מאיה קיי עומדת להסתער על המסך ב"הישרדות": "זה הדבר הכי טוב והכי נורא שקרה לי"

מאיה קיי | צילום: דניאל היקמן
מאיה קיי | צילום: דניאל היקמן

מהפנימייה החקלאית בראשל"צ לצילומים של אסוס בלונדון ולקולקציה לעדיקה בעיצובה. הדוגמנית והחיילת מאיה קיי עומדת לעשות טירונות טלוויזיונית ב"הישרדות", ומציעה שתשננו את השם כבר מעכשיו

88 שיתופים | 132 צפיות

"בניתי את עצמי מאפס, סללתי לי את הדרך והגעתי לאן שהגעתי, עם מאות אלפי עוקבים, בכוחות עצמי ומשום מקום, גם בלי תוכניות ריאליטי. עליי אי אפשר יהיה להגיד פליטת ריאליטי", מכריזה הדוגמנית מאיה קיי, שם לידה: מאיה קרברושיץ, בת 20 בסך הכול אבל עם פז"מ של כמעט עשור בתעשייה כולל אינסטגרם פעיל מגיל 11.

>> תומר הכהן בא להוכיח שהוא יותר מהחבר של נועה קירל

"הציעו לי כבר בעונה הקודמת של 'הישרדות' וסירבתי, אבל כשהגיעה השנה שוב ההצעה האינטואיציה שלי אמרה לי כן. הגעתי לשם כדי להעצים את עצמי ובשביל החוויה – אני מחלקת את החיים שלי ללפני ואחרי"

 

בגילה הצעיר היא אוחזת בטייטל נוסף של מעצבת אופנה, עם קולקציית קפסולה תחת שמה שעיצבה עבור עדיקה, ובתוך כל העשייה היא גם חיילת. "זה לא בא בחשבון מבחינתי לוותר על הגיוס, אני מדריכת מידע, שזה בעצם כתבת צבאית במיט"ב – מערך הגיוס של צה"ל. זה תפקיד מעניין, ואני משתחררת בדצמבר".

היפהפייה המרשימה עם הגבות העבות שהפכו לסמלה המסחרי, עוד לפני שזה חזר להיות כל כך טרנדי, היא פצצת אנרגיה ואמביציה. "אני מכוונת הכי גבוה", היא אומרת. קיי מוכרת בתעשיית הדוגמנות כבר שש שנים בזכות שלל קמפיינים בארץ ובחו"ל, אבל גם אם אתן לא בענייני אופנה וביוטי והשם שלה לא מחליק לכן ישר בגרון, זה ישתנה בקרוב כשתראו אותה מככבת "בהישרדות". היא מצדה מבטיחה שאפשר לסמוך עליה, מאחורי הבלונד יהיה עוד הרבה מאוד מה לראות.

למה החלטת ללכת לריאליטי?
"גם בעונה הקודמת הציעו לי וסירבתי, אבל כשהגיעה השנה שוב ההצעה האינטואיציה שלי אמרה לי כן. הגעתי לשם כדי להעצים את עצמי ובשביל החוויה – וזה היה הדבר הכי טוב והכי נורא שקרה לי".

ספרי על חוויות מהצילומים.
"העונה שם הייתה שם מטורפת, אני מחלקת את חיי לפני 'הישרדות' ואחריה. זו הייתה ממש חוויה משנת חיים. הייתי הולכת לזה שוב, גם ארבע פעמים, אבל רק לזה – לא רואה את עצמי בריאליטי אחר".

"השהייה על האי שינתה את נקודת המבט שלי לחיים. למדתי להעריך דברים בחיי שהיו פעם ברורים מאליהם. כשאת בסיטואציה שאין לך אוכל, את מבינה שיש כאלה שחיים ככה כל הזמן"

 

מה למדת במהלך השהייה על האי?
"השהייה על האי שינתה את נקודת המבט שלי לחיים, היא הרבה יותר חיובית היום. למדתי להעריך דברים בחיי שהיו פעם ברורים מאליהם. כשאת בסיטואציה שאין לך אוכל, את מבינה שיש כאלה שחיים ככה כל הזמן. או להיות בלי טלפון צמוד, פעם ראשונה בחיי. למדתי מה זה לחיות את הרגע בלי להסתכל רחוק מדי ולא פחות חשוב, הרווחתי חברים לחיים".

יש סיכוי שתצאי עשירה מהתוכנית?
"את זה תגלו בהמשך".

הייתה לך נקודת שבירה חזקה על האי?
"היו קשיים והיו ימים שרציתי להפסיק, אבל לא באמת. בסוף תמיד הרמתי את עצמי. מאז שאני ילדה הסתכלו על איך שאני נראית, גם בימים שעוד לא הייתי מודעת לזה בכלל, אני סוחבת את זה כל החיים. כאן היה חשוב לי שלא ישפטו אותי בגלל החיצוניות, היה לי חשוב לבלוט כמה שפחות בזכות הנתונים החיצוניים".

