לונדון חיכתה להם: מעצבי השיער שמייצגים אותנו בעולם

ישראל על הבמה. טקס פרסי ה״טרנד ויז׳ן״. צילום: יח"צ
ישראל על הבמה. טקס פרסי ה״טרנד ויז׳ן״. צילום: יח"צ

תחרות "טרנד ויז׳ן" של וולה פרופשיונלס, אחד מאירועי הביוטי הגדולים בעולם, כללה גם השנה מעצבי שיער יצירתיים ופורצי דרך מכל העולם. הכירו את דביר אטיאס מבית שמש ודודו אדרי מעכו - הנציגים שטסו ללונדון כדי לייצג את ישראל

88 שיתופים | 132 צפיות

תוכן שיווקי | WELLA

צילום התמונות בכתבה: מגזין לה ז'ורנל

טקס פרסי ה״טרנד ויז׳ן״, או באנגלית ITVA – International Trend Vision Awards, הוא אחד האירועים החשובים ביותר בלוח השנה של המותג וולה פרופשיונלס, וכזה שעולם עיצוב השיער הבינלאומי נושא אליו עיניים. לאירוע מגיעים מתמודדים מכל רחבי הגלובוס, נציגי מדינות שזכו בתחרויות מקדימות במדינותיהם, שם התחרו על הזכות לייצג את המדינה בהתמודדות העולמית. תחרות הטרנד ויז׳ן הישראלית התקיימה בחודש יולי האחרון בתל-אביב: עשרות מעצבי שיער מובילים הציגו את יצירותיהם במטרה להיות אלה שייצגו את ישראל על הבמה בלונדון. צוות השופטים, שהורכב ממעצבי שיער ותיקים ומובילים כמו אביגדור ליכטנשטיין, אורן אור, אמיר אליהו ועמוס זרד, יחד עם מובילות הדיעה אהובית רבי־גולן וטל שירי, בחר מתוך צוות הפיינליסטים את הזוכים בשלושת המקומות הראשונים בשתי קטגוריות: קולור ויז׳ן וקריאייטיב ויז׳ן.

טקס פרסי ה״טרנד ויז׳ן״. צילום: יח"צ
טקס פרסי ה״טרנד ויז׳ן״. צילום: יח"צ

עכו ובית שמש על הבמה בלונדון

מעצבי השיער דביר אטיאס מבית שמש ודודו אדרי מעכו, הם אלה שגברו על שאר המתמודדים הישראליים בתחרות הארצית וזכו לייצג את וולה פרופשיונלס ישראל. “הרמה שהציגו המתמודדים השנה בתחרות הארצית הייתה גבוהה ומרשימה וההסבר לכך הוא העבודה המתמדת שלנו עם מעצבי השיער והחשיפה הבלתי פוסקת שהם מקבלים לתכני הדרכה מכל העולם במשך השנה״, מסביר עופר טורג׳מן, מנהל ההדרכה של וולה פרופשיונלס ישראל. “עם זאת, כשהגענו ללונדון וראינו מולנו את שאר המתמודדים של נציגויות וולה מהמדינות השונות, הבנו שאנחנו לא היחידים. העבודות שהציגו מעצבי השיער היו נפלאות. הם הפגינו יצירתיות מדהימה והקפדה על כל פרט, בשיער, באיפור, בלבוש ובסטיילינג. ללא ספק, ‘טרנד ויז׳ן׳ היא אחת מתחרויות עיצוב השיער המובילות בעולם ומהווה מקור השראה לעולם כולו״.

האירוע הבינלאומי של וולה פרופשיונלס, נערך ביומה הראשון של תערוכת סלון אינטרנשיונל, תערוכת עיצוב השיער המתקיימת מדי שנה באוקטובר, במרכז הכנסים אקסל שבבירת הממלכה הבריטית. סלון אינטרנשיונל מהווה מוקד משיכה לעשרות מבקרים מאנגליה ומהעולם המגיעים להתעדכן, ללמוד ולקבל השראה מהנעשה במקום. ההצטרפות של וולה לתערוכה הייתה מצד אחד חיזוק משמעותי לסלון אינטרנשיונל ומצד שני אפשרה ליותר מ־2,000 מעצבי שיער שישבו בקהל לבקר גם בשטח התערוכה ולהשתתף באירועים נוספים שהתקיימו במהלך שלושת ימי התערוכה.

