כשהחומר פוגש ברוח

כך הפכה דירת שני חדרים ישנה למקום שכיף לחיות או להתארח בו

88 שיתופים | 132 צפיות

חדר השינה המרכזי מאופיין במיטת עור בגוון חום-שחור ובנויה על מעין במה. מיטה זו היא אלמנט גברי בעל אופי ייחודי

הדירה: דירת 60 מטרים רבועים בעלת שני חדרים, ישנה ולא משופצת ברחוב שלומציון המלכה בתל אביב, עם מרפסת הפונה לפארק הירקון.
הבעלים: גבר בן 40+ שגר עד כה בדירות שכורות והחליט שהגיע הזמן להתיישב.

המעצב אילן לודבינובסקי מספר: "כאשר הגיע אלי מנכ"ל מכללת רידמן )מכללה לרפואה משלימה), הוא הציג בפני מספר בקשות: 1. להוסיף חדר שינה בו תוכל להתארח בתו שהיא כבר אישה צעירה, וזאת מבלי להגדיל את שטח הדירה; 2. להפוך את הדירה למקום חי, צבעוני וחם, מקום שכיף לארח ולהתארח בו עד השעות הקטנות של הלילה, לשמוע מוסיקה טובה, לעצור ולחשוב מחשבות על החיים; 3. לשוות לה מראה המזכיר מקומות אהובים בעולם, כמו ניו יורק ופריז; 4. לשמור על מינימליזם ולא ליצור עומס. 5. לצפות את אחד הקירות בסלון בלבנים המהוות מרכיב מהותי בחזון שלו לשיפוץ הדירה.

"לבעלים של הדירה, שהוא כאמור מנכ"ל של בית ספר לרפואה משלימה, היה חשוב לשמור על 'חיבור לאדמה' ועל תחושה חמימה ושורשית, ולא להיסחף בעקבות טרנדים. מעבר לבקשות אלו הוא השאיר לי מרחב לפיתוח רעיונות יצירתיים".



המטבח נבנה מחדש באופן פונקציונלי במעין נישה לאורך רוב החלל המרכזי

המטבח נבנה מחדש באופן פונקציונלי במעין נישה לאורך רוב החלל המרכזי

המטבח עובר לסלון

שתי ההחלטות שהתקבלו הן: 1. להעביר את המטבח לסלון ובמקומו ליצור חדר שינה עבור הבת; 2. לשנות את ייעודה של המרפסת. על פי התכנית, הרצפה המקורית היתה יציאה מהסלון ומחדר השינה למרפסת. הוחלט להפוך את אותו חלק במרפסת הגובל בסלון לחלק מהסלון, ואת אותו חלק הגובל בחדר השינה לחלק מחדר השינה. על מנת ליצור חיבור הרמוני הוחלפו התריסולים הישנים בפרופיל בלגי לבן, כך שנוצרה אפשרות להשקיף על הנוף של הפארק משני החדרים.

העוסקים במלאכה

תכנון ועיצוב פנים: אילן לודבינובסקי
עבודת אמנות בשברי זכוכית: מייקל אביב יפרח
עבודות ויטראז': אוהד ארז, צייר

המטבח נבנה מחדש באופן פונקציונלי במעין נישה לאורך רוב החלל המרכזי של הדירה הכולל את הסלון, הספרייה ופינת האוכל, ללא חריגה פנימה אל תוך הסלון. כך הפך מסך הטלוויזיה הנמצא במה שהיה בעבר אזור המרפסת, להמשך ישיר של המטבח מבלי לחרוג מהקווים הישרים. באופן כזה מוקם גם המקרר בנישה ספציפית בכניסה.

מאחר שהמטבח הוא חלק מהסלון, החליט המעצב ליצור התאמה מוחלטת בצבעוניות ובסגנון העיצוב. הבלטות הישנות הוחלפו במרצפות גרניט פורצלן בצבע חמים וניטרלי המקשר בין האלמנטים השונים, כשהוא בהיר יותר מקיר הלבנים וכהה יותר מהתקרה ומשאר הקירות.

האריחים האפרפרים של קיר המטבח, תואמים בצבעם לקיר הלבנים המאופיין בגוונים של אפור-שחור ולצבעם של מכשירי החשמל. את מארג הצבעים הטבעיים החליט המעצב לשבור עם נגיעות של אדום-בורדו חזק, באמצעות הוספת אלמנטים צורניים אדומים, כמו שולחן הסלון והמנורה שמעל שולחן פינת האוכל, שהם עגולים ואדומים. הנישה האדומה מתחת לטלוויזיה (המאחסנת מכשור נלווה לטלוויזיה), בולטת מעט החוצה והיא מתקשרת גם עם ארונות המטבח העליונים האדומים.



חדר הרחצה ממשיך את הצבעוניות של החלל המרכזי וזכה לקרמיקה בגוני אדום-אש

חדר הרחצה ממשיך את הצבעוניות של החלל המרכזי וזכה לקרמיקה בגוני אדום-אש

עיצוב הסלון והחדרים ברוח הוליסטית

תשומת לב מיוחדת הוקדשה לתאורה. המטבח שלא זכה לחלון, אובזר בסדרת גופי תאורה שהורכבו במרחק שווה זה מזה במגמה להאיר באופן ישיר את משטח העבודה מבלי להזדקק למקור אור חיצוני. על מנת ליצור אווירה מיוחדת, מיקם המעצב גופי תאורה על קיר הלבנים וכמה גופי תאורה נמוכים בקיר הספרייה הצמוד לפינת האוכל ובין המעברים. השימוש בתאורה נמוכה ובתאורת קיר, יוצר מראה רגוע ועמום המזכיר בתי קפה ובארים ומעניק אווירה אינטימית וסקסית. גוף תאורה נוסף המורכב מנורות הלוגן המותקנות במעין מסגרת אלומיניום מרובעת חלולה הנראית כאילו היא תלויה באוויר ומפירה את כוח המשיכה, יוצר עניין ונקודת התייחסות נוספת בחלל.

