לגלות את הצפון מחדש: הצעה לנופש בנהריה

ראש הנקרה | צילום: פאבל קלימקו
ראש הנקרה | צילום: פאבל קלימקו

חוף הגליל המערבי מציע למצפינים טבע מרהיב ובילוי מהנה. לרדת ברכבל לנקרות המרהיבות בראש הנקרה, לשוט בטורנדו בחוף אכזיב וליהנות מאתנחתא קולינרית בנהריה

88 שיתופים | 132 צפיות

 

חלקו המערבי של הגליל העליון הוא אזור שמתנהל בקצב משלו. למרות בנייה מואצת ואוכלוסייה הולכת וגדלה, הגליל המערבי שומר על הצביון שהיה לו גם לפני כמה עשורים – הוא נראה היום כמעט כמו שנראה לפני 30 שנה: אותו נוף ישראלי ירוק גם באמצע העונה היבשה, אותן שדרות ברושים ואקליפטוסים, גגות אדומים של קיבוצים ומושבים שכבישים צרים מובילים אליהם, וכמובן חוף ים מפורץ ונהדר.

ראש הנקרה | צילום: פאבל קלימקו
ראש הנקרה | צילום: פאבל קלימקו

 

אתר ראש הנקרה

סיור בנקרות

נתחיל בחלק הצפוני ביותר – גבול הלבנון. כאן יורד רכס הסולם אל תוך הים, שמצדו יוצר נקרות מרהיבות בסלע הלבן המשובץ אבני צור כהות. הירידה לנקרות היא בנסיעת קצרצרה ברכבל, שמאפשרת להתרשם במשך כמה דקות מהנוף היפה של הים והצוקים הלבנים. הנסיעה בקרוניות הרכבל נגמרת מהר ולמטה מחכים לכם מגוון בילויים: אפשר להיכנס למנהרה החצובה בסלע ולצפות בסרט שהוא למעשה מצגת קצרה הסוקרת בתמציתיות את הטבע, את בעלי החיים, את הגיאולוגיה ואת ההיסטוריה של ראש הנקרה. באתר עברו פסי הרכבת שהוליכו ללבנון בואכה צור וצידון – והם עדיין נראים בקרקעית המנהרה. כאן תוכלו לסעוד את לבכם בפיתה דרוזית, קובה ושאר מעדנים. אחר כך תוכלו לצאת לסיור בנקרות עצמן וליהנות מהנוף הנפלא של הים ומתצפית דרומה – ביום יפה אפשר לראות את רכס הכרמל ואת עכו העתיקה במלוא הדרם. יש פינת יצירה לילדים ואפשר לשכור קלאב קארים (קלנועיות גדולות) ולצאת לסיור משפחתי ממונע של 45 דקות במורד החוף בואכה הטיילת ואנדרטת יד לי"ד.

ראש הנקרה | צילום: פאבל קלימקו
ראש הנקרה | צילום: פאבל קלימקו

 

מסעדת הצוק

במקום שבו שכן המזנון הישן של אתר ראש הנקרה הוקמה לפני כשנה וחצי מסעדת שף – הצוק. קירותיה של המסעדה המעוצבת בלבן הם למעשה חלונות ענקיים המשקיפים לים ועד קו האופק – נוף רומנטי מהיפים במדינה. השפים אריק דניארו ומאור מלכה עושים בה נפלאות, ומי שלא מסתפק בפיתה דרוזית וקובה, יכול לקבל כאן ארוחה מצוינת בסגנון המטבח הגלילי המודרני. הצוק היא מסעדה עצמאית, ואפשר לבוא ולסעוד בה גם ללא קשר לאתר ראש הנקרה. המסעדה כשרה למהדרין ואינה פועלת בשבת.

מסעדת שף הצוק | צילום: יח"צ
מסעדת שף הצוק | צילום: יח"צ

 

חוף אכזיב

סירות טורנדו ושנורקלינג

דרומה משם, בחוף אכזיב, פועלת טרק-ים – חבורת צעירים שתיקח אתכם לשיט הרפתקני בסירות טורנדו מהירות בשמורה הימית של ראש הנקרה. האטרקציה הזו קיימת כבר זמן רב, אבל בשנתיים האחרונות קיבלה תנופה מחודשת עם הגעתו של צוות מפעילים צעיר ואנרגטי. יש אפשרות לשיט קלאסי של חצי שעה, ואפשרות מלהיבה יותר – שעה של שיט שכולל גם זינוק למימי הים החמימים ושנורקלינג ליד האיים הזעירים שמול החוף – שחף, נחליאלי ותכלת – הנמצאים כ־800 מטר מערבה מחוף ראש הנקרה, ומשמשים אתר קינון לעופות ים.