אחד האירועים החשובים ביותר בלוח השנה של המותג וולה פרופשיונלס. צילום: יח"צ
אחד האירועים החשובים ביותר בלוח השנה של המותג וולה פרופשיונלס. צילום: יח"צ

בתפקיד המנחה: הגורו של עיצוב השיער, פטריק קמרון

כדי להבין את גודל המעמד, אפשר להשוות את תחרות הטרנד ויז׳ן לתחרות בינלאומית אחרת: האירוויזיון. כמו באירוויזיון, גם בטרנד ויז׳ן מגיעים מתמודדים מהעולם כולו שניצחו במדינותיהם וגם כאן משודרת התחרות לעולם כולו, דרך עמוד הפייסבוק של וולה פרופשיונלס. בשנה שעברה צפו בשידור החי יותר מ־70,000 איש ולפי הנתונים עד כה, השנה המספר הזה גבוה בהרבה.

את הנחיית התחרות קיבל על עצמו, כבכל שנה, מעצב השיער הוותיק והמוערך פטריק קמרון. קמרון, פרזנטור המזוהה מזה שנים עם וולה פרופשיונלס, הוא הגורו הבלתי מעורער של עיצוב שיער ארוך ונחשב למי שייסד את הקטגוריה והפך אותה לאומנות של ממש.

כמו באירוויזיון. צילום: יח"צ
כמו באירוויזיון. צילום: יח"צ

בזה אחר זה קרא קמרון בשמות המתמודדים שעלו על הבמה והציגו את הדוגמניות ואת עיצובי השיער שלהם בשתי הקטגוריות: הראשונה, קולור ויז׳ן, שבה הדגש הוא על טכניקות הצבע והשימוש במשחקי גוונים בשיער. בקטגוריה זו התמודד דודו אדרי ממספרת “שמעון ודודו אדרי״ מעכו. בקטגוריה השנייה, קריאייטיב ויז׳ן, התמודד דביר אטיאס מבית שמש, ובה ניתן דגש ליצירתיות ולדיוק בטכניקות העיצוב והגזירה של השיער.

חבר השופטים, שהורכב גם הפעם משמות בינלאומיים גדולים, התבקש לחוות דעה לא רק על עיצוב השיער, הצבע והגזירות, אלא גם לגבי הטוטאל לוק המוצג: יצירתיות בביצוע הרעיון, האיפור והסטיילינג. כל פרט זכה לניקוד. לנקודות שהעניקו השופטים התווסף הניקוד שנאסף מהצופים ברחבי העולם שהתחברו לאתר והצביעו עבור הלוק המנצח שלהם.

טקס פרסי ה״טרנד ויז׳ן״. צילום: יח"צ
טקס פרסי ה״טרנד ויז׳ן״. צילום: יח"צ

“זאת זכות גדולה לייצג את ישראל על במה בינלאומית״

מעצב השיער המייצג את ישראל בקטגוריית קריאייטיב ויז’ן, דביר אטיאס מבית שמש, בן 34, התחיל את דרכו בתחום עיצוב השיער בגיל 15. כבר אז הוא הבין שהייעוד שלו הוא בתחום. עם שחרורו מהצבא כספר צבאי החל לעבוד במספרה בירושלים ובה עבד כשנתיים, אחר כך עבד שנה נוספת בניו יורק וחמש שנים נוספות במספרה בבית שמש, אז יצא לדרך עצמאית במספרה הנושאת את שמו. “לאורך כל הדרך וולה היו שם לצידי ואני חייב הרבה מהידע שיש לי למותג המצוין הזה שהדרכה היא אחת מאבני היסוד שלו״ הוא מספר.

את הרצון לייצג את ישראל בתחרות קיבל אטיאס כאשר אירוע הטרנד ויז׳ן נערך בברלין, והוא היה חלק מהמשלחת הישראלית של מעצבי השיער. “זאת הייתה הנקודה שבה החלטתי שאני רוצה לעבור מהצד של הקהל לצד של המציגים על הבמה כדי לייצג את ישראל. כמעצבי שיער, אנחנו עסוקים רוב הזמן במתן שירות ללקוחותינו, אך עדיין, כאומנים, אנחנו חייבים לצאת מגבולות המספרה ולשאוב השראה, ליצור ולהיות חלק מהעשייה המופלאה הזאת. לשמחתי, הצלחתי להגיע למעמד ולעלות על הבמה בלונדון עם הדוגמנית שלי. קשה לתאר את ההתרגשות בנקודת הזמן הזאת, היא עצומה. כבוד גדול עבורי לייצג את ישראל בכלל ואת וולה פרופשיונלס ישראל בפרט״.

