מה הדבר הכי מביך שקרה לך בסקס?

צילום מסך מתוך הסרט "משתגעים על מרי"
צילום מסך מתוך הסרט "משתגעים על מרי"

לא משנה מה התשובה, תהיי בטוחה שזה כבר קרה למישהי אחרת. רעשים, ריחות ואפילו דחף פתאומי לבכות. כל הפדיחות שמתעקשות לקרות דווקא בזמן סקס, למה הן קורות ואיך מתמודדים איתן

88 שיתופים | 132 צפיות

כולנו מכירות את זה: את נמצאת בסיטואציה אינטימית, העניינים מתלהטים, הבגדים יורדים ואז – אופס, פדיחה. זה יכול להיות רעש שהגוף שלך החליט להפיק בלי להודיע, דחפים משונים שנוחתים עלייך בלי התראה – להקיא, להשתין או אפילו לבכות – או סתם יובש עיקש בנרתיק. החדשות הטובות: 99.9 אחוז מהפדיחות שקורות לך בסקס הן נורמליות וקורות לכולן. עוד? יש כאלה שחושבים שזה ממש סקסי. וכן, זה תקף גם לגבי התופעה שנתפסת כמביכה מכולן. בין אם את מכנה אותה "פלוץ וגינילי", "הנוד השקט" או "פוק של נשים", עכשיו הגיע הזמן להיכרות רשמית – תגידי יפה שלום לקוויף (Queef). תודי שכבר השם גורם לזה להישמע הרבה יותר חמוד. "כל הסיפור זה בסך הכל אוויר שנדחף החוצה מאיבר המין", מסבירה הסקסולוגית החברתית גל מרון ומבטלת את השמועה שמדובר בגזים מאיבר המין. עוד שמועה שכדאי להפריך היא שהתופעה מתרחשת בגלל הגודל או האנטומיה של האיבר – היא לא.

אז למה זה קורה? הגניקולוגית, הסקסולוגית והפסיכותרפיסטית ד"ר חגית כהנא מסבירה: בזמן חדירה, או כל אקט מיני אחר שכולל החדרה של צעצועים או אצבעות, נכנס אוויר לתוך הווגינה. עם שינוי בתנוחה – האוויר משתחרר, איבר המין שלנו חוזר למצב של לפני החדירה ועל הדרך מפיק את הצליל. בדיוק בגלל זה הקוויף נוטה לקרות באקטים של סקס מהיר או בתנוחות כמו דוגי סטייל או פייל דרייבר (תנוחה בה האישה שוכבת על הגב, מרימה את הרגליים והגבר מעליה).

מה עושים? בתנוחות כמו מיסיונרית, כפיות או בזמן שהאישה רוכבת על הגבר – הסבירות להופעת הקוויף יורדת באופן ניכר. אפשרות אחרת היא לאמץ סגנון אטי ועמוק יותר או פשוט לנסות להבין שלרוב הפרטנרים או הפרטנריות שלנו לא באמת אכפת, לפעמים אפילו להפך. והקוויף היא בהחלט לא התופעה היחידה שכדאי לנסות לקחת יותר בקלות.

אושרי כהן בסצינה מתוך "ג'וני ואבירי הגליל" | צילום: רם שווקי
אושרי כהן בסצינה מתוך "ג'וני ואבירי הגליל" | צילום: רם שווקי

עולה לי ולא יורד לי

"הרבה נשים סובלות מדחף להקיא כשהן מעניקות מין אוראלי. וחלק גם ממש מקיאות", מתארת מרון את אחת מפדיחות הסקס הפחות סקסיות. גם פה ההסבר המדעי לתופעה לא מורכב: מפגש בין אובייקט זר לאזור הגרון מגרה את רפלקס ההקאה. בין 10־5 אחוזים מהאוכלוסייה מסווגים כבעלי רפלקס הקאה רגיש יותר. במקרה כזה גם חיכוך בין אובייקט לתקרת הפה עלול לגרום לרצון להקיא, כשהמטרה המקורית היא להגן על הגוף מסכנת חנק.

במילים אחרות: יורדת למישהו ומרגישה כאילו את רוצה להקיא? אמנם זה רק אומר שהגוף שלך עובד כמו שצריך, אבל בדרך כלל הידיעה לא תעזור לך להתמודד עם המבוכה. מה כן אפשר לעשות? החדשות הטובות: גם כאן תרגול מוביל לשלמות ומסתבר שניתן לתרגל שליטה ברפלקס ההקאה. מרון מציינת שאימון של שרירי הפה, תוך שימוש בוויברטור או אפילו מלפפון, יכול לעזור.