על מנת להכניס מגע אישי המשקף תפישה הוליסטית, הוכנסו לחלל אלמנטים קישוטיים המשתלבים בו היטב. במרכז הרצפה בסלון מוקם מעין "שטיח" העשוי בטון מוחלק ובו דוגמא עם סמלים ברוח העידן החדש הנראים כמו פסיפס עתיק. על הזכוכית המרכזית בוויטרינה שבסלון שולבה עבודות ויטראז' של הצייר אוהד ארז. לדברי המעצב, נושא העבודה הוא גולם שהופך לפרפר כאלמנט המבטא צמיחה והתחדשות, כאשר הצבעוניות שנבחרה משתלבת עם האלמנט שעל הרצפה. אלמנט מעניין נוסף הוא עבודת אמנות של המעצב עצמו המורכבת ממספר פסיפסים מסוגים ומצבעים שונים ונמצאת מעל הכיריים. לדבריו, היא בגדר תכשיט המוסיף נוי למטבח.

הספה שתוכננה לסלון ארוכה במיוחד ומאפשרת למספר רב של אנשים לשבת ביחד מבלי להוסיף אלמנטים כמו כורסאות או ספה דו מושבית לחלל. המראה האלגנטי שלה מגדיל את החלל ושומר על הניקיון והאסתטיקה שלו. הגוון הירקרק שנבחר יחד עם כריות בגוני שמנת וחום, יוצרים תחושה ביתית המזמינה כל אדם להשתרע וליהנות.

עם כל אלו, האלמנט הדרמתי ביותר הוא קיר הלבנים שנבנה מלבנים אמיתיות, ולא מחיפוי אבן כפי שלרוב מקובל. בעל הבית רצה בתחילה קיר בגוון שמנת, אך המעצב מספר כי הצליח להניע את הבחירה לכיוון הגוון שנבחר. כך נוצרת תחושה מחוספסת אורבאנית ושאר האלמנטים מקבלים את משמעותם בהתייחס לאסתטיקה שהגוון מכתיב.

גם החדרים הפנימיים עוצבו באותה רוח הוליסטית. ניתן מקום של כבוד לעבודת Master Piece בשברי זכוכית של האמן מייקל אביב יפרח. לדברי המעצב, עוסקת העבודה בנתינה ובקבלה ליקום ומופיעה בה דמות אדם אשר רגליו מושרשות באדמה ומידיו יוצאים ענפים ועלים. היצירה ממוקמת בתוך נישה המוארת בגבה במעבר שבין הסלון לחדרי השינה. העבודה נוצרה במיוחד לאחר מפגש בין האמן ללקוח ומתוך האינטראקציה שנוצרה ביניהם.



תשומת לב מיוחדת הוקדשה לתאורה

תשומת לב מיוחדת הוקדשה לתאורה

עיצוב חדר השינה והאמבטיה

חדר השינה המרכזי מאופיין במיטת עור בגוון חום-שחור ובנויה על מעין במה. מיטה זו היא אלמנט גברי בעל אופי ייחודי. הדרמה ממותנת על ידי הגוון הרגוע של הרצפה – פרקט בצבע חום-דבש, כמו גם הנוף הרגוע של הפארק. בדומה לסלון, גם כאן שולבה עבודות ויטראז' של הצייר אוהד ארז, אך הפעם הוחלט על אלמנטים יהודיים כמו מגן דוד. לעומת זאת, חדר השינה של הבת מאופיין בגוונים ורדרדים ורכים שנבחרו בהתאם לטעמה.

חדר הרחצה ממשיך את הצבעוניות של החלל המרכזי וזכה לקרמיקה בגוני אדום-אש. הארון המשתלב עם האריחים ומסתיר בתוכו מכונת כביסה ומייבש. החדר מאופיין באלמנטים מעוגלים כמו מסגרת עיגולים לבנים למראה, שהיא בגדר תכשיט משעשע.

צריכים עזרה בעיצוב הבית?

לפורום עיצוב פנים»
לפורום פנג שואי»

בדירה שולבו שלוש הנמכות תקרה היוצרות עניין ומשחק גבהים. הנמכות אלו הן למעשה גופי תאורה ייחודיים שיצר המעצב והם עשויים גבס ובו חורים בצורות שונות. ההנמכות שולבו במבוא הכניסה מעל יצירת שברי הזכוכית, באופן המדגיש אותה ויוצר עבורה חלל מובחן, כמו גם בחדר הרחצה.

המעצב מספר כי החליט להסתיר את חללי האחסון ויצר נישות של מדפי גבס שקועים בחדרי השינה ובפינת האוכל. קיר המדפים מורכב מעץ זוברינו. אלמנט זה בהיותו רהיט מובנה שלא ניתן לפירוק או הרכבה, יוצר תחושה של קביעות והמשכיות ואף מגדיל את החלל.

ניתן לומר שמספר החלטות עקרוניות אמיצות הוצאו כאן לפועל: שפה עיצובית הנותנת מקום לאלמנטים ספונטניים (כמו עבודות האמנות), הקפדה על סימטריה ומינימליזם, שילוב חומרים חמים וקרים ומשחקי גבהים. כל אלו יצרו דירה ביתית וחמה המאופיינת באותה עת גם במראה רענן ושיקי כפי שביקש בעל הבית.

 

מתוך: מגזין נישה

לעשיית מנוי, לקבלת מגזין מתנה