לה גומרה: החופשה הסודית בעולם

לה גומרה | צילום: ShutterStock
לה גומרה | צילום: ShutterStock

אי פצפון, לא מתויר ובלי אגדו-דו רועש בבריכה. האי לה גומרה מהאיים הקנריים הוא מקום הנופש הסודי האולטמטיבי שאיש אינו מכיר

88 שיתופים | 132 צפיות

 

סן סבסטיאן, בירתו של האי לה גומרה (La Gomera), הייתה החניה האחרונה של כריסטופר קולומבוס בדרכו להודו (שאליה, כמובן, מעולם לא הגיע כי "גילה", בטעות, את יבשת אמריקה). כלומר, לה גומרה, האי השני הכי קטן מבין שבעת האיים הקנריים, היה הנקודה האחרונה בעולם הישן, המוכר, במסעו של קולומבוס אל "העולם החדש". משהו מהתחושה הזו נשאר עד היום באי, שכמו באגדות צורתו היא כמעט עיגול מושלם וקוטרו כ־25 קילומטר. הוא הרבה פחות מתויר מהאיים הסמוכים אליו, ודבר מה פראי, בראשיתי ומרגש נשאר בו. בהרים הגבוהים במרכז האי, שנוצרו מהתפרצות וולקנית קדומה, נמצאת שמורת הטבע גרחונאיי (Garajonay), שהוכרזה כאתר מורשת עולמית של אונסק"ו, ובה יער טרופי לח וקריר ועמקים ירוקים הנשפכים לחופים יפהפיים של חול שחור (אשכרה שחור). אם כל זה לא מספיק, לה גומרה גם נהנה מתופעת אקלים ייחודית: מזג האויר באי שונה בשני צדדיו, ובנסיעה של רבע שעה עוברים מאביב לסתיו וחזרה. אבל אל דאגה, אף פעם לא יותר מדי קר או חם, ובמשך רוב השנה הטמפרטורה באי היא כ־22 מעלות. האי מונה כ־9,000 תושבים ומספר התיירים הוא לכל היותר זהה. התושבים ידועים בשפתם המקורית והייחודית – סילבו, שפה שלא קוראים, כותבים או אפילו מדברים בה ממש אלא רק שורקים אותה.

ההגעה מישראל עשויה להיות מעט מפרכת אבל לא יותר מדי. טסים לנמל התעופה בטנריף (סביר להניח עם חניה קצרה במדריד) ומשם אפשר עלות על טיסה הנמשכת כרבע שעה לנמל התעופה הזעיר בלה גומרה או לקחת מעבורת. שני האזורים המומלצים ביותר לחופשה הם ואלה גראן ריי (Valle Gran Rey, עמק המלכים הגדולים) וכפר הדייגים הציורי פלאיה דה סנטיאגו (Playa de Santiago), שניהם בצדו הדרומי והשמשי יותר של האי.

אם אתם בקטע של גולף, מרגריטות קפואות ומקטורנים בכחול צי א־לה קפטן סטובינג, אתם יכולים להתאכסן במלון בוטיק מוקפד ואופנתי כמו Jardin Tecina, תמורת כאלף יורו לשבוע, אבל למה לא לשכור את אחת מדירות הנופש, המכונות אפרטמנטוס, על הדרך העולה מכפר הדייגים פלאיה דה סנטיאגו, תמורת כ־200 יורו לשבוע? כך או כך, מומלץ לשכור רכב ולטייל ברחבי האי. בצדו הצפוני והסתווי כדאי לבקר בכפר הפסטורלי אגולו (Agulo), ובצדו האחר, בוואלה גראן ריי, נמצא בעיקר תיירים גרמנים, בקטע אקולוגי, שמשתזפים אנגז'ה בעירום מלא.