ליידיז פירסט

פסטיבל ליידיז פירסט: ההופעות החיות הכי שוות בירושלים

ג'יין בורדו | צילום: חן תמרי
ג'יין בורדו | צילום: חן תמרי

ירדנה ארזי, ג'יין בורדו, רבקה זהר ועוד המון מוזיקאיות ויוצרות מעולות מגיעות החודש לירושלים לפסטיבל ליידיז פירסט. אלה כל ההופעות שאסור לכן לפספס

88 שיתופים | 132 צפיות

 

לכבוד יום האישה הבינלאומי, המצויין ב-8 במרץ, פסטיבל "ליידיז פירסט" של קבוצת זאפה חוזר זו השנה השנייה בשיתוף מגזין "את" ומותג הקוסמטיקה היוקרתי Estee Lauder, בסימן יצירה והעצמה נשית. הפסטיבל מתרחש לאורך כל החודש ומארח ברחבי הארץ מוזיקאיות, מופעים, תערוכות, סרטים ואירועים. כדי שלא תפספסו הזדמנות להרים, אספנו לכן את ההופעות הכי שוות בירושלים

ג'יין בורדו
בשנים האחרונות הפכה ג'ין ברודו לאחת מהלהקות הכי אהובות בארץ, ולא קשה להבין למה. גוון הפולק-קאנטרי שלהם כבש את הקהל, והם אף זכו באלבום זהב ובתואר השיר המושמע ביותר בגלגלצ לשנת 2015 עם "איך אפשר שלא", נתון חסר תקדים להרכב צעיר ועצמאי.
בקיץ 2017 שיחררה הלהקה את אלבומה השני "מה שחשוב", איתו היא מגיעה עתה לבמות עם שירים כמו "רוצה לבכות", "בכללו" וכן שיר הנושא "מה שחשוב".
עם הפשטות של שירי הקאנטרי, הרמוניות קוליות וליריקה מציאותית עטופה בהומור וחן – פשוט אי אפשר שלא להתאהב.

דורון טלמון – מילים, שירה וכלי הקשה, מתי גלעד – קונטרבאס וקולות, רמי אוסרווסר – גיטרה אקוסטית, חשמלית וקולות, יואב ארבל – תופים וקולות.

יום שבת, 2.3.19, הצוללת הצהובה
פתיחת דלתות: 21:00, מחיר: 65-80 ש"ח
לרכישה

ג'יין בורדו | צילום: חן תמרי
ג'יין בורדו | צילום: חן תמרי

 

>> שאר המופעים המשתתפים בפסטיבל Ladies Fisrt

רבקה זהר במופע חדש "איזה אושר"
רבקה זהר יוצאת במופע חדש ומיוחד הכולל את כל תחנות חייה, מנקודות השפל ועד האושר הגדול, מהעבר ועד ההווה, מימי ההתמכרות והמאבק ועד היציאה מאפלה לאור גדול.

זהו מופע עשיר, מרגש, סוחף ונוגע אשר מדגיש את יכולותיה הווקאליות שרק הולכות ומשתבחות עם השנים ומשלב בתוכו את הקלאסיקות של זהר – שירים מכל הקריירה לצד קאברים מפתיעים ושירים חדשים שכתבה יחד עם לירון לב, שותפה ליצירה בשנים האחרונות.
הפעם את השירים מבצעת זהר לבדה ואילו העיבודים וההפקה המוסיקלית הופקדו בידיו של לב. המופע מלווה בוידאו ארט מושקע אשר הופך את חווית המופע לשלמה ומדויקת. בין השירים שיבוצעו במופע: "הדרך אל הכפר", "זמר שלוש התשובות", "על כפיו יביא", "לא כמו אתמול", "תיקון כללי", "מה אברך", ועוד.

על הבמה: הפקה מוזיקלית – לירון לב, גיטרות – שם חממי, קלידים – חיים וייס, צ׳לו – יועד ניר, כלי נשיפה – גל דהן, אנימציה – יונתן גיסלר

יום שבת, 2.3.19, זאפה ירושלים
פתיחת דלתות: 20:00, מחיר: 105 ש"ח
לרכישה

רבקה זהר | צילום: משה נחמוביץ
רבקה זהר | צילום: משה נחמוביץ

 

ירדנה ארזי: נוגעת בעשבי הזמן

ירדנה ארזי, מהזמרות האהובות בישראל, חוזרת לשירים הגדולים שמלווים אותה לאורך השנים ולסיפורים שמאחוריהם. מהימים בלהקת הנח"ל, דרך "שוקולד מנטה מסטיק" ועד להיטי קריירת הסולו שהפכו לפסקול של כולנו, והכל בעיבודים חדשים של אורי זך.

בשלוש השנים האחרונות הופיעה ארזי יחד עם להקת הגבעטרון במופע משותף שהוצג למעלה מ-150 פעמים בפני כ-200 אלף צופים באולמות הגדולים בישראל. "המופע החדש נולד למעשה לבקשת הקהל" מספרת ארזי. "אחרי כל כך הרבה שנים בהן הופעתי בעיקר עם הגבעטרון, ראיתי הזדמנות לגעת מחדש בשירים שמלווים אותי כמעט 50 שנה, להעניק להם צבעים וטעמים עדכניים ולהגיש אותם באהבה לקהל".

