סלבס

"שישרף מי שהמציא עקבים": לירז אסייג לא עוצרת בשמנופוביה

לירז אסייג על הסט של גליתה | צילום: דורון ברסקי
לירז אסייג על הסט של גליתה | צילום: דורון ברסקי

הדוגמנית ויוצאת האח הגדול קוטפת קמפיין חדש לרשת גליתה שהשיקה טווח מידות חדש, אבל מבחינתה המהפכה ממש לא נגמרה

88 שיתופים | 132 צפיות

"בגדול, אנחנו עושים היסטוריה" מכריזה בלי גרם של ציניות לירז אסייג, מי שנכנסה לבית "האח הגדול" על תקן דוגמנית הפלאס סייז ומאז הוכיחה שהיא כאן כדי לעשות מהפכה. אנחנו פוגשות אותה על סט הצילומים לקמפיין החדש של גליתה. על פניו החיבור בין אסייג שמקדמת דימוי גוף חיובי לרשת האופנה נשמע מוזר, גליתה הרי ידועים לשמצה במידות הקטנות שלהם, אבל מסתבר שאפילו אצלם קורה שינוי, גם אם בצעדים קטנים.

"עוד לא קרה שרשת מיינסטרימית בקניון לוקחת פרזנטורית כמוני וממקמת אותה בפרונט. היא לא רק מרחיבה את טווח המידות – שזה כשלעצמו דבר עצום, אלא בוחרת דוגמנית במידות האלה ואומרת ללקוחות שלה, 'הנה, כל אחת יכולה להיראות מיליון דולר'. ואלה באמת בגדים של מיליון דולר, פיסים של ערב, אירועים. תראי אותי – הכל מנצנץ", אומרת אסייג ולא מסתירה את ההתרגשות.

אחד היתרונות הגדולים של גליתה הוא המחירים הנמוכים שלה, ואלה נשמרו גם בקולקציית הערב אליה מדגמנת אסייג. יתרון של ממש עבור מי שמתקשות למצוא את המידה שלהם בשאר הרשתות בקניון."כיף שלא צריך ללכת למעצבת ולזרוק אלפיים, שלושת אלפים שקל בשביל איזו שמלה חד פעמית. את פשוט באה ומעמיסה שלושה לוקים", אסייג מסבירה.

לירז אסייג על הסט של גליתה | צילום: דורון ברסקי
לירז אסייג על הסט של גליתה | צילום: דורון ברסקי

אסייג היא כמובן לא הלוחמת היחידה במהפכת הפלאס סייז, רק בשבוע האופנה המקומי האחרון כל המדינה עפה על נטע ברזילי שדיגמה לצד נטע אלחמיסטר ונועה בני בתצוגת בגדי הים של המותג שלהם "בננהוט". אבל רגע אחרי עלתה התהייה האם לא מדובר בשימוש ציני בכוכבת שמנה, כאשר גולשות זועמות ברשת הצביעו על כך שלבננהוט כלל אין מידות גדולות. בינתיים מותג בגדי הים הגדיל מעט את טווח המידות, אבל אפשר לתהות האם גם אצל אסייג וגליתה לא מדובר במס שפתיים או בניסיון לרכוב על טרנד.

עד עכשיו בגליתה הציעו רק עד מידה 40. אין לך בעיה לדגמן עבור מותג כזה?
"האמת? אפילו לא 40", ממהרת אסייג להסביר. "האינסטגרם שלי מתפוצץ מהודעות מבחורות ששואלות איפה אני קונה בגדים. כל פעם שהייתי מעלה תמונה שלי בבגד של גליתה, ראיתי כמה בנות רוצות גם. תגובות של 'למה אין במידה שלי?' שקרעו לי את הלב. נשבעתי ואמרתי תמיד שאני באה לשנות את העולם, ולשנות את העולם מבחינתי זה שילדה שיש לה בת מצווה או בחורה שאחותה מתחתנת תוכל להיכנס לבגד שהיא רוצה".

