ליידי גאגא: "הסתובבתי לעבר אימי ושתינו פרצנו בבכי"

"קצת פמיניסטית". ליידי גאגא | צילום: Andrea Raffin ,gettyimages
"קצת פמיניסטית". ליידי גאגא | צילום: Andrea Raffin ,gettyimages

איזו שמלה גרמה לה להתפרצות הבכי המוזכרת בכותרת, מה מזכיר לה ריח של נקניקיות ואיזו שיטה נהדרת היא פיתחה כדי להראות מושלם על השטיח האדום. ליידי גאגא מדברת

88 שיתופים | 132 צפיות

ליידי גאגא התחרפנה כהוגן כשגילתה שאבא שלה, ג'וזף ג'רמונטה, חרט את השם ליידי גאגא על לוחית הרכב שלו. ככה, להשוויץ בייחוס. בתגובה היא קנתה לו במתנה רולס רויס חדשה מהניילונים, כולל כמובן לוחית חדשה ובתנאי ששמה לא יתנוסס עליה. מבחינת גאגא מדובר בהרבה יותר מהוצאה כספית, שלא באמת מזיזה למי שהונה מוערך היום בכ-321 מיליון דולר, ולמרות זאת היא מעידה על עצמה: "אני לא רוצה כס, כי אני לא מרגישה מלכה, אני כמו כל אחד מהמעריצים שלי".

נו טוב, למעריצים שלה אין שלושה בתים – בטקסס (בשווי 20 מיליון דולר), במאליבו לוס אנג'לס (בשווי 12 מיליון דולר) ובניו יורק (בשווי 3 מיליון דולר). כמו כן רובם לא היו יכולים לשלם סכום של חצי מיליון דולר שהיא הבטיחה לאחרונה כפרס, למוצא הישר או שלא, של שני הכלבים האהובים שלה קוג'י וגוסטב שנחטפו מהדוק ווקר שלה בעת טיול. הדוג ווקר ריאן נפצע ואושפז בניסיון להגן על הכלבים.

גאגא, שנולדה לפני 35 שנה בניו יורק בשם סטפני ג'ואן אנג'לינה ג'רמונטה למשפחה אמידה בעלת שורשים איטלקיים, מיתגה את עצמה מזמן כפופ סטאר נועזת ואדג'ית, זיקית אופנתית חובבת סנסציות ולא פחות מסטייל אייקון. עכשיו היא גם פרזנטורית של VOCA VIVA, הבושם החדש של בית האופנה היוקרתי ולנטינו שנחת עכשיו בישראל.

ליידי גאגא במט גאלה  | צילום: Neilson Barnard/Getty Images
ליידי גאגא במט גאלה  | צילום: Neilson Barnard/Getty Images

כבעלת שורשים איטלקיים, את מרגישה קשר מיוחד לבית האופנה הזה?
"אני באה ממשפחת מהגרים איטלקית-אמריקאית ומייצגת אותו בגאווה ובהוקרה. אצל ולנטינו המושג הכלה הוא ערך מרכזי ואני מאמינה בזה ומתחברת לזה. נדיבות לב היא אחת מזכויות האדם, והיא צריכה להיות נחלת הכלל. אנחנו צריכים לחוות אותה, להעניק אותה, לחלוק אותה, אבל היא חייבת להיות שווה אצל כולם – ובמיוחד אצל מי שלא שפר עליהם מזלם. כך אני חיה את חיי".

גאגא נולדה לסינתיה, אשת עסקים ופילנטרופית, ולג'וזף, יזם. היא למדה בבית ספר קתולי לבנות, החלה לנגן בפסנתר בגיל 4 ובצעירותה שרה בערבי מיסה. ב-2008, שלוש שנים אחרי שמיני האלבום שהוציאה נכשל, אלבום הבכורה שלה מכר ב-15 מיליון עותקים. "עשיתי את כל הדרך מלמטה למעלה", היא נוהגת לומר בראיונות, "המוזיקה שינתה את חיי, לא יודעת מה הייתי עושה בלעדיה".

