לישון עם כוכבים

Armani Hotel Dubai, בורג' אל ח'ליפה, דובאי
Armani Hotel Dubai, בורג' אל ח'ליפה, דובאי

החיבור ההדוק בין אופנה לעיצוב מביא לא מעט מותגי אופנה גדולים לעצב קולקציות של פריטים לבית וגם מלונות שרוח המותג נושבת בהם. לפניכם נבחרת מרשימה במיוחד

88 שיתופים | 132 צפיות

Armani Hotel Dubai

ג'ורג'יו ארמאני – בורג' אל ח'ליפה, דובאי

בורג' אל ח'ליפה בדובאי, המגדל הגבוה ביותר בעולם, הוא ביתו של מלון ארמאני דובאי האקסקלוסיבי. טביעת האצבע של המעצב האיטלקי ג'ורג'יו ארמאני, שעיצב את המלון, ניכרת בכל נקודה במלון – באלגנטיות, בפשטות ובתחכום המאפיינים את האופנה שהוא יוצר ומתורגמת לכל פרט: מהאריחים ועד הריהוט. גוונים מונוכרומטיים, קווים ישרים וטקסטורות מגוונות יוצרים אווירה שקטה, והמינימליזם שבעיצוב מותיר את מרכז הבמה לאדריכלות עוצרת הנשימה של המבנה. לב המלון הוא לאונג' שמשקיף על המזרקה של דובאי – המזרקה הגדולה בעולם. נוסף על כך, יש בו שבע מסעדות, חנויות (כולל חנות של מותג היוקרה Giorgio Armani Privé) וספא בגוני אפור מאופק שבו מוצעים טיפולים בשמנים טבעיים המיוצרים במיוחד לארמאני.

Armani Hotel Dubai, בורג' אל ח'ליפה, דובאי
Armani Hotel Dubai, בורג' אל ח'ליפה, דובאי

Hôtel du Petit Moulin

כריסטיאן לקרואה – פריז, צרפת

בניין עתיק מהמאה ה־17 ברובע המארה, שבעבר היה המאפייה הראשונה בפריז (ומכאן גם שמו – "מלון הטחנה הקטנה"), נמסר לידי מעצב האופנה כריסטיאן לקרואה. אלמנטים היסטוריים שופצו באופן ששימר את אווירת המבוך, ובשנת 2004 הסב לקרואה את המבנה למלון בוטיק מודרני, מעוצב והרמוני. במלון 16 חדרים וסוויטה. לכל אחד מהחדרים אופי ואישיות משלו. הדפסי פרחים ופסים, דוגמאות זברה וכוכבים ניצבים ליד אריגים בסגנון הבארוק ולצד אמנות מודרנית. ריהוט וגופי תאורה מודרניים ועתיקים, מונוכרומטיים או צבעוניים – מעץ, מפלסטיק ומעור. זה אולי נשמע חסר טעם אך התוצאה אקלקטית במובן הטוב של המילה.

Hôtel du Petit Moulin, של מעצב האופנה כריסטיאן לקרואה. פריז, צרפת.
Hôtel du Petit Moulin, של מעצב האופנה כריסטיאן לקרואה. פריז, צרפת.

Castiglion del Bosco

מאסימו פרגאמו – טוסקנה, איטליה

בלב פארק היסטורי, תרבותי ואמנותי בטוסקנה, שהוא גם אתר מורשת עולמית של אונסק"ו הקימו מעצב האופנה מאסימו פרגאמו ורעייתו קיארה מלון שבו מציעים אירוח ברמה הגבוהה ביותר. שטח הקרקע כ־20 קמ"ר שבהם מגרש גולף פרטי (היחיד באיטליה), יקב, בית ספר לבישול וגן ירק אורגני. הכפר העתיק במרכז האחוזה הוסב ל־23 סוויטות מרוהטות ולעשרה בתים ששופצו והפכו לווילות. כל אחת יכולה לאכלס 12 אורחים. הנגיעה האישית של פרגאמו מתבטאת בפריטים שנאספו בקפידה מאמנים ומאומנים מקומיים – ריהוט, כלי קרמיקה וטקסטיל ברוח מורשת טוסקנה ובפלטת הגוונים של הטבע בסביבה.


Castiglion del Bosco טוסקנה, איטליה
Castiglion del Bosco טוסקנה, איטליה

Hill Hotel and Villas Round

ראלף לורן – מונטגו ביי, ג'מייקה

המעצב האול־אמריקן ראלף לורן הפך כל אחד מ־36 החדרים ו־27 הווילות בריזורט במונטגו ביי שבג'מייקה לגן עדן על החוף ולסמל לנופש אלגנטי: מיטות אפיריון מעץ מהגוני, וילונות מוסלין לבנים, מאווררי תקרה ואלמנטים קולוניאליסטיים נוספים משתלבים בעיצוב הקלאסי ובניקיון שמאפיינים את ראלף לורן באופנה ובאקססוריז. גם לאדריכלות המקומית (של הקריביים) השפעה של העיצוב והיא באה לידי ביטוי במרישי תקרה חשופים ובשימוש בפלטת גוונים בהירה ובחומרים מקומיים. הווילות בבעלות פרטית ולכן עוצבו על ידי לורן בהתאם לטעמם האישי של הבעלים, זאת מבלי לגרוע מהתאמתן לשפת העיצוב של המקום.

Hill Hotel and Villas Round, מונטגו ביי, ג'מייקה
Hill Hotel and Villas Round, מונטגו ביי, ג'מייקה

Palazzo Versace

ורסאצ'ה – גולד קוסט, אוסטרליה

בגולד קוסט שבאוסטרליה, מיעדי הנופש המבוקשים ביבשת, נמצא פלאצו ורסאצ'ה. בארכיטקטורה של המקום כל המאפיינים המצועצעים של בית האופנה. ההשראה לעיצוב 200 החדרים (מסוגים שונים) – כולל סוויטות בנות שניים ושלושה חדרים עם בריכות פרטיות – נשאבה מארמונות אצולה באיטליה ומאדריכלות רומית קלאסית. בעיצוב הפנים המפואר משולבים כלי חרסינה, קריסטלים ואקססוריז מבית ורסאצ'ה. כביש הגישה אל המלון בנוי מוזאיקה והוא השני בגודלו בעולם (אחרי זה שבבית המחוקקים של רומא). משקל השנדלייר שבלובי 750 ק"ג. הוא נרכש על ידי ג'יאני ורסאצ'ה בעצמו מהספרייה הציבורית במילאנו ונתלה בביתו הפרטי. שוויו של שיש הקררה, שהובא מאיטליה, 11.5 מיליון דולר. השיש הכחול של המוזאיקות, היקר מסוגו בעולם, יובא מברזיל.

Palazzo Versace, גולד קוסט, אוסטרליה
Palazzo Versace, גולד קוסט, אוסטרליה