מבזק מקומי: חדשות עיצוב מהארץ לחודש אפריל

Nithan Thai | צילום: עמית גירון
Nithan Thai | צילום: עמית גירון

ההגדה המאויירת שמאגדת פרשנויות יצירתיות ליציאת מצרים והמנורה המתוכשטת שהפכה למתנת החג האולטימטיבית. חדשות העיצוב חוגגות סדר חדש

88 שיתופים | 132 צפיות

 

זה לייף סטייל

מסתבר שהטרנד החדש בתחום העיצוב הוא חנויות קונספט שמאגדות תחתן מספר תחומי לייף סטייל. לא רק שהחנויות מהזן החדש (והמשובח) הזה אינן מגבילות את עצמן לתחום אחד של מוצרים אלא שהן גם מתוכננות ומעוצבות כמתחם קונספט בעל חללים נפרדים לכל קטגוריה. בשבועות האחרונים נפתחו שלוש חנויות כאלו בתל אביב וכדאי שתכירו אותן:

טלי'ס חנות ידועה בנווה צדק לפריטים יפים לבית, בבעלותה של טלי סבג, שעברה שיפוץ ובמהלכו סיפחה לעצמה מפלס עליון שהיה בעבר חנות בגדים ועתה יש בו מתחם שכולל עתה גם בר קטן עם מוצרי סופר פוד ורו פוד, מעדנייה שבה אפשר לקנות מזונות בריאות, תוספי מזון אורגניים ותבלינים, וחנות פרחים שמוכרת אך ורק זרי ורדים.

טלי'ס | צילום: שי בן אפרים
טלי'ס | צילום: שי בן אפרים

 

EDITION חנותה של שגית גולדין שהחליפה את החנות הוותיקה חפצים בבניין עתיק בן 130 שנה. המבנה ששופץ ועוצב מחדש כולל מספר חללים שמכילים פריטים בסגנון נקי של מותגים מסקרנים מחו"ל בקטגוריות של עיצוב הבית, עיצוב לילדים, אופנה ואמנות, וגם בית קפה קטן המציע קפה טוב ותפריט קליל מבית רביבה וסיליה.

Edition | צילום: עמית גירון
Edition | צילום: עמית גירון

 

סטורי שרונה חנות הקונספט החדשה של רשת האופנה סטורי ממוקמת בתוך מבנה טמפלרי שהיה בעברו יקב וגודלה כ-700 מ"ר. יש בה יותר מ־80 מותגי לייף סטייל בתחומים שונים כמו ביגוד, הנעלה, אקססוריז, ריהוט, תאורה, טיפוח, ספרים ועוד. החנות תוכננה ועוצבה על ידי סטודיו דן טרוים שבחר בחלל אחד פתוח (ועצום בגודלו) שרהיטים קלים שעוצבו בכישרון רב על ידי הסטודיו משמשים כחיץ בין המחלקות השונות.

סטורי שרונה | צילום: עמית גושר
סטורי שרונה | צילום: עמית גושר

 

טלי'ס, אחד העם 8, נווה צדק, תל אביב
EDITION, שלוש 27, נווה צדק, תל אביב
סטורי, מתחם שרונה, תל אביב

קולקציה – אביב העמים

גם ברשת ורדינון לא פסחו על ההזדמנות להתחדש והשיקו קולקציות לאביב־קיץ 2016. הקולקציות שמושפעות ממוטיבים אתניים שורשיים ומסיפורים שבטיים ברחבי העולם, משתדלות להתכתב עם טרנדים בולטים וכוללות גם פריטים בזהב ובסגנון אורבני.
בפריטים: מצעים למבוגרים ולילדים, מגבות, שמיכות, אביזרי אמבט וגם פריטי נוי לבית. המחירים: סט מצעים זוגי, 499־699 שקלים; מפות שולחן, 99.90־199.90 שקלים; כריות, מ־89.90 שקלים.
להשיג ברשת חנויות ורדינון

קוקלציית אביב קיץ 2016 של ורדינון | צילום: שירה רז
קוקלציית אביב קיץ 2016 של ורדינון | צילום: שירה רז

פרויקט אמנות – ואיירת לבנך

זוהי השנה הרביעית שבה רואה אור ההגדה של פסח בגרסה המאוירת – פרויקט ביוזמתו של ליאור ימין (אסופה, סאגה, 5070). ההגדה של ימין מאגדת 45 מעצבים, טיפוגרפים ומאיירים שמעניקים את הפרשנות החזותית שלהם לסיפור יציאת מצרים, עם איורים שנותנים כל שנה מגע עכשווי, עדכני ומפתיע לסיפור שכולנו מכירים. מיטב היוצרים הצעירים והמבטיחים קיבלו כפולת עמודים כל אחד ואת החירות לעשות עם הטקסט ככל העולה על רוחם. טבע, קומיקס, העצמה נשית וזיכרונות עבר, הם רק חלק ממקורות ההשפעה הבאים לידי ביטוי ב-100 העמודים של ההגדה החדשה. מתנה נהדרת למי שמעריך אמנות וגם פריט אספנות בר השגה. המחיר: 89 שקלים (עברית), 119 שקלים (דו־לשונית). מי שלא רכש את ההגדה ובכל זאת רוצה להתרשם או אולי אפילו לקנות את אחד האיורים, מוזמן לתערוכה שתציג במהלך החג וחול המועד במתחם העיצוב החדש בבאר שבע Design+. מחצית מסכום ההכנסות יועבר כתרומה למחלקת השיקום בבית החולים סורוקה.

