לילה מוטרף במוזיאון: ביקור בבית אמנותי במיוחד

סלון הבית. ספת שזלונג מהמאה ה־18 שנקנתה בלונדון ורופדה מחדש, משמאל: ספת פולדר של הלה יונגריוס | צילום: איתי סיקולסקי
סלון הבית. ספת שזלונג מהמאה ה־18 שנקנתה בלונדון ורופדה מחדש, משמאל: ספת פולדר של הלה יונגריוס | צילום: איתי סיקולסקי

אוצרת האמנות קרן בר גיל לוקחת את העבודה הביתה ותולה בסלון יצירות שאפשר לקנות. הצצה אל הבית שלה ברמת השרון מגלה איך משלבים עיצוב קבוע בסביבה משתנה

88 שיתופים | 132 צפיות

 

הבית

ברמת השרון. 300 מ"ר בנוי על מגרש של כ־800 מ"ר. החצר רחבת ידיים ובה בית עץ בנוי מקרשים, תרנגולות חופש וגינה אורגנית גדולה.

קיר הסלון משובץ אמנות. במרכז צילום של אוהד מטלון (30 אלף ש״ח), משמאל שלוש עבודות של רן ברלב (6,000 ש״ח לעבודה) | צילום: איתי סיקולסקימשמאל: ספת פולדר של הלה יונגריוס | צילום: איתי סיקולסקי
קיר הסלון משובץ אמנות. במרכז צילום של אוהד מטלון (30 אלף ש״ח), משמאל שלוש עבודות של רן ברלב (6,000 ש״ח לעבודה) | צילום: איתי סיקולסקימשמאל: ספת פולדר של הלה יונגריוס | צילום: איתי סיקולסקי

בעלי הבית

אוצרת האמנות קרן בר גיל ובן זוגה, איש עסקים בתחום המסעדנות בלונדון ובישראל ומבעלי רשת המעדניות יוחנן. לזוג ארבעה ילדים: תאומים בני 14, 12, 8.

פינת האוכל המשפחתית ומעליה המנורה האיקונית של אינגו מאורר | צילום: איתי סיקולסקי
פינת האוכל המשפחתית ומעליה המנורה האיקונית של אינגו מאורר | צילום: איתי סיקולסקי

השראה

ההשראה שהובילה לתכנון הבית לקוחה מעבודתם של האדריכלים המוערכים על ידי בעלי הבית כמו אברהם יסקי וזאב רכטר, מראשי האדריכלות המודרנית בארץ, המתאפיינים בסגנון ישר ומאופק שמייצר חללים גדולים ומרשימים.

שולחן הסלון שעוצב על ידי רחלי שרפשטיין, מאחור מימין: עבודה של אלין אלג'ם | צילום: איתי סיקולסקי
שולחן הסלון שעוצב על ידי רחלי שרפשטיין, מאחור מימין: עבודה של אלין אלג'ם | צילום: איתי סיקולסקי

סגנון הבית

תוכנן על ידי האדריכליות דפי הלף ויסמין אבישר, ובו שלושה מפלסים. לבקשת בעלי הבית המראה הכללי צנוע ולא מתיימר. הכניסה עוצמתית ומרשימה, הודות לעובדה שהכניסה מוגבהת וממנה יורדים בגרם מדרגות רחב אל החלל המרכזי, שבקצהו מבט לגינה. הקווים הארכיטקטוניים הנקיים והגבוהים של המבנה מעצימים את האווירה הפסטורלית שבחוץ.

מבט מחלל הכניסה עד לחצר הבית. על קיר המסדרון ציור של איזבלה רוסליני של אלין אלג'ם (20 אלף ש״ח) וכפפות אגרוף של קרן שפילשר (2,000 ש״ח). מידע על העבודות אפשר למצוא באתר של בר גיל: kerenbargil.com | צילום: איתי סיקולסקי
מבט מחלל הכניסה עד לחצר הבית. על קיר המסדרון ציור של איזבלה רוסליני של אלין אלג'ם (20 אלף ש״ח) וכפפות אגרוף של קרן שפילשר (2,000 ש״ח). מידע על העבודות אפשר למצוא באתר של בר גיל: kerenbargil.com | צילום: איתי סיקולסקי

תכנון

בכניסה ממוקמים חדרי הילדים, במפלס התחתון חדר עבודה גדול שצופה לעבר הסלון והחצר, מטבח ופינת משפחה. במפלס העליון נמצאת יחידת הורים מרווחת, שחלק מקירותיה עשויים זכוכית. כל חללי הבית משמשים לתצוגת עבודות האמנות המתחלפות באופן כמעט יומיומי.