עיבודים וניהול מוסיקלי – אורי זך, אורי וינשטוק – קלידים, אקורדיון, לוקי גבאי – תופים, מוטי לייבל – גיטרות, אתי אברמוביץ' – חליל, גיטרה ושירה, נעם שחם – בס, צביקה אלייב – כלי נשיפה, כלי הקשה ושירה.

יום ה', 14.3.19, זאפה ירושלים
פתיחת דלתות: 20:00, מחיר: 144 ש"ח
לרכישה

ירדנה ארזי | צילום: איתן טל
ירדנה ארזי | צילום: איתן טל

 

מופע: גליקריה מארחת את הזמר היווני Vasilis prodromou
גליקריה במופע חדש מארחת הפעם את הזמר היווני הצעיר והמבטיח Vasilis prodromou המתמחה בסגנון הלייקה והרבטיקה. ביחד הם מעלים מופע מדהים של כל סגנונות המוזיקה היוונית – ממש חגיגה יוונית אמיתית! מלווה  ב-10 נגנים וזמרים, גליקריה תבצע את כל להיטיה ביוונית ובעברית. בואו לחוות את המוזיקה היוונית במיטבה.

יום ד', 20.3.19, זאפה ירושלים
פתיחת דלתות: 20:00, מחיר: 195 ש"ח
לרכישה 

גליקריה | צילום: יח"צ
גליקריה | צילום: יח"צ


ג'אז בצוללת: הבלוז של בנות חורין

נויה סול, תופעת בלוז ייחודית בישראל, מקימה לתחייה את הבלוז המקורי והנשי, בשורה אחת עם קיסריות עולם הבלוז והחלוצות בסי סמית ומא רייני.
סול זכתה באתגר הבלוז עם שירה החדש "Johnny's Love" ואף ייצגה את ישראל בתחרות הבלוז הבינאלומית IBD במיסיספי 2018. מאחורי החזות העדינה שלה היא מסתירה קול עוצמתי, עמוק ושורשי, אפילו מכאיב ומתעתע.

במופע הנוכחי היא מחזירה את המאזין אחורה בזמן, לראשית המאה העשרים, אז מצאו עצמן הנשים השחורות, לראשונה בהיסטוריה, חופשיות. אותן נשים שנפתחו לעולם של חופש כלכלי, חוקתי ומיני וגילו שהחירות המיוחלת לא מונעת כאב, אלא רק מאפשרת לך לדאוג לעצמך ככל יכולתך. הפער בין התקוות לבין המציאות הצמיח את מוזיקת הסול שתככב במופע וכולה נטולת מסכות, גלויה לב ויפהפייה.

יום ד', 20.3.19, הצוללת הצהובה
פתיחת שערים: 21:00, תחילת המופע: 22:00, הכניסה חופשית  

נויה סול | צילום: יח"צ
נויה סול | צילום: יח"צ

 

מופע מחווה לג'וני מיטשל. אורחים מיוחדים: מלכה מרום, אלי דגי'ברי

ההרכב Black Crow במופע חדש ומושקע שנולד מתוך אהבה והערכה ליוצרת הייחודית ג'וני מיטשל. המופע יכלול שירים מכל הזמנים, מתקופת הפולק, דרך הרוק והג'אז המודרני, ויפיח בהם רוח חדשה, כזו שתגרום לאוהבי מיטשל להרגיש בבית, ולאלה שפחות מכירים – להיסחף אל תוך עולם מופלא של יוצרת חד פעמית.

ההרכב Black Crow זכה לתגובות בינלאומיות נלהבות ואפילו זכה למחמאות ממיטשל עצמה. במופע תתארח מלכה מרום, חברתה הקרובה של מיטשל מזה 50 שנה ומחברת הביוגרפיה – "Joni Mitchell in her own words". מלכה תשתף את הקהל בסיפורים מרתקים על מיטשל ותחשוף עוד מהצד האישי והאנושי של היוצרת המופלאה הזו. בנוסף יתארח בהופעה אלי דג'יברי, נגן הסקסופון הבינלאומי והמנהל האומנותי של פסטיבל הג'אז באילת.

יום ג', 26.3.19, הצוללת הצהובה
פתיחת דלתות: 20:00, מחיר: 55-70 ש"ח
לרכישה

מחווה לג'וני מיטשל | צילום: יח"צ
מחווה לג'וני מיטשל | צילום: יח"צ

 

ג'אז בצוללת: יעל אנגל (צרפת)
יעל אנג'ל מיצבה את עצמה כאחת מזמרות הג'אז המעניינות ביותר בצרפת כיום. במופע היא תבצע יצירות מאלבומה האחרון הכולל ביצועים אישיים ליצירות בי בופ אגדיות כמו So What של מיילס דייוויס. יחד איתה על הבמה יופיע ג'רום וינסון, פסנתרן צרפתי זוכה פרס פסטיבל ניס, וכן רם ארז, נגן קונטרבס שחזר לאחרונה מניו-יורק שם ניגן עם הג'אזיסטים המובילים באזור. יחד יבצעו הטריו שלל עיבודים מיחודים לשירים צרפתיים עם טוויסט של ג'אז.

יום ד', 27.3.19, הצוללת הצהובה
פתיחת דלתות: 21:00, הכניסה חופשית

יעל אנגל | צילום: יח"צ
יעל אנגל | צילום: יח"צ