לכי על זה

איזו נעל מתאימה לכל הופעה? טיפים לשילוב נעליים בחורף

88 שיתופים | 132 צפיות

אחד ההבדלים המהותיים בין גברים לנשים, הוא היחס לנעליים. בעוד שרוב הגברים מסתפקים בזוג נעלי ספורט, נעלי קז'ואל ומקסימום שני זוגות נוספים "ליציאה", אנחנו, הנשים, מתחזקות אוסף זוגות נעליים שלא יבייש כמה מדפים בחנות נעליים ממוצעת. ההסבר למצבור הנעליים שלנו, הוא שבמהלך השנים שחלפו קנינו-צברנו-וכמעט-לא-זרקנו נעליים, באמתלה ש"זה בטח עוד יחזור לאופנה".

השאלה למה נשים אוהבות לאגור פריטים נותרה חידה לא פתורה. אולי זה הרצון להתרפק על העבר ואולי זו התקווה שמגפי הפפיונים שנקנו בשוק בניו-יורק עוד ישובו לאופנה, אבל עם עובדות קשה להתווכח: נשים, בניגוד לגברים, ממעטות להשליך לפח פריטים שקרובים ללבן.

מברדשואו ועד האישה המלאה

המלתחה הפרטית של קארי ברדשאו (סקס והעיר הגדולה) יכולה לשפוך מעט אור על תעלומת הקשר בין אישה לנעליה. בעוד נעלי הסטילטו שלה מונחות במסדר מופתי וכוללות מותגי-על כמו ג'ימי שו וחברים אחרים, אנחנו יכולות להסתפק, במקרה הטוב, במדפים של נעלי זארה ודומותיה, ובערימת נעליים מבולגנת אי-שם בגרדרובה, במקרה הפחות טוב.

ואכן, סוגיית אחסון הנעליים היא לרוב בעייתית. למעט מקרים בהם את מצוידת בארון בגדים מדוגם משלך, הכולל מדפים נמוכים או מגירות לנעליים, או שלחילופין יש לך בבית חלל מספק לארון נעליים ייעודי. בנות המזל שביניכן מתענגות על חדר ארונות (!!!), הכולל לפחות יחידה אחת שמוקדשת כל-כולה למשוש חיינו – הנעליים.

"מומלץ לחלק את מגירת הנעליים בדיוק כמו שמחלקים את ארון הבגדים; נעליים לעבודה, נעליים ליום-יום, נעליים ליציאות וכדומה. כך יהיה לך קל יותר להתאים בגד לעבודה עם נעל לעבודה", מנדבת הסטייליסטית גאלה רחמילביץ'.

כיום תוכלו למצוא בחנויות קופסאות נעליים שקופות, שיוכלו להעניק לנעליים את הכבוד הראוי להן (וחס-וחלילה שלא יפגשו אבק). מגדל שלם ומסודר של קופסאות – ואת יודעת בדיוק איפה נמצא הזוג המלכותי של הערב.

אחת מתופעות הלוואי החיוביות של רכישת הנעליים, היא תחושת הסיפוק; חיוך רחב מתנוסס על הפנים עם רכישת זוג חדש לאוסף הפרטי. אבל אין ספק שהגדולה הבולטת ביותר של מחלקת ההנעלה, היא שאין כל זיקה בין מידות הגוף למידת הנעליים. כלומר – בעוד שנשים בעלות גזרת גוף צרה או רחבה יזדקקו לביגוד במידות שונות, הרי שמידת הנעליים שלהן יכולה להיות זהה. וכאן טמון הסוד הקטן של נשים עגולות; הן יכולות לשדרג את הופעתן ולקנח בנעליים משגעות, המנפצות כל שיוך לרוחב הגוף.

גם נשים שנוהגות להתלבש בסגנון שמרני יכולות להרשות לעצמן "להתפרע" ולמצוא בהלבשת הגזרה הדרומית של הגוף את הטריק הנכון; לנעול מגף חצוף או נעל נועזת ובכך לשבור באחת את הקו הבנאלי.



מגפון שחור של אן קליין, מגפון סגול של בי יוניק ומגף אפור של נעלי לורן

מגפון שחור של אן קליין, מגפון סגול של בי יוניק ומגף אפור של נעלי לורן

איך מתאימים נעל ללבוש?

אחרי שסיכמנו כי יש ברשותך נבחרת שלמה, מסודרת וגאה של נעליים (ולרציניות במיוחד, גם יותר מהרכב קבוצת כדורגל אחת), השאלה הגדולה היא: איך תדעי מה מתאים למה?

