השיטה המנצחת: איך להסיר כתמי גן מהבגדים?

אפשר לנצח את הכתם הכתום הזוהר הזה | צילום: gettyimages
אפשר לנצח את הכתם הכתום הזוהר הזה | צילום: gettyimages

שוב הילדים חזרו מהגן עם כתמים בצבעים זוהרים על הבגדים? בדיוק בשביל זה הכנו עבורכן מדריך פשוט וקל עם שני מרכיבים סודיים וגם, מה לא מומלץ לעשות לעולם? אודטה, מאחורייך

88 שיתופים | 132 צפיות

הילד/ה חזרו מהגן עם בגד חדש שעליו מתנוסס כתם כתום כורכום מארוחת הצהריים – מבאס, אה? בדיוק בשביל זה הכנו עבורכן מדריך פשוט וקל, שיעזור לכן להיפטר מהכתמים אחת ולתמיד.

>> הצילו, מה קרה לפנים שלי? מדריך טיפול לעור בעונת המעבר

לפני הכל, כשאתן נתקלות בכתם עדיף לטפל בו כמה שיותר מהר, כי ככל שהכתם טרי יותר, כך הסיכויים שלו להיעלם גבוהים יותר. עכשיו אפשר להתחיל: לכמות של כעשרה פריטים, הכינו גיגית בינונית עם מים חמים, שלוש כפות סבון כלים ושתי כפות ג'ל אורנים ותגשו למלאכה: יש לשפשף את הכתם בעזרת מברשת (אפשר עם מברשת שיניים) עם אחד ממסירי הכתמים הקיימים בשוק (סנו אוקסיג'ן, וניש קליה וכולי).

עם שמש או בלי? | צילום: gettyimages
עם שמש או בלי? | צילום: gettyimages

לאחר עבודת השיפשוף יש להשרות את הבגדים המוכתמים בגיגית שהוכנה מראש למשך מספר שעות. השלב הבא, שלב הייבוש בשמש שנוי במחלוקת – יש אסכולה שמנחה לתלות את הבגדים לאחר ההשרייה ולייבש אותם בשמש. לעומת זאת, יש שיגידו שבשום מצב לא לייבש את הבגדים בשמש, כי שמש ישירה הורסת טקסטיל. אנחנו נוקטות לדרך האמצע: לייבש את הבגדים בשמש, אבל לזמן מוגבל ולא לאורך ימים.

לאחר הייבוש, יש להכניס את הבגדים למכונת הכביסה בתוספת ג'ל, או אבקה להסרת כתמים, ותראו את הקסם קורה. הערת אזהרה: לעולם לא להכניס בגד מוכתם למייבש הכביסה, כי אז הכתם מתקבע על הבגד ו-וואלה, זו לא המטרה. בהצלחות, מוזמנות לעדכן בתוצאות.