אז מה גילו עלייך על האי?
"שאני בן אדם אמיתי. אני לא צבועה ולא פראיירית, אני בן אדם אקטיבי, וחשובה לי עשייה. תמיד יהיו כאלה שיהיה להם מה להגיד, אבל אם בעבר ברחוק נפגעתי, היום זה מרים אותי עוד יותר למעלה".

מאיה קיי לעדיקה | צילום: דניאל היקמן
מאיה קיי לעדיקה | צילום: דניאל היקמן

מהרפת לצילומים של אסוס בלונדון

האישיו עם המראה שלה הוא לא מהיום, הוא עשה לה צרות בנערות המוקדמת, למרות היא בכלל לא חשבה שהיא כזאת. "בבית אמרו לי שאני יפה, אבל לא נתנו לי לזה משקל גדול וזה לא היה מרכז חיי", אומרת קיי, "אפשר להגיד שחייתי בחוסר מודעות לגבי המראה שלי". היא צברית שגדלה ביבנה, צעירה משלושה ילדים. אביה, ד"ר דרגן קרברושיץ, הוא כירורג המנהל כיום את המחלקה הכירורגית בשניידר. הוא נולד בסרביה והגיע לראשונה לישראל בשנת 1992 במסגרת חילופי סטודנטים. הוא הכיר כאן את אימה אורלי, הם נישאו, חיו תקופה בסרביה, וחזרו לבנות את חייהם בארץ. בדרך לשיבה ארצה, מגיל שנתיים עד גיל שש, התגוררה משפחתה של קיי בקנדה בגלל עבודת האב. האם היא ציירת בעברה, וכיום היא לצד אביה של קיי בקליניקה הפרטית שלו, וגם מלווה מקרוב את הקריירה של בתה. "אימא היא הכל בשבילי, היא זאת שנתנה לי את הדרייב", היא אומרת.

"היו לי קשיים חברתיים. לבנות היה קשה להתחבר אליי והיו לי קשיים, לא פרגנו לי ולא תמכו בי. אימא שלי חושבת שהסיבה היא קנאה, אבל אני לא מצליחה להבין מאיפה זה בא. עד היום זה נושא לא פתור אצלי"

 

איך נראים היחסים שלך עם סרביה?
"מכל משפחתו, רק אבא כאן, אז כל קיץ נסענו לבקר את משפחתו שם. אני מבינה סרבית, אבל לא מדברת את השפה".

שנות הילדות מתוייקות אצלה כטראומטיות למדי, מספרת קיי. "למזלי גדלתי בבית מאוד אוהב ותומך, אבל בבית הספר היסודי גילו שיש לי הפרעות קשב וריכוז, ובנוסף היו לי גם קשיים חברתיים. לבנות היה קשה להתחבר אליי והיו לי קשיים, לא פרגנו לי ולא תמכו בי. אימא שלי חושבת שהסיבה היא קנאה, אבל אני לא מצליחה להבין מאיפה זה בא. עד היום זה נושא לא פתור אצלי".

בכיתה ח' עזבה קיי את בית הספר לטובת פנימייה חקלאית בויצ"ו נחלת יהודה בראשון לציון ועבדה ברפת ובלול.

מאיה קיי לעדיקה | צילום: דניאל היקמן
מאיה קיי לעדיקה | צילום: דניאל היקמן

אז איך מהרפת הגעת לדוגמנות? זה היה החלום
"לא. זה קרה בטעות. הייתי בכלל בחוגי דרמה וקולנוע, אני 168 ס"מ – נמוכה לדוגמנות – אבל למזלי בתקופה הזאת הגובה שלי עובר. היה לי אינסטגרם פעיל וראו אותי. בגיל 14 קיבלתי קמפיין לבגדי ים, בגיל 15 נבחרתי להוביל את 'עדיקה יאנג', ושם אני חושבת שנפל לי לראשונה האסימון לגבי המראה שלי. בגיל 16 עליתי לליגה של הגדולות ונבחרתי לפרזנטורית של החברה, מאז ועד היום. עכשיו אני גם הפרזנטורית החדשה של מותג הטיפוח והאיפור 'קרליין'".

מתי התחלת לעבוד בחו"ל?
"עברתי הרבה מסגרות. אחרי הפנימיה, בגיל 16, טסתי לאנגליה. אימי הייתה איתי, היא הסוכנת שלי ונוסעת איתי לכל מקום. לא באמת חשבתי שזה יקרה, אבל בלונדון זה קרה. קיבלתי קמפיין ל'אסוס', ולחברות אופנה נוספות שנחשבות שם כמו 'אייקוניק לונדון' ו'סקיני דיפ'. במנצ'סטר הצטלמתי למותג 'בוהו'".

"יונתן מרגי הוא בן אדם נחמד ומדהים, מהכי מוכשרים שפגשתי. השתתפתי בקליפ שלו, וכן התנשקנו, אבל זה היה לצורך הצילומים. אני פשוט כזאת שנותנת את כולי כדי שיצא אמין, אבל זה לא התפתח לזוגיות"

 

איך זה עבד לך עם הבגרויות?
"חזרתי הביתה לכיתה יא' ועשיתי בגרות אקסטרני באנקורי כולל 5 יחידות בקולנוע. הייתי צריכה מסגרת קטנה כדי לא להיעלם. זו הייתה תקופה קשה אבל הצלחתי כי אני אוהבת ללמוד, וגם במקביל קיבלתי קמפיינים, למשל ל'ביופור' ו'לובלו'".

