לונדון לא מחכה לי

אל תקנאו בנשות ההיי טק – מכונית החברה, ימי הכיף והטיסות לחו"ל באים על חשבון רגעים קטנים וגדולים עם הבעל והילדים. אז איך מתמודדים עם הפספוס?

88 שיתופים | 132 צפיות

לפני כחצי שנה, כשנקראתי לנסיעת עבודה לחו"ל, לירי היתה הראשונה שסיפרתי לה. ידעתי שהיא לא תגלגל עיניים ירוקות מקנאה ותקיף אותי ב"איזה כיף לך!!" משתפך, כשכל מה שאני רוצה זה לבטל הכל ולאלתר, ולהישאר בבית עם הילדים. היא גם זו שפתחה בפניי את חדר הארונות שלה: "אז מה את צריכה – ז'קט? חולצה מחויטת? תיק עסקים? רק תבחרי", כיודעת שבארון שלי, חוץ מג'ינסים וטי שירטים למכביר, קשה למצוא אאוטפיט מהוגן להגיע איתו לפגישת עסקים. היא גם זו שציידה אותי ברשימת טיפים שימושיים: "קר, אבל לא מאוד. חנויות, מלונות, מסעדות ומשרדים מאוד מחוממים. תתלבשי קל, ומעל זה מעיל מחמם; ואת לא חייבת להחליף כסף, הם מקבלים יורו".

ככלכלנית בחברת היי טק בינלאומית, היא תמיד אחרי או לפני נסיעה. אבל אל תטעו ותקנאו בה. נסיעות עבודה כאלה גוררות כאבי לב על פספוס רגעים קטנים וגדולים עם הילדים, כמו מסיבות בגן ואירועים חברתיים אחרים. לכן, כשהנסיעה הבאה נראית באופק, היא מתייחסת אליה כאל מילואים בלתי רצויים, ומנסה להוציא ולת"ם בשלל תירוצים, כגון "זה בדיוק נופל על החגים" או "יש התראות ביטחוניות, אני לא יכולה לטוס עכשיו ל…".

מדלגת על הדיוטי-פרי

תמיד נדמה שבהיי טק הכל דבש. מכונית חברה, טלפון חברה, ימי כיף, טיסות לחו"ל. אבל לירי חווה על בשרה שלכל אלה יש גם מחיר לא פעוט: ימי עבודה בלתי נגמרים אל תוך הלילה, לחצים מטורפים לעמידה ביעדים שלא נותנים מנוח, והעובדה שאת מחוברת מהבית למשרד מאפשרת לדרוש ממך להיות זמינה למענה לכל העולם 24/7, ימים ולילות, שבתות וחגים. זהב, אבל כלוב.

– "אבל מה רע?", אני שואלת כמו כולם. "לנשום מדי פעם אוויר דיוטי, להתנתק מהבית-בעל-ילדים, מהכביסה, הכלים והצרות עם השכנים ולהתעופף לראות עולם – בטח כולם מקנאים בך…".

-"מה רע?! ייסורי המצפון חוגגים, על כך שאני משאירה את הבעל והילדים, קשה לי בכל פעם מחדש", היא אומרת. "אבל אחרי הכל, זו העבודה שלי והיא נותנת לי סיפוק מקצועי ותחושת הגשמה עצמית. כדי לצמצם את זמן ההיעדרות מהבית אני מצופפת את הלו"ז ככל האפשר, משתדלת לטוס טיסת לילה ונוחתת בבוקר ישר לישיבות העבודה, ומיד חוזרת. לדיוטי אני אף פעם לא מספיקה, סיבוב שופינג מהיר בין הישיבות נותן לי קצת חמצן לעצמי. יתרונות? הקשר של הילדים עם שי מתעצם, בעוד אני לומדת לשחרר – שזה גם שיעור בשבילנו, הנשים; וכשאני חוזרת. אני משתדלת לקחת קצת חופש ולבלות איתם".

אילו טיפים יש לך לאמהות עובדות שנמצאות על הקו ישראל-חו"ל?
"כאמור, לבחור בטיסת לילה מאוחרת, כך שאת מספיקה להרדים את הילדים בערב ולטוס בלילה; להכין מראש מה שאפשר, כמו סט בגדים לכל יום; לקנות לילדים מתנות בארץ לפני שאת נוסעת (בדרך כלל יותר זול מבאירופה); לשדר לעצמך ולסביבה שאבא בהחלט יכול לקחת את המושכות; ולזכור שזה חלק מהעבודה שלך, וזה בסדר"