. מופע פתיחת הקיץ של קניון עופר השרון | צילום: יח"צ