מטרידה מינית, מתעמרת, שמנופובית: ליזו, ממך לא ציפינו

ליזו | צילום: Karwai Tang/WireImage
ליזו | צילום: Karwai Tang/WireImage

מנת האכזבה היומית שלכן: ליזו, הזמרת שעוסקת ללא הרף באהבה עצמית, פלאס סייז וחמלה, מואשמת כי הטרידה מינית לכאורה שלוש מהרקדניות שלה, התעמרה בהן ויצרה סביבת עבודה עוינת

88 שיתופים | 132 צפיות

יממה לא פשוטה עוברת על הרקדניות של הזמרת ליזו, ואנו מניחות שגם על ליזו בעצמה. אמש (שלישי) דווח בכלי התקשורת העולמיים כי הזמרת מואשמת בהטרדה מינית ובהתעמרות כלפי שלוש מהרקדניות שלה.

>> השמלה של ליזו היא קריאת השכמה לכל האמריקאים

במסגרת התביעה שהוגשה נגד הזמרת בלוס אנג'לס, טוענות המתלוננות אריאנה דייוויס, קריסטל וויליאמס ונואל רודריגז, כי ליזו הכריחה אחת מהן לגעת בחזה חשוף של רקדנית במועדון, במהלך בטיול משותף באמסטרדם. בכתב התביעה נכתב כי גם כאשר המתלוננת הביעה רצון מפורש שלא לעשות זאת – ליזו סירבה להקשיב והאיצה בה. בנוסף, דחקה ליזו במתלוננות להוציא צעצועי מין מתוך איברים מוצנעים של רקדניות באותו טיול.

על אף שהמוזיקה שלה עוסקת בנושאים כמו פמיניזם, מגדר וגזע, המתלוננות טוענות בנוסף כי ליזו השפילה אותן בנוגע למראה החיצוני שלהן, משקלן והגזע שלהן, ויצרה סביבת עבודה עוינת. זאת כאמור, באירוניה מוחלטת לאור העובדה שמדובר בכוכבת שעוסקת רבות בעובדה שהיא אישה שחורה ושמנה באמריקה. בין היתר, כתב האישום מתייחס גם למנהלת הרקדניות של ליזו, שרלין קוויגלי, שנהגה להעיר לרקדניות הערות לא מותאמות בנוגע להרגלי המין שלה ושלהן. סביבת העבודה של הרקדניות, לכאורה, הייתה לא בטוחה בעליל – גם עובדים חיצוניים כמו נהגים נהגו להטריד מינית את הרקדניות באופן מילולי, וההנהלה לא עשתה דבר כדי למנוע זאת.

ליזו | צילום: GettyImages/Matt-Winkelmeyer
ליזו | צילום: GettyImages/Matt-Winkelmeyer

עוד נכתב בכתב התביעה כי אחת המתלוננות פוטרה לאחר שהקליטה שיחה בה ליזו משפילה אותה ומעירה הערות לא הולמות בהקשר למראה החיצוני שלה, כמו גם מאשימה אותה ואת יתר הרקדניות בעצלנות ובשתיית אלכוהול לפני הופעות. אותה רקדנית שיתפה בפומבי בזמן אמת כי פוטרה בשל קיצוצים בתקציב, הסיבה הרשמית שנמסרה לה, אך למרות זאת לא פוטרו עובדים או עובדות נוספים באותה תקופה.

עורך הדין שמייצג את הרקדניות מסר בתגובה למגזין וראייטי ש"האופן המדהים שבו ליזו וצוות ההנהלה שלה התייחסו לרקדניות שלהן נראה נוגד את כל מה שליזו מייצגת בפומבי, בעוד שבאופן פרטי היא השפילה אותן בדרכים לא רק בלתי חוקיות – אלא גם מורידות את המורל". נכון לכתיבת שורות אלה, בשלל הפוסטים האחרונים של הזמרת באינסטגרם מופיעות תגובות רבות ממעריצים מאוכזבים, אך הזמרת וערכי דינה טרם מסרו תגובה רשמית למעשים המיוחסים לה.