דביר אטיאס מבית שמש. צילום: יח"צ
דביר אטיאס מבית שמש. צילום: יח"צ

מעצבי השיער מעכו שגנבו את ההצגה

מי שלא מכיר את דודו ושמעון אדרי, יכול לטעות ולחשוב שהם תאומים. השניים, המנהלים יחד מספרה מצליחה בעיר עכו ונחשבים לשניים מהבולטים במעצבי השיער של וולה פרופשיונלס, מתלבשים פעמים רבות באופן כמעט זהה, עוטים על פניהם זקן טרנדי ארוך ומשקפי שמש אופנתיים.

13 חודשים מפרידים בין שמעון אדרי, בן ה־38 ודודו אדרי בן ה־37. בתחרות הארצית, התמודדו השניים זה מול זה באותה קטגוריה. כאשר דודו זכה במקום הראשון, ושמעון במקום השני. השניים נבחרו לנסוע יחד ללונדון כדי לייצג את ישראל, כשאחד מהם מוביל והשני משמש כאסיסטנט.

“כבר בגיל 15 ידענו שזה הולך להיות המקצוע שנעסוק בו״ מספר שמעון אדרי. “את המספרה בעכו פתחנו יחד בשנת 2003, ומאז ומתמיד אנחנו שלושה, שמעון ודודו כשלצידנו המותג ‘וולה פרופשיונלס׳״. את הרעיון להשתתף בטרנד ויז׳ן קיבלו דווקא מאחת מהמנהלות הבינלאומיות של וולה העולמית, שבעת ביקור בישראל בשנה האחרונה, הגיעה יחד עם מנכ״ל וולה ישראל היוצא, איתי דומב, לבקר במספרה שלהם. “היא התרשמה מאוד מהמספרה ומהעבודה שלנו ואמרה שהיא תשמח מאוד לראות אותנו מתמודדים בטרנד ויז׳ן״, מספרים השניים.

מעצבי השיער מעכו שגנבו את ההצגה. צילום: יח"צ
מעצבי השיער מעכו שגנבו את ההצגה. צילום: יח"צ

“מעבר לחוויה המטורפת של הנסיעה ללונדון, יש שני דברים מאוד מעצימים בהשתתפות כנציגים בתחרות שכזו״ אומר דודו אדרי. “העובדה שאנו מייצגים את ישראל, קודם כול. אין דרך לתאר כמה נהדר לראות בדיעבד את התמונות שלך על המסך הענק כשלצד השם שלך מופיע דגל ישראל. הדבר השני הוא העוצמה היצירתית שמקיפה אותך כשאתה רואה יותר מ־80 מתמודדים, בחדר ההכנות, בחזרות ועל הבמה, עם עיצובי שיער שהולכים עד הקצה. אני בטוח שזו גם הרגשה נהדרת לצופים שהיו באולם ולחברים, ללקוחות ולמשפחה שצפו מהבית״.

וולה פרופשיונלס: מסורת של יצירה וחדשנות

“את התחרות עצמה אומנם ראינו בערב אחד, אבל חייבים להבין שמדובר בעשייה שמתפרשת על פני השנה כולה״ מסביר עופר טורג’מן, מנהל ההדרכה של וולה פרופשיונלס ישראל שיחד עם מנכ״ל וולה הנכנס, מאור בן סבט, עמד בראש המשלחת הישראלית ללונדון. “התפקיד שלנו היה ויהיה להעניק למעצבי השיער שלנו את הכלים וההזדמנויות להביע את היצירתיות שבהם, תוך העשרת הידע המקצועי והדרכה בלתי פוסקת. זו המחויבות שלנו כאנשי מקצוע, לא רק למעצבי השיער של וולה פרופשיונלס, אלא ללקוחות שלהם, הפוקדות את המספרה וזוכות לשירות מידיהם של מעצבי שיער מוכשרים יותר, מנוסים יותר ובעלי יכולות יצירתיות גבוהות יותר. זו המהות של וולה פרופשיונלס״.