על הספרייה: סדרת הקופסונים של עדי סנד (500־700 ש״ח ליחידה) ומעליה ציור של זויה צ'רקסקי | צילום: איתי סיקולסקי
על הספרייה: סדרת הקופסונים של עדי סנד (500־700 ש״ח ליחידה) ומעליה ציור של זויה צ'רקסקי | צילום: איתי סיקולסקי

עיצוב

בעלת הבית היא אוצרת עצמאית ויועצת לרכישת אמנות לאספנים ותיקים, או למעוניינים לקנות לראשונה עבודת אמנות לביתם. הבית הוא "סלון אמנות" – קונספט ייחודי בארץ, שעוצב תוך התייחסות רצינית לצורך בהצגת פרטי אמנות רבים תוך שינויים יומיומיים. התכנון מוקפד וכולל פתרונות תלייה נסתרים, תאורה ממוקדת שלא נראית לעין וריבוי קירות, שהם הבמה להצגת האוסף. "הכוונה הייתה להנגיש לקונים את האמנות ולהציג אותה בסביבה האמיתית שבה היא אמורה להתקיים, במרחב הפרטי, היומיומי", מדגישה בר גיל.

פינת האוכל המשפחתית ומעליה המנורה האיקונית של אינגו מאורר | צילום: איתי סיקולסקי
פינת האוכל המשפחתית ומעליה המנורה האיקונית של אינגו מאורר | צילום: איתי סיקולסקי

פנים

פנים הבית מואר מאוד. קירות לבנים וגדולים ורצפה אפורה משמשים רקע משלים לצבעוניות של יצירות האמנות. פריטי הריהוט מוקפדים אבל שומרים על קלילות והומור בעיצוב. השטיחים והחפצים מתכתבים עם זרמים בעיצוב המודרני ותורמים גם הם לחן של הבית.

פינה הומוריסטית ביחידת ההורים ובה אוסף מיניאטורות וברווזונים | צילום: איתי סיקולסקי
פינה הומוריסטית ביחידת ההורים ובה אוסף מיניאטורות וברווזונים | צילום: איתי סיקולסקי
מבט לחדר השינה דרך קיר זכוכית. משמאל, עבודה של אלין אלג'םֿ, מימין, רישום של גבי קליין | צילום: איתי סיקולסקי
מבט לחדר השינה דרך קיר זכוכית. משמאל, עבודה של אלין אלג'םֿ, מימין, רישום של גבי קליין | צילום: איתי סיקולסקי
חדר העבודה וקיר שמוקדש לפריטים מתחלפים | צילום: איתי סיקולסקי
חדר העבודה וקיר שמוקדש לפריטים מתחלפים | צילום: איתי סיקולסקי
חדר הרחצה. ציור שחור־לבן של אמיר שפט ומעליו אובייקט של מעין שטראוס. במראה משתקפים צילומים של דוד עדיקא | צילום: איתי סיקולסקי
חדר הרחצה. ציור שחור־לבן של אמיר שפט ומעליו אובייקט של מעין שטראוס. במראה משתקפים צילומים של דוד עדיקא | צילום: איתי סיקולסקי
צילום: איתי סיקולסקי
צילום: איתי סיקולסקי
צילום: איתי סיקולסקי
צילום: איתי סיקולסקי
צילום: איתי סיקולסקי
צילום: איתי סיקולסקי
צילום: איתי סיקולסקי
צילום: איתי סיקולסקי
צילום: איתי סיקולסקי
צילום: איתי סיקולסקי
צילום: איתי סיקולסקי
צילום: איתי סיקולסקי
צילום: איתי סיקולסקי
צילום: איתי סיקולסקי
צילום: איתי סיקולסקי
צילום: איתי סיקולסקי
צילום: איתי סיקולסקי
צילום: איתי סיקולסקי
צילום: איתי סיקולסקי
צילום: איתי סיקולסקי
צילום: איתי סיקולסקי
צילום: איתי סיקולסקי
צילום: איתי סיקולסקי
צילום: איתי סיקולסקי