להשיג באסופה, יהודה מרגוזה 8, שוק הפשפשים, יפו; בסאגה רבי פנחס 4, שוק הפשפשים, יפו ובאתר הגדה ובאתר 5070
התערוכה: 19־28 באפריל, מתחם Design+, דרך חברון 48 באר שבע

הגדת פסח מעוצבת ביוזמתו של ליאור ימין
הגדת פסח מעוצבת ביוזמתו של ליאור ימין

מסעדה – אגדה תאילנדית

רוצים להרגיש כמו אורחי מלך תאילנד ליום אחד? מסעדת Nithan Thai, בבעלות אשת העסקים נעמי הורביץ מציעה חוויה רב חושית לאוהבי המטבח התאילנדי העילי. הורביץ הגשימה חלום ובעזרתה של האדריכלית אדית ברון יצרה חלל המדמה את ארמון המלך על כל מאפייניו, כולל הצבע הצהוב – צבע המשויך ליום היוולדו של המלך – הבולט במיוחד בעיצוב. החוויה מתחילה כבר בכניסה עם דלתות עץ מרשימות מגולפות, ממשיכה בתאורה ייחודית, בעבודות אמנות ובכלי אוכל מוזהבים ואותנטיים ומגיעה עד השירותים המרהיבים שחופו בחלוקי נחל בשחור לבן והותקנו בהם כדים תאילנדיים גדולים במקום כיורים. לעיצוב המוקפד מצטרפים ברכת שלום וטקס נטילת ידיים מסורתי המקבלים את האורחים ותפריט עשיר שעליו אמונה השפית נינה, שהגיעה היישר מבית המלוכה התאילנדי ומציעה פרשנות מעודנת ויצירתית לטעמים השולטים במטבח התאילנדי. חוויה רב־חושית כבר אמרנו?

Nithan Thai, הארבעה 21 תל אביב, 5600555־03

Nithan Thai | צילום: עמית גירון
Nithan Thai | צילום: עמית גירון

חנות – גן עדן לחובבי יצירה

החנות החדשה של נתנאלה כחלון לוי, יבואנית מוצרי DIY ויזמית ירידי החלומות, היא סוג של גן עדן למי שיצירה בוערת בעצמותיו. מדובר בלא פחות מאשר סופרמרקט מעוצב למשעי המשתרע על פני 550 מ"ר ומציע אלפי פריטים יפהפיים ליצירה. הכל מוצג בצורה אסתטית ומשתלב ברהיטים ובכלים מיוחדים והפרזנטציה הכללית פשוט מעוררת השראה. במקום מתקיימות גם סדנאות ואירועים מיוחדים. שווה להגיע ולעקוב.

נתנאלה, הרוקמים 26, עזריאלי חולון (קומת פארק)

נתנאלה | צילום: יח"צ
נתנאלה | צילום: יח"צ

ספר – קלוז אפ

Interior Design Close Up הוא מדריך נהדר למעצבים, סטייליסטים וחובבי עיצוב שמספק השראה ובעיקר המון מידע שימושי בכל מה שקשור לעיצוב פנים. הספר מחולק לעשרה פרקים העוסקים כל אחד בנושא אחר (קומפוזיציה, מבנה, צבע ועוד) או בסגנון עיצוב (אורבני, אקלקטי, מינימליסטי ועוד) כשבכל פרק מוצגים להשראה ולהדגמה עשרה בתים או דירות ברחבי העולם.

הוצאה: Thames&Hudson
מחיר: 199 שקלים
להשיג ברשת חנויות צומת ספרים

Interior Design Close Up | צילום: יח"צ
Interior Design Close Up | צילום: יח"צ

עיצוב מוצר – מנורה־תכשיט

המנורה המיוחדת הזו היא עוצבה על ידי רופינה ארליך, בעלת המותג By Rufina שמציע בדרך כלל תכשיטים. התכשיטים של ארליך, שמגיעה בכלל מעולם האופנה, מאופיינים בשילוב בין גס לעדין וכך גם גופי התאורה, המשלבים גורמטים כבדים צבועים בשחור, זהב וכחול, עם אבנים טבעיות בעלות מראה רך. כל מנורה יחידה במינה וכולן עשויות בעבודת יד. מחירים: 2,400־5,800 שקלים.

להשיג אצל רופינה ארליך, 5446400־050

מנורה מתוכשטת בעיצובה של רופינה ארליך | צילום: יח"צ
מנורה מתוכשטת בעיצובה של רופינה ארליך | צילום: יח"צ