והאישיו בנושא החברים נפתר?
"החברים שלי היום הם בני 28-30, אני מרגישה מבוגרת לגילי. יש לי חבר אחד בגילי. החברות-בנות שלי הן קים אור אזולאי, אותה הכרתי באקראי דרך חברים משותפים, וגם אנה זק שהכרתי בעדיקה והתחברנו – ואנחנו גם באותה סוכנות של עומרי יערי".

את מתפרנסת גם מהרשת?
"כן. אני יוצרת תוכן עם חבר טוב, עידן כהן, שהכרתי בשירות הצבאי. אני מביאה לעצמי את העבודה, לאחרונה היינו בפריז, הצטלמתי שם עם כל מיני לוקים. כשאני מעלה תכנים מסחריים, אלה רק דברים שאני מאמינה בהם ובכוח שלי לצמוח מהם. הכל בא אצלי מתשוקה ומאהבה, וזו זכות גדולה להתפרנס ככה בגיל שלי ואני בהודיה על מה שיש".

עכשיו את מוסיפה לעצמך כובע חדש: מעצבת אופנה.
"מאז שאני זוכרת את עצמי יש לי תשוקה לבגדים, אביזרים ונעליים. התחלתי לצייר דגמים בגיל 10. עיצבתי קולקציה שיש בה חליפות ושמלות, חולצות מכופתרות וטי שירטים, חצאיות ודגמ"חים – הכל מאוד לביש ומאוד מחמיא. בעדיקה מאוד מרוצים ואני מודה להם שנתנו לי את נקודת הזינוק בתחום. אני מאוד גאה בתוצאה. אני עושה גם את הסטיילינג, זה ממש הבייבי שלי, ואני שותפה מלאה לקולקציה הזאת גם מבחינה עסקית. עולם העסקים הוא עוד יעד שאני רוצה לכבוש – השאיפה היא שזו הסנונית הראשונה ויהיה לה המשך".

מותג משלך הוא יעד?
"כן, כולל אקססוריז".

מה את אוהבת ללבוש ביומיום?
"חוץ מעדיקה, אני אוהבת מצד אחד מותגים גבוהים כמו ג'וצי, ולנטינו ובלנסיאגה, אבל אני גם יכולה לקנות בשוק בגד וינטג' בחמישה שקלים. אני אוהבת לשלב בין עולמות ורואים את זה גם בקולקציה שעיצבתי".

"אמנם לא שיחקתי בשום מקום אבל אם אני רוצה משהו, אני פייטרית ואני אגיע. יש לי חלומות גדולים – את השם מאיה קיי עוד יכירו בעולם. תחכו עוד קצת וזה יגיע. כשהזמן יסמן לי, אני אסע ללמוד משחק בחו"ל"

 

ברזומה הרומנטי שלה הוזכרו בתקשורת שני שמות: האחד, הכדורגלן ירדן שועה, חלוץ בית"ר ירושלים, והזמר יונתן מרגי, אותו הכירה כשהשתתפה בקליפ שלו. היא מתכחשת לשניהם. "את ירדן הכרתי דרך חברים וזה לא התפתח לשום דבר", היא אומרת, "יונתן מרגי הוא בן אדם נחמד ומדהים, מהכי מוכשרים שפגשתי. השתתפתי בקליפ שלו, וכן התנשקנו, אבל זה היה לצורך הצילומים. אני פשוט כזאת שנותנת את כולי כדי שיצא אמין, אבל זה לא התפתח לזוגיות".

לדבריה היה לה "חבר אנונימי" במשך שנה וחצי, סטודנט למשפטים ומנהל עסקים, וכבר חצי שנה שהיא לבד. "אני לגמרי בסדר עם זה. אני לא יושבת ומחכה לאהבה, אשמח כשזה יבוא".

מה היעד הבא שלך?
"אני רוצה לעסוק באופנה ואני רוצה ללמוד משחק בארצות הברית. אני לא חושבת שאני מתפזרת ואין סיבה שאחד יבוא על חשבון השני. באופנה יש לי כבר ניסיון. אמנם לא שיחקתי בשום מקום אבל אם אני רוצה משהו, אני פייטרית ואני אגיע. יש לי חלומות גדולים – את השם מאיה קיי עוד יכירו בעולם. תחכו עוד קצת וזה יגיע. כשהזמן יסמן לי, אני אסע ללמוד משחק בחו"ל. אני רוצה להתחיל קריירה של משחק שם".

יחסית לילדה עם חוסר ביטחון וחוסר מודעות, את מכוונת רחוק מאוד.
"את רואה?".

>> המלהק ירד על הירכיים שלה, והיום היא מדגמנת לקים קרדשיאן