להתאהב מחדש

יצאנו לטעום את התפריט החדש והמצוין של מסעדת צ'יינה לי

88 שיתופים | 132 צפיות

כשר: כן, גלאט כשר

הפעם האחרונה שבה אכלתי במסעדת צ'יינה לי היתה לפני כ- 5 שנים, כששכנה עוד ברחוב הירקון, מול שגרירות ארה"ב. אווירה חמה, צבעים כהים, כיסאות עם משענת גב גבוהה וארוכה ומלצרים סיניים חייכניים עם כיפות אדומות מבד, שהיו כנראה אמורות להדגיש שהמקום הוא גלאט כשר.

המסעדה קיימת כבר 20 שנה, ובמהלך השנים יצרה לעצמה קהל נאמן, הודות לאוכל טוב, מיקום נהדר, עסקיות משתלמות בהחלט והעובדה שהכשר המסעדה הוא גלאט – דבר שלא היה נפוץ בעבר, במיוחד בת"א. אפשר לומר כי צ'יינה לי היא אחת מהמסעדות הראשונות שהוכיחו לקהל הרחב שאוכל כשר לא נופל באיכותו ובטעמו מאוכל שאינו כשר, וניתן היה למצוא בה קהל מגוון – מחרדים שהגיעו לפגישה עסקית, דרך זוג מאוהב בדייט שני ועד למשפחות שהגיעו לחגוג אירוע משמח.

מאז עברה צ'יינה לי לא מעט תהפוכות. המסעדה עברה למיקום שיקי יותר ברחוב מונטיפיורי, בכניסה לנווה צדק; זכתה לעיצוב חדש, הכולל שימוש באדום ושחור כצבעים דומיננטיים, תאורה המשרה אווירה נעימה במקום, ואת מקומם של המלצרים הסיניים תפסו מלצרים ומלצריות צעירים. הכיסאות נותרו אותם כיסאות נוחים עם המשענת הגבוהה – החלטה נבונה לאור העובדה שהם מאוד נוחים, וגם משום שהם משאירים טעם מתוק של נוסטלגיה.

עוף בשומשום של צ'יינה לי

מי מפחד מפיוז'ן אסייתי?

מסעדות רבות מאמצות לאחרונה את הטרנד הכולל שילוב סוגים שונים של אוכל אסייתי בתפריט אחד. גם בצ'יינה לי החליטו לקבץ גלויות, ולשלב בתפריט מנות מהמטבח הסיני, היפני, האינדונזי והתאילנדי. בז'רגון הקולינרי קוראים לזה פיוז'ן אסייתי. אין מה להיבהל מהטייטל המפוצץ – מדובר פשוט בתוספת של מנות לתפריט הישן והטוב של המסעדה. ואם אתם לא בקטע – תמיד תוכלו לבחור במנות המוכרות לכם מגלגולו הראשון של התפריט.

כדי לראות אם השילוב האסייתי ינצח גם כאן, פתחנו את הארוחה בטעימה יפנית עם סושי במלית חביתה יפנית וירקות, מטוגן בבלילת טמפורה ופנקו יפני. למנה הזו הוספנו צלחת קימצ'י – מחמצים אסיאתיים בטעם חמוץ מתוק. הסושי היה ללא רבב. המנה יפה, טרייה ומשביעה, והנתחים בדיוק במידה הנכונה – לא קטנים ולא גדולים מדי.
חוץ מגודלה הנדיב, מנת הקימצ'י לא היתה שונה במיוחד מהמחמצים המוגשים לצד הסושי בכל מקום אחר.

המשכנו בסוקי יאקי – מרק פיקנטי שכלל נתחי בקר וסלרי, אטריות שעועית, גזר ונבטים. הבשר היה נפלא ולא צמיגי, כמו שקורה לעתים קרובות באוכל סיני.האטריות קלילות והירקות בעלי טעם מודגש ולא רכים מדי. מידת הפיקנטיות של המרק היתה סבירה לחלוטין, אולם אם אתם רגישים מאוד לחריף, רצוי לוותר וללכת על מרק אחר. אם אתם במצב רוח נוסטלגי, תוכלו לבחור במרק תירס ונטיפי ביצים בסגנון סיני – מנה שזכורה לי לטובה מגלגולה הקודם של המסעדה.

אחרי הסושי, הקימצ'י והמרק כבר הרגשנו די שבעים, אבל המשכנו בטעימות. לעיקריות הזמנו אטריות אורז מוקפצות עם נטיפי ביצים, בצל ירוק, נבטים, גזר, כרוב ובוטנים (פאד תאי), ושיפודוני אנטרקוט ופרגיות צרובים בגריל מוגשים עם אורז ירקות ורוטב טריאקי (ויקיטורי MIX).

מנת האטריות לא הפתיעה אך היתה מצוינת, נדיבה ומשביעה. השיפודונים גרמו לנו להרגיש את השינוי שחולל השף גיא פרץ בתפריט: צורת ההגשה כבשה אותנו, הטעם היה נפלא, הפרגיות מעודנות והבשר עסיסי. אין ספק כי זו מנה מושלמת, המשלבת טעם, מראה וחדשנות לתפריט המוכר של המסעדה.

הסושי היה ללא רבב. המנה יפה, טרייה ומשביעה, והנתחים בדיוק במידה הנכונה

איך מטגנים גלידה?

כשהגענו לסוף המנה העיקרית התחלנו להתארגן לתזוזה, אך לפתע שמענו מאחד השולחנות הזמנה של גלידה מטוגנת. הסתכלנו אחד על השנייה, הסתכלנו על המלצרית – והחלטנו שהולכים על זה.

לשולחן הגיעה מנה מעט מוזרה שנראתה כמו סופגנייה גדולה המונחת על רוטב מתקתק. כשנעצנו בה את הכפיות, גלשה מתוכה גלידת וניל צרפתי נפלאה, שלא אפשרה לנו להניח את הכפיות אפילו לשנייה אחת. מדובר במנה הכוללת כדורי גלידה בציפוי טמפורה ושקדים על רוטב טופי. הטעם הראשוני, של הציפוי בלבד, הזכיר לנו מאוד את טעמו של הציפוי בקינוח הבננה המטוגנת המוכר לנו מהתפריט הקודם (שלצערנו נפקד מהתפריט החדש – בכל זאת, קלאסיקה זו קלאסיקה).

הפיוז'ן האסייתי שעובר על מסעדת צ'יינה לי מאפשר גם לקהל שאינו חובב אוכל סיני להכיר אותה ולהתמכר לה. עם התפריט החדש, העיצוב החם והמיקום הנפלא – אי אפשר שלא להתאהב בה. הרגשתי שחזרתי לאהבה ישנה – אחרי 5 שנים של פרידה.

מחירים: 19-48 שקלים (מנות פתיחה); 19-26 שקלים (מרקים); 49-210 שקלים (עיקריות); 29-39 שקלים (קינוחים). עד השעה 18:00 מוגשות מנות עסקיות משתלמות ביותר ב-45 שקלים.

צ'יינה לי
מונטיפיורי 7, מול כלבו שלום, תל אביב
שעות הפתיחה: א'-ה' 12:00-24:00; ו' – בתיאום מראש; שבת – מצאת השבת ועד 24:00.