מבקרים במזווה של ג'ייקוב

ג'ייקוב שגיב הפיק מחזות זמר בלונדון במשך 30 שנה, והיום הוא מבשל ארוחות בריאות. קפצנו לביקור במזווה שלו וחזרנו עם מתכון ללפתן השזיפים המעולה שלו

88 שיתופים | 132 צפיות

מושב אביאל הוא הכפר של פעם בהתגלמותו. השלט הישן בכניסה למושב והבתים נטולי החומות והגדרות משמרים אווירה פסטורלית של תום שכבר מזמן נעלם ממושבי המרכז. פריחת שיחי הלוונדר, המרווה והבזיליקום וניחוח מערוגות הוורדים, מקדמים את פני הבאים לחצר של ג'ייקוב שגיב, המוזמנים להתיישב סביב שולחנות העץ המחופים במפות משובצות. "שמת לב שאף כיסא אינו פונה עם הגב לגינה?", מעיר ג'ייקוב, שמקפיד על כל הפרטים הקטנים ביצירתו כמו בגלגול הקודם של חייו.

בין עצי הבוסתן העמוסים בפרי ניצבות תבניות של פסלי הפילים ששימשו באופרה "ביאטריס ובנדיקט" של הקטור ברליוז, עדות לקריירה מפוארת בת שלושים שנה של ג'ייקוב כמפיק של מחזות זמר בלונדון, בהם "פאנטום האופרה","שיקגו" ו"מיס סייגון". כשפרש, חזר ארצה, התיישב במושב אביאל והחליט להתמסר לאמנות הבישול והאירוח שזרמה תמיד בעורקיו.

טעמים שזוכרים

לפני 12 שנים החל לרקוח ריבות ולייצר ממרחים והציג אותם לראשונה בשוק האיכרים בירושלים. מאז, הוא מתגאה, עדיין יש אנשים הזוכרים את הטעמים ומבקשים שישלח להם מתוצרתו אחת לחודש. "בכל צנצנת ריבה אני שם טיפת אהבה וזה הסוד", אומר ג'ייקוב. מהבית הישן שהוסב למטבח מרווח זורמות מנות נפלאות.

פותחים במשקה לפתן סמיך ומרווה שטעם מודגש של שזיפים ניכר בו. בעונה, הוא רוקח ריבות וליקרים ממטעי השזיפים האורגניים הנרחבים, מבשל את משקה הלפתן ואף מייצר ממנו סורבה. המנות מעוצבות בקפידה ומשקפות את תפיסת העולם הבריאה של המארח. נאמן למזווה שלו, אפילו את הבירה הוא מייצר במקום (לף, סטאוט ופורטר אלון).

ג'ייקוב משלב מנות בסגנון "של פעם", כהגדרתו, עם פיוז'ן וחידושים מקוריים משלו. אחת מהן היא נתח פילה מוסר, שאותו הוא משרה יממה שלמה במרינדת שמן זית ועשבי תיבול ואופה בתנור. על הצלחת הוא עורם כוסמת מבושלת במיץ תפוזים שהוסיף לה פטריות, ולצדה סלט קינואה מעוטר בביצת שלו על קן נבטי אלפלפא. הקינוח שהוא גאה בו הוא טארט טאטן המוגש עם כדור סורבה מהשזיפים שמהם בישל את הלפתן, ויש גם ליין קינוחים ללא גלוטן.

בימי שישי ושבת מגישים פה ארוחות דוגמת בראנץ' המזווה או בראנץ' בריאות, ואפשר להזמין גם ארוחת תה אנגלית. במקום מתקיימות סדנאות לבישול בריא בשיתוף הנטורופתית ג'וד וילדר, ויש גם ערבי נושא דוגמת ערב שירי אלתרמן.

איפה: המזווה של ג'ייקוב מושב אביאל
טלפון: 04-6181839, 054-3195022
לאתר


סוד המתיקות של הלפתן מצוי ברמת הסוכר הגבוהה בפרי הבשל

משקה לפתן מרווה של ג'ייקוב

כשר, קל, פרווה

החומרים ל-10-6 מנות:

  • 1 ק"ג שזיפים בשלים מאוד
  • 2 תפוחי עץ, חצויים
  • 1 אגס ו/או נקטרינה
  • 1 מקל קינמון
  • 200 גר' סוכר או לפי הטעם

אופן ההכנה:

1. חותכים את הפירות, מניחים בסיר עם הקינמון והסוכר, מכסים במים (כ-7-5 ס"מ מעל הפירות) ומביאים לרתיחה.

2. מבשלים את הלפתן על להבה נמוכה במשך כשעה ורבע עד שהתפוחים מתרככים מאוד ולפי דרגת הסמיכות הרצויה. מצננים במשך כמה שעות.

3. מעבירים את הלפתן במסננת ומוציאים את החרצנים ומקל הקינמון.

4. מרסקים את הלפתן בבלנדר מוט ומצננים היטב במקרר. מגישים קר מאוד.