מאיה ורטהיימר: "אני בהלם מהקלות של הנשים ששופטות אותי"

מאיה ורטהיימר | טופ H&M ,חצאית זארה, כובע Loewe  בפקטורי 54. צילום: שי יחזקאל, סטיילינג: נועה נוז'יק
מאיה ורטהיימר | טופ H&M ,חצאית זארה, כובע Loewe בפקטורי 54. צילום: שי יחזקאל, סטיילינג: נועה נוז'יק

רגע אחרי הסערה בלשכת השר מאיה ורטהיימר נמצאת בליבה של סערה חדשה והפעם הגולשים טוענים שהיא אימא גרועה. ורטהיימר ענתה להם בצורה אנושית ויפה

88 שיתופים | 132 צפיות

מאיה ורטהיימר שוב תחת מתקפה ברשת, רק לפני שלושה שבועות תקפו אותה הגולשים על תמונה שפרסמה בלשכתו של בעלה שר התיירות הנכנס והוא הגיב "דעתכם על אישתי פחות מעניינת אותי" אבל אם היא חשבה שלהיכנס לקו האש של הצייצנים הפוליטיים זה לא נעים, זה רק בגלל שהיא לא ידעה מה קורה בקבוצות של אימהות. עד עכשיו.

אמש התראיינה ורטהיימר בתוכנית הרדיו של לירון ויצמן ונלי תגר, בה סיפרה כי היא מתרגלת על בתה בת הארבעה חודשים שיטה שנקראת חינוך שינה, שיטה שנועדה ללמד את התינוק להרגיע את עצמו כשהוא מתעורר באמצע הלילה. ויצמן ותגר הביעו חשש שזה גיל מוקדם מדי כדי להתחיל וורטהיימר השיבה כי "מסתבר שאפשר לתרגל את השיטה כבר מגיל שלושה חודשים". המשפט שעורר סערה ברשת היה "רק צריך להפוך אותה על הבטן ולצאת מהחדר". בתום הריאיון צצו פוסטים רבים ברשת שביקרו אותה על האימהות שלה וקראו לה "אנוכית", "תמימה" שמישהו מכר לה לוקשים ובעיקר נשמעו קולות שטענו כי היא אימא לא טובה.

ורטהיימר כמובן לא נשארה חייבת והחליטה להגיב:
"אהלן. שומעות שנייה?! איזה קטע, אני אימא ארבעה חודשים, נולדה לי תינוקת בלי הוראות הפעלה! הלם, אני יודעת! (אני מציינת את זה כי יש פה כמה אימהות בקהל שכנראה קיבלו) אבל שלי בלי. היא הבת שלי. היא לא שלך והיא כנראה גם קצת שונה מהילד שלך. אבל וואלה, אני בטוחה שגם אתן אימהות חביבות שלי אוהבות את הילדים שלכם יותר משאתן אוהבות את החיים שלכן/הבעל שלכן/ פחמימות/ סייל בזארה, אני בטוחה! והקטע הזה של אימהות, תקנו אותי אם אני טועה. הוא אינדיבידואלי.

"אני אימא ארבעה חודשים, נולדה לי תינוקת בלי הוראות הפעלה! הלם, אני יודעת!"

אני בהלם מהקלות של הנשים ששופטות אותי בלי להכיר אותי. בלי להכיר את הסיפור שעומד מאחורי ה'כתבה' או מאחורי הריאיון ברדיו שבו התבקשתי להציג במשך חמש דקות 'חוויה של אימא'.
1. זו לא האג’נדה שלי.
2. אני לא קוראת לאףףףף אחד לעשות את מה שאני מנסה ולומדת, יש לי 0 ניסיון!
3. הבת שלי הולכת לישון עם חיוך וגם אני (לא הולכת לשתף איך כי וואלה, למדתי לקח) אבל זה לא מה שאתם חושבים.
4. אני אוהבת את הבת שלי
אני הולכת לחנך אותה לא לשפוט אף אחד שהוא לא היא ואני אחנך אותה לא להיות אלימה ברשת ואחנך אותה לעשות רק טוב ולהפיץ אהבה.

אני מאחלת לכל האימהות הצלחה גדולה בגידול הילדים שלהן. זאת המשימה המורכבת והחשובה ביותר שאנחנו לוקחות על עצמנו בכל החיים, ואין לי ספק שכל אחת עושה את הכי טוב שהיא יודעת. כנשים, רק אנחנו מבינות את הקושי האדיר בנסיון לשלב אימהות וקריירה. רק אנחנו מבינות את היקף החרדות ותחושות האשמה שמתלוות אלינו לכל החיים מרגע הלידה. והדרך הכי חשובה לצלוח את זה זה ביחד. בפרגון הדדי ואחווה נשית. אז תודה ענקית לכל מי שהתקשרו וכתבו כדי לחזק ביומיים האחרונים. אתן נשים כלבבי. לא שופטות. תומכות. רק ככה אפשר".
מאיה אהובה, לא יכולנו לנסח את זה יותר טוב, ולא אכפת לנו שתיקחי גם את התינוקות שלנו לחינוך לילי. אז נגיע בשבע כזה, סבב?