משהו טוב אחד ביום: לוחמות ולוחמים למען ילדי העוטף

לומים ללא גבלות | צילום מתוך דף הפייסבוק
לומים ללא גבלות | צילום מתוך דף הפייסבוק

עמותת "לוחמים ללא גבולות" מתגייסת למאמץ המלחמתי במגוון תחומים: שיקום מקלטים מוזנחים, בניית תוכניות לימודיות לילדי העוטף ומתן יד לחקלאים שבצרה. גם אתן יכולות להצטרף

88 שיתופים | 132 צפיות

נוכח המצב הכאוטי מאז פרוץ המלחמה, בחוץ ישנן שלל יוזמות מרגשות, התנדבויות והתרמות מרגשות, וגם גופים עם אנשים טובים שעושים ככל שביכולתם לעזור. בין כל אלה אפשר למצוא את עמותת "לוחמים ללא גבולות", שהתגייסה גם היא למאמץ המלחמתי.

>> משהו טוב אחד ביום: לקטוף כרשה ולהציל את משק אסולין

"לוחמים ללא גבולות" הינו ארגון שקם בשנת 2013 על ידי שלושה קצינים בוגרי יחידת דובדבן. הרעיון שעומד מאחוריו הוא כמו מעין "טיול גדול" של אחרי צבא, שמתרכז בהתנדבות. במסגרת הטיולים שמציעה העמותה, המטיילים יתנדבו כשבועיים ביעדים שונים ברחבי העולם שצריכים סיוע בדברים שונים (כמו למשל שיפוץ וצביעה של בתי ספר באפריקה, גואטמלה ועוד) במטרה להראות את פניהם היפות של בוגרי צה"ל ומדינת ישראל ברחבי העולם.

כיום פועלים כ-2,000 מתנדבים בעמותה, ובעקבות המצב המצער שנקלענו אליו, החליטו בעמותה לפתוח קבוצות התנדבות מקומיות שיפעלו בכמה תחומים.

לוחמים ללא גבולות I צילום באדיבות לוחמים ללא גבולות
לוחמים ללא גבולות I צילום באדיבות לוחמים ללא גבולות

ארגון מקלטים
בדומה לנשים שמאירות את המקלטים והופכות אותם למקום מעט יותר שמח, בוגרי "לוחמים ללא גבולות" מצאו מקלטים מוזנחים ועצובים והביאו אותם למצב נעים ככל האפשר, ובעיקר בטוח.

ילדיכן מתקשים בלימודים? הכירו את המורים החדשים שלהם
ילדי העוטף צוברים פערים לימודיים גדולים נוכח העובדה שפונו מבתיהם ואינם הולכים למסגרות השוטפות שלהם. בעזרת עשרות מתנדבים אשר בנו תוכנית לימודית לחצי שנה, בעקבות פניה ממפונים במלונות בתל אביב, ילדיהם יקבלו תוכנית לימודים מסודרת להשלמת הפערים.

>> משהו אחד טוב ביום: קפה (להורים) וסרט בחינם לילדי המפונים

ירקות ופירות לנשמה
 כפי שכולנו יודעות, חקלאים מכל רחבי הארץ ובדרום נותרו ללא עובדים, ולכן המתנדבים מגיעים לפי דרישה כדי לקטוף ולשתול לפני שיבוא הגשם.

לוחמים ללא גבולות I צילום באדיבות לוחמים ללא גבולות
לוחמים ללא גבולות I צילום באדיבות לוחמים ללא גבולות
אם ברצונכן להצטרף לאחת המשלחות של "לוחמים ללא גבולות" ולהתנדב עימם במקלטים השונים, בחקלאות או במה שמפורט לעיל בכתבה, מוזמנות ליצור קשר בוואטסאפ במספר 051-5660051