בבגרותה סיפרה גאגא כי בגיל 19, רגע לפני פרסומה הגדול, היא נאנסה כמה פעמים ופיתחה פוסט טראומה. בסרטה הדוקומנטרי "מטר חמישים ושבע" נחשפו הסבל והמשברים שחוותה והותירו בה צלקות פיזיות ונפשיות. כיום היא לא נרתעת מלדבר על מכאובי הנפש, ואף מקדישה חלק נכבד מזמנה למעורבות חברתית בנושא. "קרן הצדקה שלי BORN THIS WAY, שאותה הקמתי עם אימא שלי, חולקת תשוקה שאפתנית לחולל שינוי חיובי נוכח משבר בריאות הנפש בכולם. אני מאמינה שכיום, חשוב יותר מאי פעם לקדם סדר יום של טוב לב ונדיבות שני דברים שמובילים לריפוי הנפש, הגוף והנשמה".

מה נותן לך ביטחון כיום?
"אני צריכה להעניק לעצמי ביטחון, כדי שהביטחון העצמי שלי יהיה אמיתי. אני עובדת על הביטחון העצמי שלי כל הזמן. אני מתמקדת במיומנויות שיש לי ומתקדמת משם. אני מרגישה שזה כמו לבנות בית שלעולם לא יושלם ואני מזכירה לעצמי שמיומנויות יכולות להיות פשוטות".

איך לדעתך השיר שלך Sine From Above תואם את המסר של ולנטינו שאומר "הקול שלי הוא הכוח שלי"?
"השיר הזה עוסק בתשוקה שאני חשה כשאני מבטאת את הצלילים שאני שומעת במוחי. הם באים בצורה של שיר, מסרים, רעיונות ואהבה. זה הכוח שלי. הם הפונקציה המהווה את הבסיס לקולי. אני שומעת אותם ואז אני משתמשת בהם. הצלילים האלה הם איך שאני חיה, איך שאני אוהבת, איך שאני מצליחה ואיך שאני שורדת".

מה פירוש VOCE VIVA עבורך?
"קול חיי, קול מלא חיים, שיש לו חיים משלו. כוחו של הטבע העוצמתי שחשוב לדעת איך להשתמש בו".

לפני שנה הוצאת את אלבומך השישי CHROMATICA, זה המסר שרצית להעביר באלבום הזה?
"רציתי שכולם ידעו שגם אם החיים כואבים לעיתים, עדיין אפשר לצלוח אותם בריקוד. אנחנו יכולים לרקוד את החיים כי אנחנו אמיצי לב במלחמה שלנו בכאב ובמאבק שלנו לחיות את החיים. זה משהו שצריך לחגוג. זו סיבה לרקוד".

איזה משירייך מגלם יותר מכולם את האישיות שלך?
"השיר "911" מהאלבום החדש שלי CHROMATICA. זהו אחד השירים היותר אישיים שכתבתי. אמנם זהו שיר דאנס-פופ אבל מילותיו הן שירה המבטאת את המציאות האישית העמוקה שלי כמי שמתמודדת עם מצוקות נפשיות. השיר מבחינתי הוא קריאת קרב ושיר הלל לקבלה הרדיקלית שלי את עצמי, ושאני היא מי שאני".

ליידי גאגא | צילום: Andreas Rentz/Getty Images
ליידי גאגא | צילום: Andreas Rentz/Getty Images

בקריירה המקצועית המטאורית שלה, ניצב בגאון פרס האוסקר על "SHALLOW", שיר הנושא של שובר הקופות ההוליוודי "כוכב נולד", שבו כיכבה לצד ברדלי קופר. מלבד זאת היא זכתה ב-12 פרסי גראמי, 7 פרסי בילבורד, 2 פרסי גלובוס הזהב, איגוד מעצבי האופנה של ארה"ב העניק לה את פרס אייקון סטייל האופנה ומגזין "טיים" בחר בה כאחת מ-100 האייקונים של כל הזמנים. כמו כן, גאגא, דמוקרטית מוצהרת שתמכה בזמנו בהילרי קלינטון, שרה השנה לנשיא ארה"ב הנבחר ג'ו ביידן. קריירת המשחק שלה גם היא בתאוצה, ובימים אלה היא נמצאת בצילומי הסרט "הבית של גוצ'י" בו היא מגלמת את פטריציה רג'יאני, האקסית של מאוריציו ג'וצי (אותו מגלם אדם דרייבר) – הנכד של מייסד בית האופנה גוצ'י, שנרצח בהוראתה על ידי מתנקש והושיב אותה בכלא ל-18 שנה. "אני מלאת התרגשות מהסרט בבימוי החבר החדש שלי, רידלי סקוט האגדי, לצד צוות שחקנים מדהימים ומוכשרים ביותר", היא מצהירה.