עוד עניין חשוב – הזווית. אצל רובנו איבר המין של הפרטנר ניצב ב־90 מעלות לפה. שינוי פוזיציה כך שהגרון שלך והאיבר שלו יהיו בקו אחד יהפוך את העסק להרבה יותר ידידותי. בחלק מחנויות הסקס תמצאו גם ספריי השהיה לפה. יחד עם זאת, לעתים הרפלקס מבטא איזו שהיא התנגדות. בשלב זה כדאי לזכור שבדיוק כמו שסקס אינו רק חדירה וגינלית גם מין אוראלי לא חייב להיות כזה שבו כל האיבר בתוך הפה. בסופו של דבר ליקוקים או סיוע מהידיים לנצח יהיו יותר סקסיים מרצון להקיא.

זורמת

לא רק דחף להקיא – לא מעט נשים מתארות גם דחף להשתין במהלך סקס. גם הפעם מרון מפריכה את המיתוס: "הרבה נשים נורא חוששות שיברח להן פיפי באמצע, אז קודם כל חשוב לי להבהיר שאין אפשרות פיזית להשתין תוך כדי סקס".

"מכיוון שהדגדגן ופתח השופכה מאוד קרובים", מוסיפה ד"ר כהנא, "החיכוך שנוצר נותן תחושה של עוד רגע יוצא לי". החדשות הטובות: ברוב הפעמים התחושה הזו מעידה כי אתן רגע לפני השיא.

האם זו השפיכה הנשית המפורסמת? לא בדיוק. "מדובר בנוזל שהגוף שלנו מייצר במהלך האקט. הוא יותר דומה למים מאשר לשתן", מסבירה ד"ר כהנא.

ומה אפשר לעשות?

"ההמלצה היחידה שלי היא פשוט לשים מגבת ולדעת שדווקא יש המון גברים שזה מדליק אותם".

אני? בוכה?

נפגשתם, שכתבם, אפילו גמרת. ועכשיו כל מה שבא לך זה לפרוץ בבכי? את לא היחידה. "אחרי האורגזמה משתחררים בגוף כל מיני הורמונים, בין היתר הורמון שנקרא אוקסיטוצין. הוא זה שגורם להרגשה הטובה אבל גם עלול להביא לדחף לבכות, זה צורך של פורקן", מסבירה מרון.

אם ככה, למה זה קורה רק מדי פעם או עם פרטנרים מסוימים?

"הרבה פעמים יש כאן אלמנט רגשי מסוים. בכל מקרה, אין מה להתבייש ועדיף כמובן גם לא לנסות לעצור את זה". וכן, זה קורה גם לגברים.

את מריחה את זה?

אחד הדברים שנשים הכי נבוכות ממנו הוא הריח של הנרתיק. ברוב המקרים מדובר בחששות מדומיינים לחלוטין, בין היתר, בגלל הסטיגמה החברתית. "יש לי מטופלות מגיל 20 ועד 60 והחששות האלו מופיעים אצל כולן", אומרת מרון. לפי כהנא, "אצל אישה בלי הפרשות חריגות – הריח הוא הריח הנורמלי וכדאי להבין את זה".

אז מה עושים? ד"ר כהנא ממליצה לא להשתמש בחומרי בישום, שרק עלולים לגרום למצב ההפוך. "גם חוטיני כדאי ללבוש רק לפני שהוא הולך לרדת. על תחתוניות ליומיום עדיף לוותר, כי הן רק יוצרות אפקט הפוך ומעודדות היווצרות של פטרייה. גם בזמן המחזור עדיפות תחבושות נטולות ריח".

אם אתן מזהות ריח חריף וזר, לרוב לצד הפרשה במרקם יוצא דופן, ייתכן שיש בעיה רפואית. "הרבה נשים לא יודעות שזה משהו שאפשר לטפל בו. כדאי לגשת לרופאת נשים בנושא ויש לזה טיפול", אומרת ד"ר כהנא.

“אני חושבת שהדרך הכי טובה להתמודד עם כל התופעות המביכות האלו היא פשוט לצחוק עליהן", מסכמת מרון. "בסופו של דבר לא מדובר בפדיחות רציניות שכבר הובילו בעבר אנשים למיון כמו קונדום שנשאר בפנים או אפילו להיתקל ברהיט כשמסביב הכל חשוך".

ומה באמת לגבי הפדיחות האלה?

"ההמלצה שלי היא בכל מקרה לעשות סקס באור. גם ככה תמיד עדיף להסתכל אחד לשני בעיניים".

ואנחנו מוסיפות: להסתכל זה לזה בעיניים ולחייך במבוכה. ובהנאה.

>> הויברטורים שיעזרו לך לגמור כמו שצריך