מאיה ורטהיימר משתפת בקשיי ההיריון: "מצאתי את עצמי בדיכאון בלתי נשלט"

מאיה ורטהיימר | צילום: צילום מסך מאינסטגרם mayawerthrimer@
מאיה ורטהיימר | צילום: צילום מסך מאינסטגרם mayawerthrimer@

השחקנית וכוכבת הרשת משתפת בקשיים ובתופעות הלוואי שמהן היא סובלת בהריונה השני: "הייתי במצב הכי קשה שהייתי בו בחיי". חיבוק חיזוק

88 שיתופים | 132 צפיות

מאיה ורטהיימר שברה את הרשת כשבישרה קבל עם ואינסטגרם על כך שבתה אסיה הולכת להיות אחות גדולה, כי היא נמצאת בהיריון שני לאחר תקופה ארוכה של טיפולי פוריות. כעת, היא משתפת בשיא הפתיחות והכנות בקשיים שהיא חווה בהיריון.

>> אחרי הבשורה המרגשת: מאיה ורטהיימר חושפת בטן הריונית

בסשן שאלות תשובות שערכה בחשבון האינסטגרם שלה, שאלה ורטהיימר את העוקבות שלה כמה שונה ההיריון השני מההיריון הראשון, בשביל לדעת למה לצפות. בדרך להיריון הזה, שיתפה ורטהיימר בעבר, היא עברה הפלה. "הכל זז יותר מהר, הבטן יוצאת, המשקל עולה, הילד יוצא ממש מהר והמשקל יורד יותר מהר", כתבה לה עוקבת אחת. ורטהיימר בתגובה שיתפה סלפי שלה מהשבוע התשיעי להיריון, וכתבה: "בבוקר לא היו רואים כלום, אבל מהצהריים לא יצאתי מהבית ובצילומים הממש התקשיתי להסתיר".

היריון שני, קווים לדמותו. מאיה ורטהיימר | צילום: צילום מסך מאינסטגרם mayawertheimer@
היריון שני, קווים לדמותו. מאיה ורטהיימר | צילום: צילום מסך מאינסטגרם mayawertheimer@

ורטהיימר שיתפה בתחושות הפיזיות והרגשיות שלה וסיפרה: "ההורמונים זה שיגעון לא נורמלי. זה מנפח בפני עצמו – לא לכולן – אבל בעיניי זה עוד יותר קשה מכל תופעת לוואי של ההיריון עצמו. זה המסע הכי קשה ומורכב – כל אחת לוקחת את זה אחרת, אבל אני מצאתי את עצמי בדיכאון אמיתי בלתי נשלט".

>> גל גדות ילדה את בתה הרביעית וחושפת: "זה לא היה היריון קל"

ורטהיימר מספרת כי אף נאלצה להחליף את הכדורים שהיא לוקחת, בשל מצבה. "אני עליתי על תופעת הלוואי של הדיכאון בזכות מישהי שכתבה לי כאן באינסטגרם", היא משתפת. "אסטרופם זה כדור השטן שעושה דיכאון, אני הייתי במצב ממש קשה ושאלתי את הרופא אם אפשר להחליף לי אותו. החליפו לי למדבקות אוורל וזה עזר לי משמעותית", שיתפה.

מסע קשה ומורכב. מאיה ורטהיימר | צילום: אינסטגרם mayawertheimer@
מסע קשה ומורכב. מאיה ורטהיימר | צילום: אינסטגרם mayawertheimer@

אסטרופם הוא הורמון שנשים שעוברות טיפולי פוריות מקבלות, הוא אחראי על התפתחות והבשלת הביצית, וכן על ייצור ריר בצוואר הרחם, המאפשר לזרע להגיע לרחם. המטרה של ההורמון בטיפולי פוריות הוא להעצים ולהאריך את השלב של צמיחת רירית הרחם, ועל ידי כך, החמצת מועד הביוץ כשהוא מוקדם. כפי שוורטהיימר מספרת, אחת מתופעות הלוואי השכיחות ביותר של הכדור אלו שינויים במצבי הרוח, שיכולים לגרום גם לדיכאון.

"אמא שכל ילדה הייתה רוצה". מאיה ורטהיימר | צילום: אינסטגרם mayawertheimer@
"אמא שכל ילדה הייתה רוצה". מאיה ורטהיימר | צילום: אינסטגרם mayawertheimer@

מדבקות אוורל הן בעצם אותה תרופה, רק במקום כטבלית לבליעה, היא ניתנת באמצעות מדבקה על הגוף. לפי מה שוורטהיימר מתארת, בתצורה הזו, התרופה עשתה לה יותר טוב. בקיצור, וורטהיימר כתבה לכל העוקבות שלה, שמנסות להיכנס להיריון באמצעות טיפולי פוריות כי הן "עוברות את הדבר הכי קשה בעולם, אל תהיו קשות עם עצמכן, תנו לעצמכן מלא אהבה וחיבוק חזק, כי אתן כבר מתנהגות כמו אימהות שכל ילד היה רוצה". אנחנו לגמרי מחזקות את דבריה, מצעידות לה ולכל אישה שעוברת את המסע לעבר ההיריון הנכסף, ושולחות חיבוק.