למצוא אהבה: למה זה קשה?

צילום: Pawel Janiak,Unsplash.
צילום: Pawel Janiak,Unsplash.

למה מציאת אהבה הפכה למשימה בלתי אפשרית? סיון סניור עונה ומעלה כמה נקודות למחשבה

88 שיתופים | 132 צפיות

אומרים לך שאם תמשיכי ככה, תישארי לבד תמיד. מפחידים אותך שתמשיכי להאכיל חתולים בגיל 50 (חתולים זה שמחה – אני לא מבינה על מה המהומה). המחשבה על שוב להיות לבד בסדר פסח עושה לך בחילה. אבל מה הם באמת יודעים על לצאת היום עם גברים? מתי בפעם האחרונה מישהו שאמר לך משהו, יצא לדייט בעצמו?

בעולם וירטואלי, שבו אנשים גומרים את הקשר איתך דרך SMS, שנעלמים מחייך אחרי שחדרו אלייך – מי יכול בכלל להכיר ככה? בוב דילן אמר שהזמנים משתנים. והם באמת משתנים…

* עוד ב-ZOOG: המדריך השלם למציאת אהבה באתרי היכרויות

* עוד ב-ZOOG: האם כדאי לחזור לאקס ואיך עושים את זה נכון?

3 סיבות עיקריות למה קשה להשיג היום זוגיות:

מציאת זוגיות קשה יותר מלרכוש מקצוע טוב. עד לא מזמן זה היה להיפך. זוגיות הייתה המובן מאליו, ולימודים ? לא כל אחד היה יכול להרשות לעצמו…

1. הפרט במרכז, ולא הקהילה
אנו מחונכים בנפרד, כבודדים. כל אחד מאתנו, ילידי שנות ה-70 ואילך, גדל כאינבידואל שיכול לכלכל את עצמו, ובעזרת קצת טכנולוגיה גם לשעשע את עצמו. אנחנו לא באמת חייבים אחד את השני כדי לשרוד מבחינה פיזית. אוכל, מים ומיטה יש לרובנו. התוצאה: אנחנו חכמים יותר מאי-פעם, ויותר אגואיסטים. זה לא באשמתנו. אין לנו את הידע והחינוך איך לשתף פעולה עם אדם אחר. לכאורה, נראה לנו ש"לבד זה יותר קל".

2. הטכנולוגיה המתקדמת יוצרת ריחוק
ההתפתחויות הטכנולוגיות יצרו אמצעי תקשורת מרובים, שלמרבה הצער מגדילים את היכולת לתקשר בצורה אמצעית דרך מכשירים ולא בצורה ישירה. זה יוצר אצלנו סוג של אוטיזם. התוצאה: אנחנו הופכים לגרועים בתקשורת בין אישית. למשל: אנחנו מודיעים לחבר שלנו על ביטול פגישה בהודעת טקסט, והוא רושם לנו בחזרה ש"זה בסדר" ומוסיף סמיילי, ואנחנו לעולם לא נדע שהלב שלו צנח כרגע אל הרצפה..

3. הפחד מכאב רגשי
בגלל שכאב וצער יצאו מהאופנה וכולנו מודעים לחשיבה חיובית ולאמירה "מוכרחים להיות שמח", אנחנו חיים בתקופה הכי מסוממת שהייתה. אנשים תופסים כיום כאב רגשי ככאב הרבה יותר גרוע מכאב פיזי, אפילו בהשוואה לכאב של אחרי ניתוח. אנשים עוברים ניתוחים כדי להיות יפים יותר, אבל מתים מפחד להגיד את מה שיש להם על הלב.

 

אנשים תופסים כיום כאב רגשי ככאב הרבה יותר גרוע מכאב פיזי | צילום: Priscilla du preez,Unsplash.
אנשים תופסים כיום כאב רגשי ככאב הרבה יותר גרוע מכאב פיזי | צילום: Priscilla du preez,Unsplash.

 

3 עובדות לגבי רגשות

עובדה מספר 1:
כשלא מוכנים להרגיש, לא מוכנים להרגיש גם את הרגשות ה"טובים". אי-אפשר לסגור את הלב רק בפני רגשות "רעים" כמו עצב, כעס, בדידות, ריקנות, שעמום וכדומה. כשהלב נסגר, הוא נסגר. ואיך סוגרים לב? כמו שמכווצים שריר. ואז הוא נשאר מכווץ, גם כשמשהו טוב קורה לנו. התוצאה: אנחנו מתלוננים (ומבחינתנו בצדק) ש"אף אחד לא מוצא חן בעיניי" ו"כבר לעולם לא אתאהב כמו שהתאהבתי בגיל 17" וכדומה.

עובדה מספר 2:
רגש הוא רגש. בין אם הוא "טוב" או "רע". טיבו של הרגש הוא לחלוף, הוא דבר זורם ומשתנה תדיר. קחו לדוגמה לב שבור. לב שבור יגרום למחשבות עצובות, המחשבות ייצרו בכי, הבכי יפעיל את הריאות, הנשימה תתקצר, דמעות תרדנה, ואחר כך כל המערכת תחזור לאזן את עצמה. אנשים שלא מוכנים לבכות, לא מסכימים לעצמם להרגיש.

כמובן שיש אנשים שלא בוכים במצבים כאלו, אלא כועסים. גם זה טוב – העיקר שהרגש יעבור דרך הגוף וייצא החוצה, שלא ייתקע בתוך הגוף, כי הרגשות התקועים "הולכים" עם הגוף לכל מקום ומייצרים מחלות. זו האמת. אם יספרו לך שכאב לב מלב שבור גורם להתקפי לב, לא תעדיף לחוות את הרגש מאשר להדחיק אותו? תפקידו של מוח בריא הוא לאפשר לרגש לעבור דרך הגוף והנשמה.

עובדה מספר 3:
לא מתים מרגשות. לפחות לא מיד. כמאמר השיר "כיום כבר לא מתים מאהבה" – וזה נכון לגבי כל רגש. זה רק הפחד להרגיש שמריץ אותנו לטשטש את הכאב על ידי משככי מציאות מכל מיני סוגים: כדורים, תרופות, קינוחים, העיקר לא להרגיש את מה שאני מרגיש.

* עכשיו בחיים אחרים: האם העבודה מתאימה לכם? בואו לגלות

* עכשיו בחיים אחרים: האם אתם טיפוסים זוגיים?

התאהבתי = מצאתי!

בכל התאהבות יש עיקרון של "אאוריקה". של "מצאתי!". כשאנחנו פונים למישהו באתר היכרויות, חוויית ה"מצאתי, איזה נס קרה לי", נלקחת ממנו, והחוויה שלנו, לראות אותו מתרגש או מתאכזב מזה שמצאנו אותו, נלקחת מאיתנו. זו החוויה האותנטית, של השמחה וההתלהבות. בגוף שלנו נוצרת הפרשת אדרנלין מוגברת שמעלה את פעימות הלב והדופק,
אנחנו מסמיקים והאישונים מתרחבים.

לעומת זאת, בפגישה במסיבה, לוקח לנו בדיוק 3 שניות של מבטים מצטלבים כדי לדעת האם יש ריגוש אצל הצד השני או לא. אנחנו איבדנו את הקשר עם עצמנו, וכך איבדנו גם את היכולת להבין את עצמנו. היכולת הזו, להבין את עצמנו, עוזרת לנו לדעת מה אנחנו רוצים ולדעת מה אנחנו מרגישים.