מה היה הרגע הכי חזק שלך על הבמה עד כה?
"במקסיקו. הופעתי אותו ערב באצטדיון, בחוץ ירד גשם זלעפות ושרתי את השיר AMERICANO  מהאלבום שלי BORN THIS WAY. מילות השיר מתארות את התלאות והבעיות הקשות שבחוק ההגירה של ארצות הברית, ארץ הולדתי. הקהל בכה ואני יחד אתו וכולם הריעו למען החירות והחופש. זה היה רגע שלעולם לא אשכח. באותו ערב הקהל ואני היינו מתואמים: המוסר שלנו, הערכים שלנו, הפוליטיקה שלנו והקולות שלנו".

את זוכרת את הרגע בו גילית את הקול שלך לראשונה?
"אני מאמינה שאנחנו מגלים את הקול שלנו כשאנחנו מגלים את עצמנו".

את מרגישה שהקול שלך הוא הכוח שלך?
"הכוח שלי הוא ביכולת שלי לאהוב. אני מאמינה שקול חזק הוא חיוני בשביל לאהוב את העולם ואני כל כך אוהבת את העולם, לכן הקול שלי מאד חזק ואני רוצה שתדעו כמה אני אוהבת אתכם".

את מאמינה שלקול שלך יש השפעה חיובית?
"אני מאמינה לרוב הקולות יש יכולת להשפיע אופן חיובי. אבל שלכל הקולות יש השפעה. יכולים להיות קולות של שנאה ולכן מילות שנאה הן כל כך חזקות ושליליות. מרחב שלילי חשוב למלא במילים טובות וחיוביות".

איזה קול העניק לך את ההשראה הגדולה ביותר?
"הקולות של אימא שלי, שתי הסבתות שלי ואחותי. למעשה כל המשפחה שלי. הרוח הזאת של עבודה קשה הגישה של 'אני לעולם לא אוותר', הסגנון וגם החסד תוך כדי העבודה הקשה. זה הקול של המשפחה שלי. זו אני".

איזו עצה יש לך למי שעדיין מחפשים את קולם?
"חיפוש הקול שלנו הוא לדעתי מרדף אינסופי לכל החיים. אנחנו לומדים מי אנחנו רוצים להיות ובאותו זמן אנחנו משליכים דברים כשאנחנו מבינים שאנחנו לא מאמינים בהם יותר. הקול שלנו בא והולך. הייתי מייעצת להם לטפח את הקול שלהם בדיוק כפי שהם רוצים, לדעת שהוא יכול להיות חזק ושהוא שייך להם".

ליידי גאגא אוהבת לאהוב ולהיות נאהבת אבל היא עדיין רווקה. הרומן הכי ארוך שלה היה עם השחקן טיילור קיני ("יומני הערפד"). הם הכירו על סט של קליפ שלה ב-2011 נחשבו לזוג פוטוגני ויציב, ב-2016  בחג האהבה הוא כרע ברך והם התארסו. היא הצהירה שהוא האחד בשבילה והוא הודה שבזכותה הפך אדם טוב יותר אבל ביולי 2017 הם נפרדו סופית. חצי שנה אחרי היא נראתה צמודה לסוכן שלה כריסטין קרינו המבוגר ממנה ב-18 שנה ומייצג בין השאר את כריסטינה אגילרה, ג'סטין ביבר וג'ניפר לופז, הם התארסו אך נפרדו סופית כעבור שנתיים, לפני חתונה. רומן קצר בן שלושה חודשים היה לה ב-2019 עם דן הורטון, טכנאי סאונד, ולאחרונה היא נראית צמודה ליזם בשם מייקל פולנקסי. כזכור, כל העולם היה בטוח שיש לה רומן עם ברדלי קופר שהתפתח בצילומי "כוכב נולד" ושהיא הסיבה לפרידה של קופר מדוגמנית העל אירינה שייק אבל זה לא אושר רשמית.

מתי את מרגישה הכי יפה?
"מיד אחרי שאני עושה מדיטציה".

