איך תגני על המידע האישי בנייד שלך מפני פריצה?

shutterstock
shutterstock

הווטסאפ, האפליקציות, המייל והטלפון - הפריצה אל המובייל שלנו הרבה יותר פשוטה ממה שנדמה לנו. איך להגן על המידע הרגיש בנייד בכמה צעדים פשוטים

88 שיתופים | 132 צפיות

הסמארטפונים (ובמקרה הזה, זה ממש לא משנה אם יש לך אייפון או אנדרואיד) תופסים נתח נכבד מתשומת הלב שלנו: וואטסאפים, אפליקציות, מיילים ושיחות טלפון מכתיבים את השגרה שלנו ובואו נודה על האמת, הפכנו די תלויות בהם. חשוב שנזכיר לעצמנו שהחשיפה הגבוהה ליישומים האלה עלולה להיות גם מסוכנת מאחר והמכשירים שלנו מהווים יעד לפגיעה עבור האקרים המעוניינים במידע הרגיש שלנו  (פרטים אישיים או נתונים כלכליים) בו יוכלו לעשות שימוש לרעה.

למרבה הצער, ההאקרים משכללים את שיטות העבודה שלהם ובדרך כלל מקדימים בצעד אחד או שניים את חברות המובייל שמוציאות עדכוני אבטחה. מסקרים שונים שנערכו בשנה האחרונה עלה כי למרות האזהרות, רובנו לא פועלות כדי להגן על הנייד שלנו. בין אם זה מחוסר מודעות או סתם מעצם ההנחה השגויה שאין באמת מידע חשוב שיכולים לגנוב לנו – הטלפון הנייד שלנו לא מוגן מספיק מפני פריצה.

מומחי חברת 'האקריו' – המרכז להכשרת והשמת עובדים למקצועות ההייטק, המחשוב וטכנולוגיית המידע, שואפים לחדד לנו כי הפתרונות הקיימים כיום לא מצריכים יכולת טכנולוגית יוצאת דופן מצידינו, ושאם נחליט להקדיש כמה דקות ליישם אפילו חלק מהם, כבר נוכל להגן בצורה הרבה יותר טובה על המכשיר שלנו. על פי המלצות המומחים כדאי שנבצע כמה צעדים פשוטים:

עדכון גרסה באופן קבוע

פעמים רבות עדכוני הגרסה קשורים למערכת האבטחה של המובייל. לכן אם קיבלנו התראה לעדכון גרסה (כן כן, זה תמיד כשאנחנו באמצע משהו) כדאי בהחלט לאפשר את העדכונים. המשוואה פשוטה – ככל שנדחה זמן רב יותר את הפעולה, נגדיל את הסיכון שהמכשיר שלנו ייחשף לפריצות שיכולנו להימנע מהן.
סיכון דומה קיים גם באפליקציות השונות המותקנות במכשיר – גם הן ממש כמו מערכת ההפעלה, עלולות לשמש יעד למתקפה של האקרים המנצלים פרצות אבטחה. לכן מומלץ לאפשר גם את העדכונים של האפליקציות הקיימות בנייד.

להגן על הנייד בכמה צעדים פשוטים | צילום: באדיבות האקריו
להגן על הנייד בכמה צעדים פשוטים | צילום: באדיבות האקריו

לא נמסור פרטים רגישים

לא פעם האקרים מצליחים לפגוע במכשירים באמצעות התחזות למוסדות מוכרים כמו בנקים, חברות ביטוח ואתרי סחר – באמצעות הודעות וואטסאפ, מייל או סמס. המטרה שלהם בהתחזות היא פשוטה – לקבל גישה אל המכשיר ולפגוע בנו באמצעות המידע הקיים בו. חשוב לזכור שלא סביר שהבנקים או ארגונים אחרים ישלחו מיוזמתם בקשה להזין פרטים חסויים, ולכן עלינו לגלות חשדנות ולא למסור מידע מהסוג הזה.

אפשרויות נעילה

כל טלפון חכם מציע כיום אפשרויות נעילה: קוד ספרתי פשוט, נעילה באמצעות תבנית, סורק טביעות אצבע ואפילו סורק פנים. אם חלילה הטלפון שלנו ייגנב או יגיע לידיים הלא נכונות, שיטות נעילה אלה ייקשו מאוד את הפריצה שלו. למרות זאת חשוב לזכור שגם שיטות הנעילה הכי מתקדמות הן לא לגמרי מושלמות – אבל בכל מקרה עדיפה הנעילה של המכשיר על פני האפשרות להשאיר אותו פרוץ.

עדיף לנעול את הנייד | צילום: באדיבות האקריו
עדיף לנעול את הנייד | צילום: באדיבות האקריו

אנטי וירוס

התקנה של אנטי-וירוס תעניק עוד שכבה של הגנה מפני אפליקציות זדוניות, וירוסים או קישורים חשודים. בחנויות האפליקציות ניתן למצוא הרבה מאוד אנטי וירוסים איכותיים בחינם. מומלץ לבחור באנטי וירוסים של חברות ידועות ומוכרות כמו: McAfee, ESE ,Norton –  מאחר ולעיתים גם אפליקציית אנטי-וירוס עלולה להתגלות כאפליקציה זדונית.

אפליקציות מחנויות רשמיות

עלינו להוריד אפליקציות רק מחנויות האפליקציות הרשמיות (Google Play, App Store). כמובן שגם בחנויות רשמיות יתכנו אפליקציות זדוניות, לכן ההמלצה היא לבדוק אילו הרשאות מבקשות האפליקציות שאנחנו מתקינות ובכך נשמור על הפרטיות שלנו. במילים אחרות, אם אפליקציה דורשת הרשאות עודפות – עדיף לא להוריד אותה בכלל. נוכל לחפש אפליקציה דומה שעושה את אותה פעולה אבל לא דורשת את כל אותן הרשאות. בנוסף מומלץ לעבור מדי פעם על ההרשאות של האפליקציות שכבר הורדנו בעבר, כדי לוודא שהן לא עברו עדכון המסכן את הפרטיות שלנו.

נשמור על הפרטיות שלנו | צילום: באדיבות האקריו
נשמור על הפרטיות שלנו | צילום: באדיבות האקריו