ללכת בעקבות זרים

אם מתגברים על הרתיעה הראשונית מפני רכישת נעליים מיד שנייה, אפשר לדוג ברשת מציאות משגעות. חמישה אתרים מומלצים וטיפים איך קונים נעליים שמישהו אחר כבר הלך בהן פעם

88 שיתופים | 132 צפיות

אף שפריטי וינטג׳ הפכו לטרנד שבאופן מפתיע הוא אחד מהבולטים של שנות האלפיים, חלקנו עדיין רואים ברכישת בגדים מיד שנייה יעד מאתגר המעורר פוביות מתחום ההיגיינה. אם אתם כאלה, תתקשו לדמיין את עצמכם בנעליים שכבר פגשו בחייהן כף רגל או שתיים. אבל אם אתם בעלי ראש פתוח וחיבה לאוצרות מעשורים אחרים, הרעיון הופך למאיים פחות ואפילו מפתה.

רכישת נעליים מיד שנייה און ליין מאתגרת עוד יותר, כי אי אפשר לבדוק מקרוב את מצב הנעל מבפנים ומבחוץ, ונותר רק לנחש איזה ריח נודף ממנה. מובן שיש להעדיף נעליים שיכולות להיכנס למכונת הכביסה, בייחוד כשמדובר בסניקרס, בנעלי בד או בסנדלים שאינם מעור. במקרים אחרים ניגוב יסודי של פנים הנעל במגבון אנטי בקטריאלי עשוי לסייע לכם להיפטר מחיידקים ומנגעים אחרים. מיטיבי לכת יוכלו לשלוח את הנעל לחידוש פנימי אצל הסנדלר או להוסיף להן ספידה כשכבת מגן.

באשר למידות, מומלץ ללכת לחנות המייבאת את המותג ולבדוק את הגודל הסטנדרטי שלו. ידוע למשל שנעלי פראדה ומארני מגיעות במידות גדולות יחסית, לעומת דריס ואן נוטן שמידותיהן קטנות יחסית.

במרבית אתרי המכירה שמחים לענות על שאלות, אפילו יותר מאתרים המוכרים נעליים חדשות, גם אם מדובר במוכרים יחידנים ב־eBay.

 

preloved.co.uk

אתר אנגלי המציע פריטי יד שנייה רבים, בהם גם נעליים. הוא הוקם ב־1998 וזכה בשבוע האופנה האחרון לחיזוק משמעותי, כשהבלוגרית הלונדונית הידועה סוזי באבל הרכיבה מההיצע שבאתר את המראות היפים ביותר בשבוע התצוגות של פריז. האתר מאגד מוכרים פרטיים שלרוב מציעים את הדגמים שברשותם במחירים הוגנים, פחות מ־10 ליש״ט לזוג נעליים לא ממותג, 20־40 ליש״ט לסניקרס של נייקי וכ־100 ליש״ט לנעלי מעצבים ולנעלי כלולות.

buymyheels.com

2014-11-02_095012-p

אתר אופנה המוקדש לפאשניסטיות שאוהבות עקבים (עדיף של מעצבי על), אבל לא אוהבות לשלם עבורם אלפי שקלים. גם כאן מארח האתר גולשים פרטיים המעוניינים למכור ולקנות נעליים מיד שנייה, רק חבל שעיצוב האתר רחוק מלהיות מושך, בניגוד לנעליים הנמכרות בו. עם זאת הממשק נוח ומאפשר חיפוש קל והשוואה בין מותגים שונים. המידע על הנעליים הנמכרות נרחב וכולל תמונות רבות שנותנות אינדיקציה אמינה על מצב כל חלק ופרט בנעל.

ebay.com

ebay-zanotti160dollar-p

תופתעו לגלות שעורכות אופנה רבות, בלוגריות ומתלבשות משפיעות ברחבי העולם – שמקבלות במתנה מדי עונה דגמים חדשים ממעצבי העל (בתקווה שאלה ילכדו בעדשת צלמי אופנת הרחוב) – עדיין רוכשות בקביעות נעליים מ־eBay. מדובר בלוקיישן הטוב ביותר לדגמי עבר אהובים, כאלו שפספסתם או שהתבלו בלא אפשרות לתקן. המבחר אדיר, מתעדכן באופן תדיר ואפשר למקד את החיפוש לפי קטגוריות נעליים שונות.

חריצות והתמדה בחיפוש יניבו מציאוֹת אמיתיות, כמו נעליים של מארני ב־30 דולר בלבד.

wantedvintage.com

Christian-Pauoert,-sandales-couture,-made-in-France.67620wantedvintage2-p

איילת גלאור – האישה שהייתה מאחורי חנות הווינטג' המיתולוגית סטלה בתל אביב (ומי שיצרה קולקציית וינטג' קפסולה מוצלחת בשיתוף אתר האופנה הישראלי adika.com בסוף אוקטובר) – סגרה את חנותה והעבירה את אוסף בגדי היד השנייה שלה לבוטיק וירטואלי בפלטפורמת האתר etsy.com.

בבוטיק אפשר למצוא לא רק בגדים משובחים מעשורים שונים, אלא גם נעליים. נכון לזמן כתיבת שורות אלה נמכרים באתר מוקסנים על עקבים של בית סלין הפריזאי משנות ה־70 ב־350 ש״ח בלבד.

rokit.co.uk

2014-11-02_092155-p

חנות הווינטג׳ המוצלחת ביותר של לונדון – שמחזיקה סניפים במחוזות הנכונים של קובנט גארדן, קאמדן טאון ובריק ליין – מפעילה גם חנות און ליין מפוארת שבה אפשר לרכוש את כל תכולת המחסנים האדירים של המיני רשת, כולל מציאות מעשורים שונים. בקטגוריית הנעליים אפשר להתבונן בכל דגם בזכוכית מגדלת המקלה על הערכת המצב שלו; והתיאור הכן שנע ממצוין עד הגון למדי יבהיר יותר על תוחלת החיים של הנעל. כרגע אפשר למצוא שם לא מעט מציאות ניינטיז שוות.