ספיר וליאל, שימו לב: 5 סיבות לא לפוצץ חצ'קונים

"האח הגדול" | צילום מסך, רשת 13
"האח הגדול" | צילום מסך, רשת 13

"האח הגדול" שידר לאחרונה סשן פיצוץ חצ'קונים מהאגדות. המומחית לשיקום עור אקנתי, רבקה זיידה, מסבירה למה זה לא כדאי בכלל

88 שיתופים | 132 צפיות

ז'אנר הריאליטי שם לעצמו מטרה לשקף לנו את המציאות, ובמציאות, ממש כמו ספיר וליאל באחד מהפרקים האחרונים של "האח הגדול" – וואלה, אנחנו מפוצצות חצ'קונים. אין על השמחה שבלהעלים פצעון סורר מהפנים, ובטח שאין על תחושת הסיפוק שאחרי.

>> אמיצה: מי-רן מנקס מככבת בסרט חדש בלי איפור

אז אם כולנו עושות את זה, וחיות בשלום – למה בעצם הפעולה הזאת כה אסורה ומסוכנת לעור הפנים? ולמה עדיף להתאפק ובמקום לפוצץ פצעונים, כדאי לטפל בהם בדרך האחראית, הבוגרת, המקצועית – עם כמה שפחות נזקים בדרך? רבקה זיידה, מייסדת ומנכ"לית המרכז לטיפול באקנה ומומחית לשיקום עור אקנתי, באה לעזרת חברה:

1. בלוטות החלב מתמלאות מחדש בכל 6 שעות –  לכן לפוצץ את החצ'קון יהיה מאוד לא יעיל, ובטח שלא יפתור את הבעיה באופן קבוע, הבלוטות יתמלאו מחדש די במהירות.

2. פעולת "פיצוץ" הפצעונים עלולה לזהם את העור. החיטוט בעור מכניס את הגוף לסטרס ומגביר את הדלקתיות, מה שעלול להחמיר את המצב: לספוג חיידקים נוספים ולגרום לזיהומים. התהליך אף עלול לגרום למעבר של חיידקים ממקום למקום לאורך שטח הפנים של העור, מה שלא פעם מוביל להתפרצות מחודשת של אקנה.

מפוצצת לו את החיים | צילום: shutterstock
מפוצצת לו את החיים | צילום: shutterstock

 

3. רוצות צלקת? כי פיצוץ וחיטוט כרוני בפצעונים עלול לגרום לצלקות בטווח הארוך. החיטוט הידני משאיר לעיתים סימנים עמוקים שנשארים לטווח ארוך. אחר כך, הטיפול בצלקות עשוי להיות מורכב (ולפעמים אף בלתי אפשרי).

4. סיכון לפגיעה במאזן הטבעי של העור – פיצוץ חצ'קונים עלול לגרום לייבוש או לשומניות יתר של מצב העור הנוכחי, ושיבוש שכזה במאזן יכול לגרום להתפרצויות נוספות של אקנה.

5. שיבוש בהחלמה של פצעון קודם – מגע של הידיים שלנו בעור עלול להפר את התהליך הטבעי של ריפוי העור מהחצ'קון, ולהאריך את זמן ההחלמה. למה להפריע?

זיידה מוסיפה: "כדי לטפל באקנה מהשורש, מבלי לשלם מחיר של הצטלקויות כתוצאה מהדלקת, יש להעניק טיפול עקבי בשכבות העמוקות ביותר של העור. כך הפעילות של בלוטות החלב מתאזנת, הדלקת יורדת, הכתמים מתבהרים והכי חשוב – בשונה משיטות טיפול שטחיות, בסיום הטיפול העור נראה נקי וחדש".

אנחנו מזמינות אתכן להתאפק ולא לפוצץ פצעונים או לגעת בעור, כי אם תעשו זאת – תסתכנו בתוצאות מבאסות, כך מתברר. הבחירה בידיכן – ליטרלי.