כדאי לבוא בשעה מוקדמת כי אז הים שקט וצלול. ספינת הטורנדו יוצאת ממפרצון זעיר ומתחילה לטוס ולזנק על הגלים במהירות של כ־70 קמ"ש – חוויה אדירה, בעיקר למי שאין לו בעיות גב. המדריך יסביר לכם קצת על האיים ועל אוכלוסיות בעלי החיים שבשמורה. השנורקלינג (שנירקול) בלגונות השקטות הוא חוויה נהדרת – הסלעים ליד אי נחליאלי שורצים אלפי דגים ודגיגונים, והאי עצמו הוא אתר קינון מועדף על עופות ים כיוון שלבני אדם אין בו דריסת רגל. אחרי הצלילה ליד האי ממשיכים לצוק ראש הנקרה, וזו הזדמנות לראות אותו מלמטה. שיט הטורנדו פועל כל השנה ובעונה החמה – מהבוקר עד הערב, בהתאם למצב הים כמובן.

הצילום באדיבות טרק-ים
הצילום באדיבות טרק-ים
הצילום באדיבות טרק-ים
הצילום באדיבות טרק-ים

 

נהריה

בילויים ואוכל

נהריה, הנמצאת במרחק כ־10 ק"מ דרומית לאתר ראש הנקרה, היא עיר גדולה למדי שבה הרבה מסעדות, מלונות, פאבים, קניונים וחנויות. הצביון של עיר נופש קטנה עם כרכרות ברחוב הראשי כבר נעלם מזמן, אבל חוף הים של העיר מזמין ביותר. הטיילת, שמתחילה בראש הנקרה וממשיכה דרך אכזיב, מגיעה בסופו של דבר לנהריה – וכאן תמצאו איזור תיירות עם חוף יפה, פארק גדול, בתי קפה ומסעדות. מסעדה מזרחית עממית מומלצת היא אבו רמי הסמוכה לתחנת אגד בעיר. ברחוב הגעתון, הרחוב הראשי של העיר, נמצא בית הקפה־מסעדה המיתולוגי פינגווין, שהקימה לפני 76 שנים משפחת אופנהיימר הייקית, ממייסדי העיר. בית הקפה עדיין שומר על האופי הייקי הישן ומגיש עוגות מעולות.

במרחק כ־50 דקות נסיעה נמצאים מרכז המבקרים של יקב הרי גליל, בקיבוץ יראון, ומרכז המבקרים של יקב דלתון. המבקרים ביקב הרי הגליל זוכים להיכרות עם עולם היין המרתק, כולל לימוד תהליך הייצור וטעימות ממבחר יינות היקב. לילדים מוצעות בחודשי הקיץ ובחגים פעילויות שונות, ובחנות היקב אפשר לרכוש ממגוון היינות, אביזרי יין ומוצרים משלימים (הסיורים בתיאום מראש בלבד, 04־6868748, סגור בשבת). יקב דלתון ממוקם בפארק תעשייה דלתון במרום הגליל, באזור הררי שופע ירק, כארבעה קילומטרים מהגבול עם לבנון. מרכז המבקרים של היקב מציע סיורים הכוללים טעימות יין וארוחה חלבית קלה וכן חנות המוכרת את מוצרי היקב ומוצרים נוספים מן הגליל (בתיאום מראש, 04-6987683).

מסעדת שף הצוק | צילום: יח"צ
מסעדת שף הצוק | צילום: יח"צ

 

היכן לנים?

באזור עשרות אפשרויות לינה: קמפינג ואוהלים על החוף, מלונות וצימרים יוקרתיים. במושבים סמוכים כמו שבי ציון, בן עמי, נתיב השיירה, בצת ובוסתן הגליל יש צימרים רבים ברמות מחירים שונות, אבל מי שמחפש מגע הדוק עם הטבע והשטח יגיע למקומות כמו בית ספר שדה אכזיב הנמצא ממש על חוף הים. זוהי אפשרות לינה מצוינת וזולה: במקום 31 חדרי אירוח, דשאים נרחבים וחורשת אקליפטוסים, וישנה גם אפשרות ללינת קמפינג. אפשרות מצוינת נוספת היא לינה בגן לאומי אכזיב. יש בו חניון לילה מאובזר היטב במחירים עממיים, וכיף לקום עם הזריחה ולפתוח את היום עם כוס קפה וקפיצה לים הקריר.

פורסם במגיזן אטמוספירה

ראש הנקרה | צילום: פאבל קלימקו
ראש הנקרה | צילום: פאבל קלימקו