הכלל המנחה הוא סבלנות. הרשי לעצמך למדוד סוגים שונים של נעליים עם מערכת הלבוש שבחרת לאמץ היום. רובינו בורכנו באינטואיציה נשית, שתוכל לסייע לנו להחליט לפי תחושת הבטן מה נכון יותר. נטולות חוש אופנתי מובהק, יוכלו להיעזר בטיפים הבאים:

  • מגפונים קצרים עם עקב: מתאימים מאוד לחצאיות ברך צרות, מכנסיים בגזרה ישרה, ג'ינסים בגזרות שונות (ולא בהכרח סקיני), וככלל – לכל מי שלא מפחדת לחשוף רגליים – גם לחצאיות או שמלות מיני. אחד הטרנדים הבולטים בחורף, הוא להתאים מגפונים דווקא לשמלות ערב קצרות העשויות מסאטן או פייטים. הכוונה היא לנסות ליצור מראה קז'ואל לא מתאמץ ועם זאת, חגיגי ומגונדר לא פחות.
  • מגפיים עד הברך: אורך מחמיא מאד, המתאים בעיקר לג'ינס בגזרת סקיני או בגזרה ישרה (מעל הג'ינס), לחצאיות ולשמלות קצרות (אם כי, אל תשכחו ליצור מרווח מכובד בין המגפיים לשמלה).
  • מגפיים מעל הברך: אורך שמחמיא בעיקר לבעלות רגליים ארוכות מאוד ומתאים לטייצים צמודים. נועזות יותר, המעוניינות במראה חושני, יכולות לשלב את המגפיים גם עם חצאיות מיני ושמלות קצרצרות (זה גם הולך, אבל אל תתפלאי אם תמגנטי את כל העיניים מסביבך).
  • נעלי סירה: נעליים קלאסיות, המתאימות לכל בגד – החל מחצאיות ושמלות באורכים שונים, ג'ינסים ומכנסיים. נעלי סירה/בובה שטוחות אידיאליות לנשים גבוהות, ולנמוכות יותר – אין ספק שמדובר בנעל נוחה, אם כי במחיר ויתור על שיק אופנתי. לעומת זאת, נעלי סירה על עקב ישדרו נימה אלגנטית בכל לוק.
  • נעלי אוקספורד (נעל סגורה עם שרוכים ובעלת עקב): הטרנד (המוצלח, יש לציין) שכבש אותנו בסערה חורפית, משלב בהצלחה בין מראה קלאסי לקז'ואל. ניתן לשלב את הנעליים כמעט עם כל דבר; ג'ינס סקיני, חצאיות ושמלות באורכים שונים. "העקב הגבוה של הנעל מעדן את הגבריות המקורית של נעלי האוקספורד ומשווה לרגל מראה נשי מאד", מדגישים בבית המותג "אן קליין".



נעל סירה שטוחה, נעל סירה עקב ומגף של בי יוניק

נעל סירה שטוחה, נעל סירה עקב ומגף של בי יוניק

הסטייליסטית גאלה רחמילביץ' ל" "GALA'STYLE מציעה את הכללים הבאים:

  • אם יש מרווח בין הנעל לבגד – חשוב לדאוג שיהיה מרווח מספיק גדול ביניהם, אחרת יתקבל המסר "שהנעל והמכנס רבו" – מראה מאד לא מחמיא.
  • חצאית באורך מקסי או מכנס ארוך, העובר את קו הקרסול – ניתן לשלב עם כל נעל, החל ממגפון, דרך מגף גבוה עד הברך, ועד נעל סירה/בובה.
  • חצאיות יומיומיות – ניתן לשלב עם נעל רוקי או עקב קטן.
  • ג'ינס או קורדרוי – הולכים נהדר עם מגף גבוה, נעליים בעלות עקב קטן או נעלי ספורט/סניקרס.
  • למראה עסקי – מומלץ לנעול נעל קלאסית עם חרטם מעוגל או מרובע בלבד (לא שפיץ).
  • אם הבגד שלך באורך 7/8 – הימנעי מנעילת מגפון. נעלי מגף גבוה עד הברך או נעל בובה, על-מנת שלא "לקצר" את הרגל.
  • צבעוניות: הרשי לעצמך "להשתולל". גם נשים שמעדיפות מראה קלאסי ומחויט יכולות לבחור בנעל בצבע נועז, כמו אדום, סגול וכדומה. "זריקת הצבע" תעניק להופעה מראה ייחודי יותר.

טיפ: "אם המגף הוא בעל נוכחות דומיננטית ומושך את הפוקוס אליו, כדאי להימנע מלמשוך תשומת לב לאזור נוסף בגוף", מציינת המעצבת קרן מועלם.

סייע בהכנת הכתבה: אבנר פיימן, מנכ"ל נעלי לורן.