להיות בת 18 בישראל

"הפרעת אכילה זו מלחמה לכל החיים"

מאי לוי | צילום: רותם לבל
מאי לוי | צילום: רותם לבל

בגיל 18 מצאה מאי לוי את התחביב שעוזר לה להילחם בהפרעות האכילה וכעת היא לומדת לאהוב את עצמה במשקל 50 ק"ג

88 שיתופים | 132 צפיות

מאי לוי היא בת יחידה להורים גרושים שחיה על קו רעננה־כפר סבא. היא עובדת בחנות בגדים, לומדת במגמת צילום וכבר מתכוננת לנשף הסיום. אחר כך תתגייס לצה"ל. "אני הולכת להיות ג'ובניקית, כי אני לא יכולה לישון מחוץ לבית", היא מצהירה ומעידה על עצמה שהיא מפונקת. למאי יש שתי אהבות גדולות – האחת היא להתנדב, השנייה היא אפייה. התחביב האחרון גם קשור לשריטה עמוקה – הפרעות אכילה. "אני מתעסקת במשקל שלי מאז שאני ילדה קטנה", היא מספרת, "תמיד הייתי רזה, אבל בראש שלי הייתי צריכה להיות יותר רזה ולהיראות טוב יותר, להיות מושלמת. הגעתי לתת משקל של 46 קילו. היום אני מטופלת אצל תזונאית ושוקלת 50 קילו, שזה רזה, אבל תקין".

סדר יום

"בית ספר ואז חברות. אנחנו מבלות אצלי או אצלן או הולכות לקניון. לאחרונה אנחנו בעיקר בבתים כי ההורים עשו פרצופים אז אנחנו רואות שידורים חוזרים של 'עקרות בית נואשות' ומרכלות על כל דבר אפשרי. בסביבות 11 בלילה אני הולכת לישון".

צבא

"אני מתכוונת להתגייס, אבל עוד לא יודעת לאן. אבל מה שבטוח זה שאצא יומיות. אני לא יכולה להיות רחוקה מאבא שלי כל כך הרבה זמן ולא יכולה לישון באכסניות עם מקלחות משותפות. אתמול הייתה לי שיחה עם קב"ן, והוא ישר אישר לי יומיות וקרוב הביתה. רק אמרתי לו שאני סובלת מהפרעות אכילה, והוא מייד אישר לי את מה שרציתי".

אג'נדה

"הצבעתי למפלגת כחול־לבן. הגיעו לבית הספר שלנו נציגים מכל המפלגות ודיברו איתנו. הם סיפרו לנו מה הם מתכוונים לעשות בממשלה. הנציגים של כחול-לבן דיברו על הצורך לדאוג לאנשים יותר חלשים ולעזור לאנשים שאין להם כסף. יש כל כך הרבה אנשים שחיים ברחוב ואף אחד לא מתייחס אליהם, וזה מה שהכי קנה אותי" .

הדבר שהכי דחוף לתקן בעולם

"לדאוג לאלו שאין להם יכולת. יש כל כך הרבה אנשים שגרים ברחובות, בתל אביב כל הרחובות מלאים בהומלסים וצריך לדאוג להם, ובכלל לדאוג לאוכלוסיות החלשות. אני מתנדבת המון – אני מארגנת אירועי בר מצווה ובת מצווה לאנשים שאין להם כסף, ובימי רביעי אני מתנדבת בבית לוינשטיין. זה נותן לי שקט נפשי, וזה גם כיף להתנדב".

רשתות חברתיות

"אני נמצאת בווטסאפ, באינסטגרם ובפייסבוק, אני שם חמש שעות ביום בממוצע. יש לי 1,000 עוקבים באינסטגרם, מעלה שם תמונות".

פמיניזם

"אף אחד לא ידבר אלי או לחברות שלי לא במקום, אני ישר פותחת את הפה. אין דבר כזה".

נשיקה הראשונה

"בגיל 16. הייתי ביום הולדת של חברה שלי והכרתי שם מישהו. הלכנו לטייל בים, ואז הוא החזיק לי את היד והתנשקנו. זה היה רומנטי".

הגיל שאפשר להתחיל

"אין לזה גיל. זה צריך לקרות עם מישהו שאת באמת אוהבת אותו וסומכת עליו. זה צריך להרגיש נכון ולקרות עם בן זוג שאת מכירה כבר תקופה ארוכה".

"אני מתעסקת במשקל שלי מאז שאני ילדה קטנה, תמיד הייתי רזה, אבל בראש שלי הייתי צריכה להיות יותר רזה ולהיראות טוב יותר, להיות מושלמת", מאי לוי | צילום: רותם לבל
"אני מתעסקת במשקל שלי מאז שאני ילדה קטנה, תמיד הייתי רזה, אבל בראש שלי הייתי צריכה להיות יותר רזה ולהיראות טוב יותר, להיות מושלמת", מאי לוי | צילום: רותם לבל

בכיתי בפעם האחרונה

"בכיתה. זה היה בוקר מגמה בבית הספר, הצגנו את עבודות הגמר שלנו והיה לי מאוד עצוב שזה נגמר. הפרויקט שלי חיבר בין שני דברים שקשורים אלי, קונדיטוריה שאני מאוד אוהבת והפרעות אכילה. העמדתי את שני הדברים זה מול זה. עוד לא קיבלתי ציון".

שיקרתי בפעם האחרונה

"לבוסית שלי. אמרתי לה שאני חולה ולא יכולה לעבוד חצי שעה לפני שהייתי צריכה להגיע לעבודה. במקום זה הלכתי עם חברה לקניון".

שגרת טיפוח

"קרם פנים בבוקר. בערב, מורחת מסכת פנים שאני מכינה בעצמי. אחר כך שוטפת פנים עם סבון פחם ולסיום קרם לילה".

שופינג

"אני עושה קניות פעמיים־שלוש בשבוע בקניונים ובאינטרנט. אני מוציאה בממוצע 3,000 ש"ח בחודש. ההורים שלי הם אלה שמשלמים, אז אני בכלל לא מסתכלת".

באוזניות

"אייל גולן".

כשאהיה גדולה

"אפתח קונדיטוריה".

שריטות וחלומות

"קיים בי הפחד שאישאב שוב להפרעות אכילה, ממש לשקוע באנורקסיה. הפרעת אכילה זו מלחמה לכל החיים. החלום שלי זה לעשות את מה שאני אוהבת בחיים ולהצליח".