מה ההגדרה שלך ליופי?
"יופי הוא איך שאנחנו רואים את עצמנו, זה לא תמיד קל ולעיתים מסובך, אבל האתגר לאהוב את עצמנו הוא הדבר היפה מכול. אם אנחנו מטפחים את הנפש, הגוף, העור, הלב, והבריאות שלנו, אנחנו מתייחסים ליופי בצורה הוליסטית. מבחינתי, איפור, בישום, שמסייעים לי לשנות את ההרגשה שלי בכל רגע נתון, הם בעלי ערך רב. השינוי החזותי משפיע על ההרגשה הפנימית שלנו. שגרת טיפוח עצמי הוא טיפ היופי הטוב מכולם"

איך את מתכוננת לאירוע שטיח אדום?
"אני מטפחת היטב את העור. למדתי את זה מאימא שלי. אני עושה טיפולים בלילה שלפני האירוע וביום האירוע עצמו. אבל הכי חשוב לי שלצוות שלי: מי שאחראי על השיער, על הסטיילינג והעיצוב – יהיה יום טוב שבו הם ירגישו אהובים, כי אז כולנו באים בתחושה נפלאה של הכרת תודה".

מה הרגשת כשלבשת את שמלת הנוצות הוורודה של ולנטינו?
"התקשורת והמעריצים ראו אותי לראשונה איתה בפסטיבל הסרטים של ונציה, בהקרנת הבכורה של 'כוכב נולד', אבל האמת היא שלראשונה לבשתי אותה בבית בקליפורניה בנוכחות אימי. מדדתי שמלות שונות לקראת הבכורה, ברקע התנגן אנדריאה בוצ'לי. ברגע שהסטייליסטים שלי טום וסנדרה, סיימו לרכוס את השמלה עליי, הסתובבתי לעבר אימי ושתינו פרצנו בבכי. 'זו השמלה' היא אמרה. לעולם לא אשכח את הרגע הזה עם אימא שלי. חשבתי עליו על השטיח האדום. זה הקסם של ולנטינו. סרט הפרסומת לבושם כולל שיר מהאלבום שלי SINE FROM  ABOVE. כשלבשתי את השמלה בפרסומת הרגשתי חזקה, מלאת חיים ואנרגיה, שמעתי את עצמי מהדהדת בין עצי היער. הכול שם הזכיר לי את החירות שלי ואיך אני מצליחה לחוות רגעים קסומים. אני מאחלת לכל אחד לחוות רגעים כאלה".

ליידי גאגא בצילומי הסרט "הבית של גוצ'י" | צילום: MEGA/GC Images
ליידי גאגא בצילומי הסרט "הבית של גוצ'י" | צילום: MEGA/GC Images
ליידי גאגא במסיבה של ואניטי פייר אחרי הזכייה באוסקר | צילום: Axelle/Bauer-Griffin/FilmMagic
ליידי גאגא במסיבה של ואניטי פייר אחרי הזכייה באוסקר | צילום: Axelle/Bauer-Griffin/FilmMagic
ליידי גאגא בטקס ההשבעה של נשיא ארה"ב ג'ו ביידן | צילום: Andrew Harnik-Pool/Getty Images
ליידי גאגא בטקס ההשבעה של נשיא ארה"ב ג'ו ביידן | צילום: Andrew Harnik-Pool/Getty Images

מהם חמשת מוצרי היופי שצמודים אליך בתיק?
"
אני משתמשת במוצרים ממעבדות HAUS, איילנר קליגרפי שחור בגוון PUNK, עיפרון שפתיים LE MONSTER MATTE  בגוון ניטראלי, ליפ גלוס LE ROIT בגוון CROSET שמרכך את השפתיים ונותן להן ברק מגה מאט וגם הבושם החדש שלי הוא VOCE VIVA  שמאפשר לי להרגיש רעננה הרבה שעות".

האם יש ניחוח מסוים שמזכיר לך רגע מיוחד בחייך?
"כן. רוטב טרי של בשר על הכיריים, קציצות ונקניקיות חזיר. הניחוח הזה מזכיר לי את בית ילדותי. כל יום ראשון בשעה שתיים בצהריים, אחרי הביקור בכנסייה היינו יושבים כולנו סביב השולחן . אלה הזיכרונות המאושרים שלי עם אותו ניחוח של ימי ראשון".

ליידי גאגא | צילום: Neilson Barnard/Getty Images
ליידי גאגא | צילום: Neilson Barnard/Getty Images

מהו הדבר הכי נועז שעשית לאורך הקריירה שלך?
"בכל פעם לאורך הקריירה שלי כשאמרו לי שאני לא מספיק טובה, לא נתתי לזה לשבור אותי. הבטחתי לעצמי שבכל פעם שאשמע "לא", זה רק יניע אותי לעבוד עוד יותר קשה.  אז הדבר הכי נועז שעשיתי היה להאמין בעצמי".

מהו המוטו שלך בחיים?
"תהיו נדיבים".

יש משהו שלא יודעים עלייך?
"אני אוהבת לבשל".