כדי להעביר את המסר הזה גם לקונות, גליתה הוציאו חולצת טישירט מיוחדת בהשראת רוחה של אסייג עליו מתנוסס ההאשטאג "I'm fucking perfect". "גלית הבעלים ואני הוצאנו האשטאג משלי", מספרת אסייג בהתרגשות. "זה משהו ששמור לגדולים אבל עכשיו יש לי גם אחד. זה משפט שכל אחת צריכה לקום בבוקר ולהגיד אחרי 'מודה אני'".

נטע אלחמיסטר, נטע ברזילי ונועה בני בשבוע האופנה תל אביב | צילום: אדריאן סבל
נטע אלחמיסטר, נטע ברזילי ונועה בני בשבוע האופנה תל אביב | צילום: אדריאן סבל

המוטו שונה מאוד מהגישה שאפיינה את המותג עד עכשיו.
"קודם כל, כי מדובר באישה, גלית מלכין, שהיא אמיצה וחכמה כי היא השכילה להבין שזה משהו שצריך לקרות. היא בקשר עם הלקוחות שלה והבינה שיש צורך אמיתי. אחרת נשים פשוט שמות את הכסף שלהן באתרים מחו"ל וחבל. יש לנו כאן אופנה כחול לבן, למה צריך לזרוק את זה מעבר לים?".

הרבה מעצבים ויצרנים מסרבים לפנות למידות גדולות מחשש שזה יפגע ביוקרה ובמכירות של המותג שלהם.
"יש לזה שם, קוראים לזה 'שמנופוביה', ואנחנו עוקרים אותה. אם פעם זו הייתה גזענות, ולא הציגו דוגמנים כהי וכהות עור כי לא רצו להזדהות באופן הזה, היום זה כבר לא קיים. לא רואים בכלל את ההבדל, הם חלק מהקאסט, זה פשוט שם. זה צריך להיות אותו הדבר גם עם מגוון מידות, ואנחנו פוסעות בצעדי ענק לשם. זו תוצאה של מלחמה שאני באופן אישי נלחמת אותה".

לירז אסייג | צילום: דורון ברסקי
לירז אסייג | צילום: דורון ברסקי

"הכל התחיל בסמי בורקס": כך הפכה גליתה לרשת האופנה הכי אהובה בפריפריה

אסייג חרטה על דגלה את המלחמה בשמנופוביה, אך ככל שהמהלך הזה מוערך ויפה, נדמה שהיא משלמת גם מחיר אישי על ידי עיסוק בלתי פוסק במראה שלה. "זו השליחות שלי. אני רוצה לשנות את העולם, זה חייב לקרות. אם פעם נשים נלחמו כדי שאני ואת נוכל להצביע, לי זה ברור שעוד כמה שנים בנות לא ישקלו בכלל להוציא לעצמן צלע כדי להיראות דקות יותר במותן".

ומצד שני את עדיין הולכת על עקבים שגורמים לך לקלל מכאב.
"שיישרף מי שהמציא אותם. חכי, גם את זה אני ארפא. כל העוולות שאנחנו עושות לגוף שלנו ירפאו".

חשוב לך להבהיר בראיונות שאת שמנה באופן בריא. את עדיין מקבלת תגובות בנושא הזה?
"אני שוברת את הסטיגמות. גם ספורט אני עושה כי אני מתה על זה. אם תבואי לראות אותי בשיעור קיקבוקס את תגידי 'היא לקחה משהו'. אני בהיי מטורף. אישה שמנה יכולה להיות יפה, בריאה, סקסית ולומר את מה שהיא אומרת בלי לדפוק חשבון".

איך המהפכה ממשיכה מכאן?
"יש דברים שאסור לי להגיד כי אני חתומה על סודיות, אבל אלה תכניות גדולות. אני יכולה להגיד את זה: יש עוד מקומות שבהם לא ראית דוגמניות במידה שלי. אם זה עולם המדיה, הנחיה ועוד. אז בקרוב גם שם הולכת להתנפץ התקרה".

והכי חשוב: נראה את המידות שלך בחנות?
"ברור, לא תפרו את הבגדים במיוחד בשבילי. אגב, הייתי שותפה ליצירת הסקיצות כולל להחליט איפה להאריך, איפה לחתוך. זה מרגש אותי עד העצמות".

לירז אסייג | צילום: דורון ברסקי
לירז אסייג | צילום: דורון ברסקי